Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door maarten83 »

Station Ddr uitgang bij de smullers. Poortje 2.8 geeft geen pieptoon bij uitchecken en poortje 2.9 heeft een zwart scherm.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Poortjes doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Er is intern een uitvraag gedaan naar de toegevoegde waarde van een 'dingdong' voor omroepberichten in de trein. Denk aan SLT, maar denk ook aan SGM dat dat niet doet.

De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.

Ja of Nee?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daelea »

Een dingdong heeft voor mij meerwaarde boven het alleen afroepen van een station. Hier in Leiden valt de dingdong in de bus om onverklaarbare reden vaak weg en is alleen de haltenaam te horen, deze mis ik vaak omdat ik er niet op let. Een dingdong trekt mijn aandacht naar dat er iets omgeroepen gaat worden. Ik kom er bij mezelf alleen niet uit of dan een dingdong + "Beste reizigers" niet dubbelop is. Die zin trekt immers ook de aandacht maar bevat an sich geen informatie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Wil je ook onze mening daarin? Of is het - voor hier - een retorische vraag? Wellicht interpreteer ik de vraag niet goed.
🍉
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daelea »

Oh, zoals je zag had ik hem sowieso opgevat als dat laatste, vond het wel een interessante stelling :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Je vatte het zo op, maar dat wil niet zeggen dat het verkeerd opgevat is. ;)
Even afwachten dus wat Mikos zegt.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Zolang je het daarna maar samenvat in ja of nee. (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Zo'n dingdong kan best vervelend zijn als je d'r geen hebt (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:Zolang je het daarna maar samenvat in ja of nee. (A)
M.a.w. je wilde weten wat wij er van vinden.

Echt toegevoegde waarde vind ik een dingdong niet hebben, zolang er maar iets anders gebruikt wordt om de aandacht te trekken. Een "beste reizigers" zoals in de SGM volstaat voor mij.

Tl;dr: Nee.
🍉
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Ja, het heeft een toegevoegde waarde. Een als dingdong geluid hoor weet ik dat er wat omgeroepen gaat worden. Als er dan iets zonder aankondiging op de omroep komt en het geluid staat zacht mis je het snel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Nee. Misschien ben ik door jarenlang SGM ermee opgegroeid, maar ik vind het geluid van de SLT alleen maar vervelend... En toegevoegde waarde heeft het ook niet, want ik krijg in SGM alles mee. Misschien dat je het kan gebruiken voor de extra omroepen van HC/machinist, maar verder zie ik er niks in.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Even reactie op het bericht hierboven

Zelf vind ik een akoetische toon voor de omroep wel fijner, maar het hoeft inderdaad niet die te zijn die je ook op het perron hoort... Die duurt dan net weer iets te lang.
Maar ik blijf bij mijn antwoord Ja
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 08 feb 2018, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

cassie127 schreef:Ja, het heeft een toegevoegde waarde. Een als dingdong geluid hoor weet ik dat er wat omgeroepen gaat worden. Als er dan iets zonder aankondiging op de omroep komt en het geluid staat zacht mis je het snel.
En wanneer heb jij voor het laatst een automatisch omroepbericht in de trein gemist dat te zacht stond, dan? Ik heb namelijk niet het idee dat dat aan de orde is?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Data's heb ik zo niet maar in sgm heb ik wel een paar keer onroepen gehad die erg zacht stonden. In DM90 was de omroep vaak ook niet te verstaan... Maar ja dat komt nu toch niet meer in de Nederlandse reizigersdienst
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

En was ook niet automatisch en daar ging het nu juist om...
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tochjo »

Mikos schreef:Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.
Nee.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

Mikos schreef:Er is intern een uitvraag gedaan naar de toegevoegde waarde van een 'dingdong' voor omroepberichten in de trein. Denk aan SLT, maar denk ook aan SGM dat dat niet doet.

De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.

Ja of Nee?
Nee als het gaat om stationsomroepen omdat zulke omroepen alleen van belang zijn voor de reizigers die naar een specifiek station moeten.
Ja als het gaat overige zaken. Zoals verstoringen die elke reiziger in de trein aangaat.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Doorgeefluik

Bericht door AppleMoose »

Een ding-dong in de trein heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Maar als men het toch doet, dan graag een wat subtielere vorm dan die nu wordt gebruikt. (Denk aan de bus) Met name het volume en dat het hetzelfde geluid is als op de perrons irriteert mij mateloos.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:Er is intern een uitvraag gedaan naar de toegevoegde waarde van een 'dingdong' voor omroepberichten in de trein. Denk aan SLT, maar denk ook aan SGM dat dat niet doet.

De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.

Ja of Nee?
Ja.

Zeker als er een langere afstand tussen twee stations zit.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Doe of een dingdong, of dames/heren/reizigers/zwartrijders/fietsen. Beide vind ik dubbelop om te doen. En de dingdong mag in volume wel wat omlaag.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ik zou zeggen doe een dingdong alleen bij grote afwijkingen, dus aanrijdingen, omleidingen, ontsporende treindelen en zulks. en dus niet bij futiliteiten als een spoorwijziging of drie minuten vertraging (voordat dat ook weer als bijzonder en afwijkend wordt gerekend)

Kortom, alleen als er echt een reden is om mij laten op te letten dus :Y

En verder inderdaad volume/soort toon, da kan best anders :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Naar mijn mening is de dingdong in de omroep het probleem niet echt, wel wordt er heel veel overbodige informatie in de automatische omroep gedaan. De gemiddelde omroep in een Flirt van NS doet eerst de dingdong, en zegt daarna: Beste reizigers, goedemorgen. Het volgende station is Boskoop, station Boskoop. Maar de omroep is alleen bedoeld voor reizigers, een robot hoeft mij geen goede morgen te wensen of te praten in volzinnen, en dat de omroep bij binnenkomst in een station gaat over waar we aankomen is meer dan logisch. Ik zou dan ook liever geen overinformatie willen, dus: [dingdong] volgende halte: Boskoop, next stop: Boskoop
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Geen speld tussen te krijgen. Maar het kan nog korter:
*ping* — Boskoop
Hoe korter, hoe minder storend voor de routiniers. De *ping* geeft voldoende attentie voor toeristen en slaapkoppen, en wordt uitsluitend voor stationsaankondigingen gebruikt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Dan wel met een herhaling graag :pos: :wink: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten