Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 43359
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Suus » ma 02 mar 2020, 19:39

Rotterdam Zuid spoor 2 scherm 10113, aan beide kanten is er geen reisinformatie beschikbaar.

Afbeelding

(De afwijkende kleuring van een schermpaneel had Meltrain al doorgegeven).
Laatst gewijzigd door Suus op ma 02 mar 2020, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4977
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » ma 02 mar 2020, 20:06

Doorgegeven. :pos:

Gebruikersnaam
Berichten: 397
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Gebruikersnaam » ma 02 mar 2020, 20:44

Te Ede Centrum heeft paaltje C1 last van de vlekkentyfus.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4977
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » ma 02 mar 2020, 20:59

Doorgegeven. :pos:

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4977
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » ma 02 mar 2020, 23:08

Vanaf heden is het Doorgeefluik de rest van de week gesloten. U kunt met uw meldingen in de tussentijd eventueel terecht op Twitter via @NS_online.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 12863
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » ma 02 mar 2020, 23:10

:o dat ging snel!



(oh en KMdinges heeft geen Twitter gok ik zo, wat moet die arme drommel nou met ze leefe? -o-)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4977
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » wo 04 mar 2020, 16:38

Omgekeerd Doorgeefluik, ondanks dat we gesloten zijn:

Vanaf vandaag is Tessa te horen in de SNG in plaats van Jasmijn. Jasmijn is de oorspronkelijke stem die in SNG en Flirt wordt gebruikt voor de omroep, maar die nogal wat moeite heeft met de Nederlandse uitspraak van stationsnamen. Tessa vervangt Jasmijn vanaf vandaag in de SNG, zij spreekt langzamer en duidelijker en is vooral vele malen beter met het uitspreken van de diverse stationsnamen.

Ook Tessa moet hier en daar nog wat bijgespijkerd worden, vooral in het opnoemen van de overstapmogelijkheden spreekt ze de stationsnamen nog wat te snel achter elkaar uit, maar die cursus krijgt ze de komende periode.

In de Flirt blijft Jasmijn nog even haar ding doen, totdat daar een update voor Obis geïmplementeerd is.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5972
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor ArrivaBas » wo 04 mar 2020, 18:58

Op wat voor termijn kunnen we afscheid nemen van 'Es Hertogenbosch', 'Breba' en 'Ize Sprinter' (Bekende fouten in de uitspraak van Jasmijn)?
12-3-2020: Trein 2.666 km, Bus 87 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4977
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » wo 04 mar 2020, 19:33

Geen idee, men is er op de achtergrond mee bezig en houdt ons op de hoogte. Reken maar niet op voor de zomer, wat zouden we anders moeten zonder "Enthoffn, Wollefga, Almia Musiekweik en Nunspleet"? Die laatste vier moeten we zo meteen al missen... :(

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 12863
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » wo 04 mar 2020, 19:49

Zonder nun spleet wordt het even een stuk minder heet ja... -o-
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

VIRM
Berichten: 4983
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor VIRM » wo 04 mar 2020, 21:58

En op de NS Community zag ik dit linkje naar een opname van Tessa: https://twitter.com/sandervh1998/status/1235227194806370304
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2618
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor marvinkok » wo 04 mar 2020, 22:05

Ik denk bij Tessa elke keer hier aan na een HBO-V project van m'n wederhelft :@
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

Ronald
Berichten: 3341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Ronald » za 07 mar 2020, 10:29

Paaltje C9 op Heemstede-Aerdenhout heeft een zwarte vlek in het display.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4977
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » zo 08 mar 2020, 23:48

Vanaf heden is het Doorgeefluik gedurende een week weer geopend, daarna sluiten we tijdelijk opnieuw.

Hoewel ik normaal tussentijdse meldingen niet doorgeef, zal ik bovenstaande melding alsnog doorzetten. :pos:
Tevens de uitvraag even op te letten bij Tessa in de SNG; wanneer je iets aparts tegenkomt in haar uitspraak kun je dat hier ook melden. Ik heb een directe lijn met de afdeling die over Tessa gaat en invulling geeft aan de spreekcursussen die ze de komende tijd gaat krijgen. Dat betekent niet dat het dezelfde week nog is opgelost, maar wel dat het direct op de wensenlijst komt te staan.

Dan nog een Omgekeerd Doorgeefluik:
Afbeelding
Er wordt binnen de afdeling Reisinformatie momenteel nagedacht over hoe de TBx-schermen (denk aan TB7, TB14) en PV's (Perron Verwijzers, zoals in de hal van Utrecht Centraal bij de trap naar het perron) het beste ingevuld kunnen worden met maximaal vier tussenliggende stations. In veel gevallen is deze verkorte route goed gevuld, maar soms is deze bijv. ook leeg terwijl de trein nog wel op diverse stations stopt. Uitgangspunt is dat de ruimte zoveel mogelijk wordt benut (maximaal 4 stations), zonder dat de route als 'onlogisch' bestempeld kan worden voor de reiziger.

Destijds is gekozen voor het gebruik van de middellange naam van stations zodat drie stations altijd zouden passen en in sommige gevallen vier stations passen. De huidige logica van InfoPlus is, of eigenlijk zou moeten zijn want er zitten wat bugjes in, dat voor alle treinen behalve stoptreinen en sprinters, de grootste stations gepakt worden (eerst mega en daarna inschuiven). Voor sprinters en stoptreinen worden alléén de knopen getoond en niets anders. Daarbinnen vindt nog wat extra controle plaats. Maar kleinere stations worden dus nooit opgenomen, ook niet als er ruimte is. Daarom zie je vaak lege verkorte routes.

De nieuw bedachte logica zou het volgende stellen: Per station wordt vanaf het betreffende station gekeken welke vier 'belangrijke' stations aangedaan worden. Prioritering op basis van stationtype, waarbij 6 (megastation) de hoogste prioriteit heeft en 0 (stoptreinstation) de laagste. Indien meer dan vier stations gevonden worden, dan vindt vervolgens prioritering plaats op basis van de route waarbij geldt dat dichterbij het huidige station voorrang krijgt op stations verderop de route. De verkorte route wordt bij vleugeltreinen vastgesteld tot en met het splitspunt van het materieel. Voor Sprinters en Stoptreinen geldt dat knooppunt stoptreinstations de hoogste prioriteit hebben, gevolgd door knooppunt sneltreinstations en knooppunt intercitystations. Indien er ruimte overblijft dan volgt aanvulling op basis van 'normale' (voorgaande) logica.

Denkt en redeneert u mee? Wie weet help je de afdeling Reisinformatie een stap verder! :pos:

SuperGhost
Berichten: 3212
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor SuperGhost » ma 09 mar 2020, 02:31

Wellicht kun je die prioritering even uitschrijven? Nu zie ik alleen de 6 en de 0 genoemd worden. Wat zijn 5 t/m 1?

Wellicht dat bij sprinters je ook een extra categorie (mits die er nog niet is) bij kunt voegen, namelijk door naar het onderliggende busnet te kijken. Een sprinterstation waar je op (veel) bussen kunt overstappen is immers belangrijker om te tonen dan een sprinterstation waar je op 0-1 of alleen buurtbussen kunt overstappen.

Als op basis van deze categorieën nog steeds geen tussenstation toegevoegd kan worden (en die er uiteraard wel is), dan gewoon het eerstvolgende station erbij zetten (geldt ook voor intercity's en sneltreinen) om aan te geven dat hij niet non-stop rijdt naar die eindbestemming.

Paar voorbeeldjes hoe dat kan uitpakken. Ik pak Arnhem Centraal als voorbeeld:
- "Sprinter Wijchen via Elst, Nijmegen" wordt "Sprinter Wijchen via Elst, Nijmegen, Dukenburg"
- "Sprinter Ede-Wageningen" wordt "Sprinter Ede-Wageningen via Oosterbeek"
- "Sprinter Zutphen via Dieren" wordt "Sprinter Zutphen via Velperpoort, Presikhaaf, Dieren"
- "Sprinter Tiel via Elst" wordt "Sprinter Tiel via Elst, Kesteren"
- "Sprinter Doetinchem via Zevenaar" wordt "Sprinter Doetinchem via Velperpoort, Westervoort, Zevenaar"

Ook bij intercity's kan dit dan, bijv:
- in Deventer: "Intercity Zwolle" wordt dan "Intercity Zwolle via Olst"
- in Schagen: "Intercity Den Helder" wordt dan "Intercity Den Helder via Anna Paulowna"

umbusko
Berichten: 1735
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor umbusko » ma 09 mar 2020, 10:03

Stel 9518 bij deur 21/22. (Foto is van vrijdagavond, maar tenzij het al aangemeld was zal het probleem niet zomaar opgelost zijn.)
Afbeelding

KM46
Berichten: 13041
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor KM46 » ma 09 mar 2020, 10:10

In treinstel 2469 is ongeveer de helft van de infoschermen donkerder dan de andere helft. Deze donkere schermen zitten verspreid door het hele stel.

En in treinstel 4015 sluit in de middenbak de deur tussen de eerste en tweede klasse niet goed.

VIRM
Berichten: 4983
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor VIRM » ma 09 mar 2020, 10:18

Afgelopen weekend viel het mij op dat Tessa zei "Deze Sprinter rijdt verder naar Hoorn Hoorn Kersenboogerd". De 'en' moet er nog in.
Beul van de blindegeleidelijn

umbusko
Berichten: 1735
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor umbusko » ma 09 mar 2020, 10:38

In stel 9582 staan de OBIS-schermen in de kopbak beneden op zwart, maar ik ben helaas vergeten de deurnummers te bekijken. Kun je er toch wat mee?

umbusko
Berichten: 1735
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor umbusko » ma 09 mar 2020, 10:47

Van de klok in Reuver op spoor 2 staat aan beide kanten de secondewijzer stil: aan de ene kant op .30 en aan de andere kant op .00. De overige wijzers doen het wel.

Nu ik toch weer bezig ben ook nog een omgekeerde melding: het vorige week gemelde paaltje in Roermond met vlekkenvirus is vervangen. Dat gaat altijd wel snel. :pos:

umbusko
Berichten: 1735
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor umbusko » ma 09 mar 2020, 11:51

Heeft station Bmr gescheiden omroep per perron? Zo niet, dan is de paal op spoor 1 (bij de toegang vanaf het stationsgebouw) defect, want ik stond er praktisch naast maar kon de (handmatige) omroep meermaals nauwelijks horen.

(Gaat goed vandaag in dit topic. :mrgreen: )

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4977
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » ma 09 mar 2020, 17:11

SuperGhost schreef:door naar het onderliggende busnet te kijken.

Mja, daar gaat het al fout. Dat is een jaarlijks wijzigend iets, dus daar wordt niet naar gekeken, enkel naar treinreizigers en aansluitingen.
Intern werd er al geopperd om de nadruk bij Sprinters op de eerstvolgende stations te leggen, omdat je wilt dat men voor verder gelegen (IC-)stations de overige treinen gebruikt.

umbusko schreef:In stel 9582 staan de OBIS-schermen in de kopbak beneden op zwart, maar ik ben helaas vergeten de deurnummers te bekijken. Kun je er toch wat mee?
Men gaat me standaard vragen naar het deurnummer, omdat elk beeldscherm gevoed wordt door een andere router, die ze helemaal opdiepen in het systeem om te kijken waar het probleem zit. Het antwoord is dus nee.

De rest heb ik allemaal doorgegeven. :pos:

Post
Berichten: 593
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Post » ma 09 mar 2020, 17:27

Mikos schreef:
SuperGhost schreef:door naar het onderliggende busnet te kijken.

Mja, daar gaat het al fout. Dat is een jaarlijks wijzigend iets, dus daar wordt niet naar gekeken, enkel naar treinreizigers en aansluitingen.

Want de dienstregeling van NS wijzigt nooit? En die reiziger aantallen zijn niet afhankelijk van de bussen waar die treinen op aansluiten?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33942
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Daniel » ma 09 mar 2020, 17:31

En daarnaast: het busnet kan dan wel wijzigen, maar de stations die belangrijke knooppunten voor trein-bus overstappen zijn en v.v. wijzigen juist zelden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4977
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » ma 09 mar 2020, 17:42

Reizigers die in- of uitstappen op een bepaald station hebben daar hun eigen reden voor. De reisinformatie is bedoeld om reizigers zo snel mogelijk te voorzien van informatie, met de huidige categorieën is daar een heel aardige schifting in te maken. Dus niet te diep zoeken, de vraag is vrij simpel: Welke tussenstations zouden er getoond moeten worden op de beeldschermen? En wat voor algoritme zouden we daar het best voor kunnen gebruiken?

Denk aan treinen met een wisselend stoppatroon (de 3100 en 3000 bijvoorbeeld), waarbij juist het wisselende station getoond zou moeten worden.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten