Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Voor zover ik weet kent OV-tijden sowieso geen actuele informatie van de materieelinzet van andere vervoerders dan NS en NS International. Rijdendetreinen heeft die ook niet.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tochjo »

Daniel schreef:En Terborg heeft trouwens ook geen seinen ri. Arnhem op spoor 2.
Jawel, sinds een paar jaar. Aalten volgens mij ook. Van Varsseveld weet ik het niet.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Pim-AllianceB95 schreef:Bij trein 765 (4*ICM-III) wordt, in elk geval op maandag, al een aantal weken op de TBP's tussen Gvc en Lls de melding 'Voorste treindeel tot Zwolle' weergegeven, terwijl structureel juist de voorste twee drietjes doorrijden naar Gn en de achterste twee drietjes in Zl achterblijven.
Ik krijg terug dat een collega deze trein gedurende de afgelopen week heeft gemonitord en geen afwijkingen heeft geconstateerd. Kun je dat bevestigen of ontkrachten? Mocht het probleem 'buiten' nog bestaan, dan graag zo specifiek mogelijk melden waar en wanneer, zodat ze dat terug kunnen zoeken en er op in kunnen spelen. :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef:Ik heb weer een nieuwe favoriete T21. Dit keer is het 30068, de middelste van het setje in de hal van Den Haag Centraal ter hoogte van spoor 9. Vanochtend was hij zwart, gisteravond en vorige week had hij geen spoornummers.
Is weer stuk, "geen reisinformatie beschikbaar" (zowel vanochtend als vanmiddag). Van het broertje links van hem loopt de klok nog goed, verder staan er treinen op van 05.11 en verder. Voor het nummertje moest ik te ver tegen de stroom mensen in dus die komt nog.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

In treinstel 9412 functioneert in het toilet op het balkon met deur 11/12 het handendroogblaasding niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Beide doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

De prioriteiten zullen op dit moment vast elders liggen, maar op station Amersfoort zijn elf lampjes stuk... Zie onderstaande foto waar ze alle elf op staan: de stationsnaam aan de gevel is dus donker :P
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef:Is weer stuk, "geen reisinformatie beschikbaar" (zowel vanochtend als vanmiddag). Van het broertje links van hem loopt de klok nog goed, verder staan er treinen op van 05.11 en verder. Voor het nummertje moest ik te ver tegen de stroom mensen in dus die komt nog.
Nummertje komt niet, ding werkt weer :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Uiteraard! :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13172
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Afbeelding
Woon ik nu in 'Alphen a' of 'd Rijn'? (Trein 666, stel 7526, deur 11/12)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos: Maar verwacht geen antwoord op je vraag :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Rijtuig 20 202 in stam 16419 heeft een defecte lamp boven boven de coupédeur het verst verwijderd van het bagagerek.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Stel 4049 heeft bij deur 7 op de automatische schuifdeur vanuit de 1e klasse een sticker "Deur sluit automatisch" in de stijl van de ICM's voor revisie zitten. In dit geval niet zo zinvol, want als de deur open is verdwijnt die in de scheidingswand en zie je die sticker niet. En als je 'm wel ziet is de deur al dicht dus sluit 'ie niet :wink:
Volgens mij zit er normaalgesproken juist een sticker naast de deur om aan te geven dat het een automatische is, dat zou hier ook een stuk handiger zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

In de motorwagenbak van DDZ stel 7616 aan de kant van deur 22 is bij een vierzitter een leuning zwaar beschadigd. De leuning kan letsel op leveren.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Dat kunnen ze toch altijd? *O*
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:Stel 4049 heeft bij deur 7 op de automatische schuifdeur vanuit de 1e klasse een sticker "Deur sluit automatisch" in de stijl van de ICM's voor revisie zitten. In dit geval niet zo zinvol, want als de deur open is verdwijnt die in de scheidingswand en zie je die sticker niet. En als je 'm wel ziet is de deur al dicht dus sluit 'ie niet :wink:
(..).
Mij zegt zo'n sticker, bij een gesloten deur, dat ik geen moeite hoef te doen om de deur te sluiten als ik deze ben gepasseerd. Lijkt mij dus een prima sticker op een prima plaats. :wink:
JothamvW
Berichten: 1225
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Ik kon zojuist in treinstel 4073 (aan de Groningse zijde) van de 729 geen plek in de eerste klas vinden met mijn op het station gekochte 2-1 toeslag dus ben ik maar tweede klas gaan zitten. Sowieso is de trein erg druk. Is ICM-7 normaal krap voor deze trein of zijn er bijzonder veel reizigers?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

De 729 rijdt tussen Den Haag en Groningen, dat is een nogal lang traject, dus het is een behoorlijk vage melding. Gepland ICM-7, ja. Voor wat betreft de eerste klas; het zijn de laatste 2 weekenden dat de (Upgrades van de) Spoorpakkers geldig zijn, dan is het in de trein sowieso drukker, met name in de 1e klas.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Reversed Doorgeefluik
Kent u onderstaande uitbraak van afgelopen voorjaar nog?
Mikos schreef:Er is intern een uitvraag gedaan naar de toegevoegde waarde van een 'dingdong' voor omroepberichten in de trein. Denk aan SLT, maar denk ook aan SGM dat dat niet doet.

De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.

Ja of Nee?
Het heeft een langere doorlooptijd nodig gehad dan verwacht, maar het resultaat is sinds deze week in SLT te horen: de dingdong is er uitgesloopt en ook de tussentijdse mededeling "Vergeet niet uit te checken..." is verdwenen. Bij het eindpunt komt hij nog wel voorbij. Hiermee is SLT nagenoeg gelijk aan het omroepsysteem van SGM.

Iedereen bedankt voor de input! :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Trein 11777 was op Utrecht Centraal met ICM3 echt te klein. Fietsen werden eruit gezet om maar meer reizigers de trein in te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

Ah de ICM3tjes zijn weer teruggekeerd in die serie? Dat zou NS toch niet meer doen in het weekend? Was vorig jaar ook elk weekend weer raak, met veel achterblijvers tot gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Men heeft de extremen weer wat opgevoerd ja. Er komen niet alleen losse drietjes voor, maar zijn in het weekend ook dubbeldekkers actief in de Schothorst-pendels.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten