Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

In treinstel 8703 zijn de tussendeuren thv deuren 21/22 defect, de luchtdruk lijkt uit de deuren te zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Vraagje: Mogen HC's ook andere jassen dan de standaardjas van NS aan? Ik kwam namelijk in de 2451 nabij Barendrecht een HC tegen met een Ipsos-jas, welke ook daadwerkelijk controleerde.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Ipsos heeft ook kaartlezers, die doen daarmee kaartsoortonderzoek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

En die zouden dat vrij duidelijk aan moeten kondigen, je mag namelijk zonder problemen weigeren om mee te werken :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

8703 geef ik door. :pos:
In de 2451 heb je een meetploeg gehad die de kaartsoorten komt registreren, deze mensen zijn van Ipsos en doen dit voor NS. Zij controleren niet, doen enkel kaartsoortregistraties.
Laatst gewijzigd door Mikos op wo 06 dec 2017, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Waar je dus, zoals ik al zei, niet aan mee hoeft te werken. Dit dienen ze duidelijk te vermelden :Y
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mdk »

Is er eigenlijk een regel die zegt dat ze niet door mogen blijven vragen? Ik had er laast een die mij meermaals probeerde over te halen. Normaal werk ik wel mee (want zo'n grote moeite is het niet). Maar toen was ik even heel druk bezig, vandaar dat ik het ook bestwel storend vond.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Zolang ze je geen mes op de keel zetten... :wink:
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mdk »

Valt dat onder de term dataroof?
Bij twijfel altijd klagen
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mjah ik vind het zonder grap best een slechte zaak dat sommigen zich voordoen als controle, of niet toelichten wat het is of dat het niet verplicht is... -o-
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Ik reisde vandaag met een E-ticket dus veel dataroof was er niet mogelijk. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Die mensen doen zich niet voor als controleur. Ze vragen of ze je vervoerbewijs mogen scannen. Jij kiest ervoor om er aan mee te werken, of niet. Ze lopen in opvallende, rode jassen waar groot Ipsos op staat. Het staat je altijd vrij te vragen waarom of hoezo, niemand verplicht je ergens toe. Niet groter maken dan het is.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mdk »

Over het algemeen is er weinig verwarring over, een enkele uitzondering daargelaten geven ze allemaal keurig aan dat je ze je I've kaart niet hoeft te geven, dat je data geanonimiseerd word en dat het omreizigersonderzoek voor de ns is. Indien iemand het niet begrijpt of meekrijgt ligt dit meestal aan hun eigen onoplettendheid of gebrek aan interesse. Als je dan niet mee had willen doen is het je eigen schuld.
Bij twijfel altijd klagen
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

En toch heb ik er wel eens "kaartcontrole" uit horen komen, en blijf ik bij mijn standpunt dat hullie moeten vertellen wat het is.

Of zal ik voortaan aan iedere HC waarom of hoezo vragen als ze om mijn vervoerbewijs vragen? -o-
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mdk »

Over het algemeen is er weinig verwarring over, een enkele uitzondering daargelaten geven ze allemaal keurig aan dat je ze je ovchipkaart niet hoeft te geven, dat je data geanonimiseerd word en dat het omreizigersonderzoek voor de ns is. Indien iemand het niet begrijpt of meekrijgt ligt dit meestal aan hun eigen onoplettendheid of gebrek aan interesse. Als je dan niet mee had willen doen is het je eigen schuld.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Exactement. Ik heb wel gewoon mijn E-ticket even laten zien, alsof het de HC was. Geen echte controle gehad dus.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Aking schreef:En toch heb ik er wel eens "kaartcontrole" uit horen komen, en blijf ik bij mijn standpunt dat hullie moeten vertellen wat het is.

Of zal ik voortaan aan iedere HC waarom of hoezo vragen als ze om mijn vervoerbewijs vragen? -o-
Nu stel je je toch wel een heel klein beetje aan hoor. Zo'n klein beetje --> | |

Edit: Je kunt Aking wel uit de Hollandsche klaagcultuur halen, maar hoe haal je de Hollandsche klaagcultuur uit Aking? DAT is de vraag....
🍉
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mdk »

Zullen we trouwens weer on-topic gaan (aka smoel houden tenzij we wat te melden hebben) voordat Mikos boos wordt en de klaagcultuur door middel van fysiek geweld uit Aking haalt?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

:mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Dus ik heb, zelfs tijdens mijn wildste jaren, nog nooit een conducteur op zijn neus getimmerd, en dat moet nu dan ineens veranderen? Of wa? -o-
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door maarten83 »

Van de abri op spoor 6 te Laa werkt de verlichting niet.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven :pos: Volgende keer graag een iets exacter locatie, dat maakt het gemakkelijker om de melding door te geven en op te pakken :)
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door maarten83 »

Mikos schreef:Doorgegeven :pos: Volgende keer graag een iets exacter locatie, dat maakt het gemakkelijker om de melding door te geven en op te pakken :)
Er staat maar 1 abri buiten de overkapping op dat spoor. Is aan Gv zijde.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat maakt het wel makkelijker om door te geven; niet iedereen is overal bekend, de onderaannemers ook niet altijd. En soms wordt er nog wel eens achter een melding aangebeld, waarbij van mij verwacht wordt dat ik kan vertellen hoe of wat :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Dan kijk je toch even op koekelmaps hoe het aldaar in elkaar zit? :Y :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten