Doorgeefluik
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Wederom bedankt!
Re: Doorgeefluik
Op de valreep ook ingevuld. Ben benieuwd naar de resultatenMikos schreef:Een samenvatting zal ik achteraf plaatsen, ja. :)
Re: Doorgeefluik
De uitslag is aardig verdeeld; er hebben 26 personen de moeite genomen de kort enquête in te vullen, de samenvatting komt op het volgende neer:
14 van de 26 verkiezen het origineel van NS boven het idee, dat laat 12 stemmen (46%) dat voor het idee kiest. Er zijn verschillende opmerkingen bij gemaakt, zowel van voorstanders als tegenstanders, evenals van personen die niet begrepen hebben dat link 2 slechts een voorbeeld is van één vertrekstaat en dus niet alleen van één vertrekstaat in Zwolle die we willen wijzigen, getuige de opmerking: "Daarnaast wordt dat soort ook werkelijk nergens in Nederland gebruikt, waardoor het voor de incidentele treinreiziger (die juist een vertrekstaat gebruikt) er niet duidelijker op wordt."
De vertrekstaat van Alphen werd zo goed als hetzelfde beoordeeld: 14 personen verkiezen het origineel van NS boven het idee, dat door 11 personen verkozen wordt. Waar de 26e stem gebleven is, is mij een raadsel.
De vertrekstaat in Leiden is dan weer heel anders verdeeld: 10 personen verkiezen het origineel van NS boven de nieuwe ideeën. 6 personen hebben het liefste dat het origineel direct vertaald wordt naar het nieuwe idee, waarbij meerdere bestemmingen op één nieuwe vertrekstaat komen te staan. En 10 personen willen het liefst dat het nieuwe idee wordt gebruikt, maar dat de Sprinter dan op een aparte pagina wordt weergegeven. Daaruit kun je ook de conclusie trekken dat 16 van de 26 personen die gestemd hebben liever het nieuwe systeem zouden zien.
Dan zijn er nog wat tips gegeven over zowel het bestaande als het geopperde systeem, zoals het weghalen van de vele voetnoten en die te vervangen door een overzicht met wat de feestdagen zijn en welke dienstregeling dan wordt gereden ("01 jan, 25 dec, 26 dec dienst als op zondag"). Ook werd gereageerd op het weergeven van de treinserienummering; mocht dat ooit ingevoerd worden, dan zal dat bedrijfsbreed zijn en niet alleen op de vertrekstaten, anders heeft het alsnog geen nut.
Al bij al een heleboel informatie en meningen, waardevolle informatie die ik verder zal gebruiken om het idee te finetunen. Nogmaals; Het is slechts een idee, dat zegt verder niks. Iedereen bedankt die gestemd heeft! :pos:
14 van de 26 verkiezen het origineel van NS boven het idee, dat laat 12 stemmen (46%) dat voor het idee kiest. Er zijn verschillende opmerkingen bij gemaakt, zowel van voorstanders als tegenstanders, evenals van personen die niet begrepen hebben dat link 2 slechts een voorbeeld is van één vertrekstaat en dus niet alleen van één vertrekstaat in Zwolle die we willen wijzigen, getuige de opmerking: "Daarnaast wordt dat soort ook werkelijk nergens in Nederland gebruikt, waardoor het voor de incidentele treinreiziger (die juist een vertrekstaat gebruikt) er niet duidelijker op wordt."
De vertrekstaat van Alphen werd zo goed als hetzelfde beoordeeld: 14 personen verkiezen het origineel van NS boven het idee, dat door 11 personen verkozen wordt. Waar de 26e stem gebleven is, is mij een raadsel.
De vertrekstaat in Leiden is dan weer heel anders verdeeld: 10 personen verkiezen het origineel van NS boven de nieuwe ideeën. 6 personen hebben het liefste dat het origineel direct vertaald wordt naar het nieuwe idee, waarbij meerdere bestemmingen op één nieuwe vertrekstaat komen te staan. En 10 personen willen het liefst dat het nieuwe idee wordt gebruikt, maar dat de Sprinter dan op een aparte pagina wordt weergegeven. Daaruit kun je ook de conclusie trekken dat 16 van de 26 personen die gestemd hebben liever het nieuwe systeem zouden zien.
Dan zijn er nog wat tips gegeven over zowel het bestaande als het geopperde systeem, zoals het weghalen van de vele voetnoten en die te vervangen door een overzicht met wat de feestdagen zijn en welke dienstregeling dan wordt gereden ("01 jan, 25 dec, 26 dec dienst als op zondag"). Ook werd gereageerd op het weergeven van de treinserienummering; mocht dat ooit ingevoerd worden, dan zal dat bedrijfsbreed zijn en niet alleen op de vertrekstaten, anders heeft het alsnog geen nut.
Al bij al een heleboel informatie en meningen, waardevolle informatie die ik verder zal gebruiken om het idee te finetunen. Nogmaals; Het is slechts een idee, dat zegt verder niks. Iedereen bedankt die gestemd heeft! :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Doorgeefluik
Op Rotterdam Alexander kraakt poortje 3,4 bij het open en dicht gaan op perron 1 aan de behoorlijk. Aan de zijde van het metrostation.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Doorgeefluik
De verantwoordelijke: "Deze doorgaande verbinding is aan mijn aandacht ontsnapt. Helaas te laat om nog in de reisplanner en Infoplus te herstellen. We gaan HC's vragen om dit in de betreffende treinen om te roepen en hebben omroepberichten op het station aangepast."
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Super!
Laatst gewijzigd door Ardan op do 19 jul 2018, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
Re: Doorgeefluik
Want dat moet drie maanden op voorhand op diskette worden aangeleverd? :') :XMikos schreef:Helaas te laat om nog in de reisplanner en Infoplus te herstellen.
Re: Doorgeefluik
DIskette? Dat gaat gewoon nog met tapes hoor, wat denk jij dan?
Re: Doorgeefluik
^^^dat zal vast niet.. maar na sluitingstijd alsnog een info-aanpassing doen.. leidt ertoe dat gebruikers van die data wéér een update voor hun systemen moeten ophalen.. en dat zal men wel vervelend vinden...
Wel positief dat er nu wel aandacht voor deze doorkoppeling is.. als Pim niet zo oplettend was geweest.. was e.e.a. vermoedelijk praktisch ondervonden.. aankomend weekend.
~~~~~~~~
Ik heb ook iets te melden voor het doorgeefluik:
SLT treinstellen 2444 en 2465 hadden vanmiddag (+/- 14:50 uur) niet werkende bestemmingsdisplays aan de, tenminste, rechterzijde.
Deurnummers zijn mij niet bekend.. want ik passeerde de trein buitenom op de A10.. :)
Wel positief dat er nu wel aandacht voor deze doorkoppeling is.. als Pim niet zo oplettend was geweest.. was e.e.a. vermoedelijk praktisch ondervonden.. aankomend weekend.
~~~~~~~~
Ik heb ook iets te melden voor het doorgeefluik:
SLT treinstellen 2444 en 2465 hadden vanmiddag (+/- 14:50 uur) niet werkende bestemmingsdisplays aan de, tenminste, rechterzijde.
Deurnummers zijn mij niet bekend.. want ik passeerde de trein buitenom op de A10.. :)
Re: Doorgeefluik
Ja... Zo werkt dat niet natuurlijk hè! -o-
Deurnummers of wegwezen! :Y
Deurnummers of wegwezen! :Y
Re: Doorgeefluik
Ook om InfoPlus te draaien, zijn runs nodig om informatie in te voeren. Dat moment is kennelijk al voorbij, dus dan wordt het moeilijk nog wijzigingen door te voeren.
De SLT kan ik inderdaad niet zo heel veel mee; dat kan beter nog een keer gemeld worden door iemand die de juiste informatie wel heeft.
De SLT kan ik inderdaad niet zo heel veel mee; dat kan beter nog een keer gemeld worden door iemand die de juiste informatie wel heeft.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Aking schreef:Ja... Zo werkt dat niet natuurlijk hè! -o-
Deurnummers of wegwezen! :Y
:D jajaja.. maar wat maakt het nou uit.. d'r deed er geen één..
Zal er dan een OVNL'er zo 'maf' zijn om alle deurnummers van dat stel te noteren om die melding door te geven,
Re: Doorgeefluik
Je zit hier met
- Spoiler: show
Re: Doorgeefluik
Scherm 10096 in Amersoort is weer eens defect.
- Spoiler: show
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Op het balkon van deur 5 in de 7635 is de gebogen hendel van de deur naar de bakovergang verkeerd om gemonteerd, waardoor de hendel bij het openen van de deur tegen het invalidentoilet aan botst en de doorgang aanmerkelijk smaller wordt. https://imageshack.us/i/pngsveCRj
Re: Doorgeefluik
Wifi in de trein is op de bovenverdieping van de 7544 tussen deur 5/6 en 7/8 niet te vinden.
En de rolstoel-wc is defect
En de rolstoel-wc is defect
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Doorgeefluik
Trein 7503 (als ik het nummer goed heb onthouden*) was een rijdende sauna in de tweede klas (voorste bak waar ook de 1e klas zit en dan onderin). Wellicht de airco controleren?
*was een NID die om 16:00 als intercity vanuit Amsterdam Centraal via Amersfoort naar Groningen reed.
*was een NID die om 16:00 als intercity vanuit Amsterdam Centraal via Amersfoort naar Groningen reed.
Re: Doorgeefluik
Redelijk vage meldingen zijn dit, mensen; ik heb er meer werk aan om uit te zoeken hoe het werkelijk zit dan dat de melding maken duurt en daar word ik nooit zo vrolijk van.
Ik heb op z'n minst deurnummers nodig en als er dan het juiste stelnummer bij zit, zou dat het wel heel makkelijk maken... _O-
De wifi geef ik door. :pos:
Ik heb op z'n minst deurnummers nodig en als er dan het juiste stelnummer bij zit, zou dat het wel heel makkelijk maken... _O-
De wifi geef ik door. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
In trein 7649 maken de deuren van het rolstoel toilet een ongewoon geluid bij het openen en sluiten. Ook lijkt er een spiegel op het punt te staan om te gaan vallen.thv deur 5 en 6
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
Ik heb er weer 2 voor het grote boek:
De 11959 op spoor 4a te Almelo
En in Eindhoven de 10307 direct bij de roltrappen op sporen 3a en 4a
Weet verder niet wie er verantwoordelijk is voor deze schermen in Almelo maar ze hebben nogal een rare uitlijning en niet alle info klopt. Deze hangen in de stationshal richting de bussen.
De 11959 op spoor 4a te Almelo
En in Eindhoven de 10307 direct bij de roltrappen op sporen 3a en 4a
Weet verder niet wie er verantwoordelijk is voor deze schermen in Almelo maar ze hebben nogal een rare uitlijning en niet alle info klopt. Deze hangen in de stationshal richting de bussen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten