Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Ga je nu speciaal voor mij die kant op? :o
🍉
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Ik snap alleen die overstapzuiltjes niet... Toen ik daar van de trein naar metro ging kwam ik gewoon 2x door een poortje, of was dat ook al fout? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Je hebt alleen de overstapzuiltjes nodig als je tussen metro's van Capelsebrug naar Schiedam Centrum en de trein overstapt. Voor de metro's richting Capelsebrug stap je wel via poortjes over.

Afbeelding
Van perron richting Dordrecht naar metro's richting Schiedam Centrum. Met overstapzuil.

Afbeelding
Van perron richting Dordrecht naar metro's richting Capelsebrug. Zonder overstapzuil.

Afbeelding
Van metro richting Schiedam naar perron richting Dordrecht.

Afbeelding
Van metro richting Schiedam naar perron richting Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Afbeelding
Van perron richting Dordrecht naar metro's richting Schiedam Centrum. Met overstapzuil.
Ja dat bord heb ik gezien, ook boven heb je nog een bord met die informatie, maar bij de voordeur houdt het op. Hoe ik dan bij het perron richting Beurs moest komen was mij compleet onduidelijk. Al bedenk ik mij nu dat dit misschien meer iets is om bij de RET te melden.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Als je van het perron komt waar de treinen uit Dordrecht stoppen, kom je inderdaad op perron 2 uit van het metrostation, dat praktisch niet wordt gebruikt. Als je dan om de trap heen loopt kom je alsnog uit op perron 1 waar de metro's naar Beurs wel stoppen. Perron 1/2 is bij metro Blaak een eilandperron. Dat zou de RET inderdaad wel iets beter kunnen aangeven, al zit er volgens mij wel een sticker op de grond.

Ik denk dat als je dit tijdig aangeeft, dat het nog meegenomen kan worden voordat men in september de meeste bewegwijzering gaat vernieuwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Staat op to-do-list voor morgen.
🍉
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Ik loop op Rotterdam blaak ook altijd verkeerd -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Doorgeefluik

Bericht door MarkNL »

Over de onduidelijke situatie bij Blaak heb ik zelf al diverse keren melding gedaan. Helaas zonder resultaat tot nu toe.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13191
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Is er enig zicht op het herstel van de 4022? In de sBk-bak (de kopbak met het HC-hok) mist al een tijd een glazen scheidingswand en een schuifdeur.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het wachten zal zijn op onderdelen. 'Vroeger' was er een enorme voorraad beschikbaar om alles zo snel mogelijk te vervangen. Tegenwoordig vindt men dat opslag van goederen geld kost, dus wanneer er ergens een melding van gemaakt wordt, wordt het product bij de leverancier besteld, die zijn ingrediënten weer elders besteld. Voordat het eindproduct dus daadwerkelijk aanwezig is, ben je wel even verder. Onderhoud wordt bovendien eens in de drie maanden in de werkplaats gedaan wanneer er geen acute problemen zijn.

Dat gezegd hebbende: Binnenkort, komt vanzelf.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Doorgeefluik

Bericht door ovVeluwe »

Z2N schreef:Is er enig zicht op het herstel van de 4022? In de sBk-bak (de kopbak met het HC-hok) mist al een tijd een glazen scheidingswand en een schuifdeur.
Er missen in diezelfde bak ook enkele tafeltjes in stiltecoupe
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Van koppeltje 11100 (Ut, 12b) is het scherm "aan de kant van de stationshal" zwart
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Treinstel 8656 (VIRM-VI) heeft een kapotte display.

Afbeelding

Los van dat het onleesbaar is had er Roosendaal en niet Amsterdam Ç̵̹̠̙͑͒̊̉͆̀̆̋̍͘ę̷̧̠͈̰̠̤̣̤́͗̌͂̄͐͌̓̓̈̚n̵̢̢̝͙̩͚̠̩̪͔̪̦̗̳͑̉̄̂͋͛̕t̴͖̻̘̫̲͉̠̞̩̀̈͜ͅr̴̰̝̠̤͑̕ą̴͎̘͇̣̫̺͍̠͙̩͖͂̿̀̆̓a̵̡̨̡̡̗͈̠͇͓̠͚͉̤̖̕l̴̝͓̪̿̐̃͆͘͘̚͜͝ moeten staan, maar ik weet niet of dat iets is wat men zelf vergeten is in te stellen, want de displays in de trein stonden uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

Doet het ook niet zo goed meer. Stel 8666.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

8666 doorgegeven, 8656 stond reeds op de lijst. :pos:

Voordat jullie massaal deze bestemmingsaanduidingen door gaan geven; er wordt mij altijd naar een deurnummer gevraagd en alhoewel ik weet dat je de bestemmingsaanduiding buiten ziet en dan 9 van de 10 keer niet ook binnen komt, heb ik die eigenlijk wel nodig. Maakt de uitdaging iets groter :wink: Vaak worden ze met onderhoud al wel meegenomen, helaas niet altijd en niet allemaal.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Doorgeefluik

Bericht door marvinkok »

Worden ze met de revisie die nu gaande is niet sowieso vervangen door LED - films?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Nee.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

De deur naar de bakovergang bij deur 15/16 in stel 4244 sluit niet goed.

Verder had ik gister (dus geen deurnummers) nog een bestemmingsdisplay in de 4038 (cab 1) die niks deed en bij de 4015 (cab2) deed slechts de helft het.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Doorgeefluik

Bericht door Ardan »

Aking schreef:en bij de 4015 (cab2) deed slechts de helft het.
Toevallig naar Rtd, waardoor er Rotte Cent komt te staan? :P
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Nee naar Amsterdamsco, ik durf niet meer te zeggen of 't eerste of het tweede deel kapoet was...

Overigens is in diezelfde 4244 op 't balkon bij 15/16 de airco kaduuk. Of zit er geen airco op de balkons? -o-
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Op de balkons is geen airco aanwezig, omdat je iedere keer dat de deuren open gaan je warmte of kou weer kwijt bent.

De rest geef ik door :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Voordat jullie massaal deze bestemmingsaanduidingen door gaan geven; er wordt mij altijd naar een deurnummer gevraagd en alhoewel ik weet dat je de bestemmingsaanduiding buiten ziet en dan 9 van de 10 keer niet ook binnen komt, heb ik die eigenlijk wel nodig. Maakt de uitdaging iets groter :wink: Vaak worden ze met onderhoud al wel meegenomen, helaas niet altijd en niet allemaal.
Ach dat valt toch wel mee? Bij VIRM zal dat altijd deur 3,4,21 of 22 zijn (deurnummers gingen meen ik altijd o.b.v. zesjes zodat ze bij een bakwissel niet aangepast hoeven worden). Al is het nadeel van VIRM dan weer dat de kopbakken identiek zijn. Bij ICM zijn die makkelijker te onderscheiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Van poortje 1.2 op spoor 2(Richting Rotterdam Centraal) te station Rotterdam Alexander gaat maar een deurtje open.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten