Doorgeefluik
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Mijn dank is weer groot!
Re: Doorgeefluik
Even een algehele reminder, aangezien er de laatste tijd steeds meer benodigde informatie bij de meldingen mist, waardoor ik er meer tijd aan kwijt ben achter die informatie te komen:
Hoe geef ik iets door in het Doorgeefluik?
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie.
Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft momenteel problemen met de leverancier van de borden die tijdelijk niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is. Indien mogelijk graag een foto van het defecte scherm, dat maakt doorgeven veel makkelijker.
Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.
Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.
OV-Chipkaartpoortjes en -paaltjes hebben ook allemaal een sticker met een nummer dat ik nodig heb om een probleem door te kunnen geven. Ook altijd de precieze locatie doorgeven, gaarne.
Storingen in of aan treinen altijd voorzien van het dichtstbijzijnde deurnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.
Graffiti geef ik niet door, dat kun je zelf doen middels de app Graffiti Vrij die te downloaden is voor Apple/iOS en Android. Melding maken kan door het ter plaatse maken van minimaal 2 foto's, waarvan 1 van het treinstelnummer en 1 van de graffiti zelf. Foto's kunnen niet achteraf toegevoegd worden, dus maak de melding direct ter plekke.
Hoe geef ik iets door in het Doorgeefluik?
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie.
Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft momenteel problemen met de leverancier van de borden die tijdelijk niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is. Indien mogelijk graag een foto van het defecte scherm, dat maakt doorgeven veel makkelijker.
Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.
Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.
OV-Chipkaartpoortjes en -paaltjes hebben ook allemaal een sticker met een nummer dat ik nodig heb om een probleem door te kunnen geven. Ook altijd de precieze locatie doorgeven, gaarne.
Storingen in of aan treinen altijd voorzien van het dichtstbijzijnde deurnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.
Graffiti geef ik niet door, dat kun je zelf doen middels de app Graffiti Vrij die te downloaden is voor Apple/iOS en Android. Melding maken kan door het ter plaatse maken van minimaal 2 foto's, waarvan 1 van het treinstelnummer en 1 van de graffiti zelf. Foto's kunnen niet achteraf toegevoegd worden, dus maak de melding direct ter plekke.
Re: Doorgeefluik
Kleine toevoeging: alle klokken hebben hetzelfde nummer, nl. 123456789101112.Mikos schreef:Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.
Edit: laat maar, d'r zitten helemaal geen cijfers op -o-
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
Waar kan ik het dan wel kwijt? Op het NS forum verzandt zo'n vraag in een eindeloze discussie...Mikos schreef:Dat is niet iets waar ik wat mee kan...
Re: Doorgeefluik
Ik denk hooguit op Twitter? Je hebt het hier aannemelijk over een eenmalig voorkomend iets in een individuele treinrit, in een afwijkende situatie. Hoewel ik het wel met je eens kan zijn, zou ik niet zo 1, 2, 3 weten wat je er anders mee zou kunnen.
Re: Doorgeefluik
Twitter doe ik niet aan. Maar zo ongebruikelijk lijkt me het reizen Leiden naar Utrecht via Schiphol toch niet?
In elk geval is het me al vaker opgevallen. Sowieso zijn overstaps naar Amsterdam noemen weinig relevant als er vanuit Leiden directe treinen in die richting vertrekken (A)
In elk geval is het me al vaker opgevallen. Sowieso zijn overstaps naar Amsterdam noemen weinig relevant als er vanuit Leiden directe treinen in die richting vertrekken (A)
Re: Doorgeefluik
Het zal je verbazen hoeveel reizigers via Schiphol richting Amsterdam reizen, zowel richting Lelylaan als Centraal. Vooral als ze van zuidelijker dan Leiden komen en niet in de rechtstreekse trein zitten; het aantal overstaps blijft hetzelfde en is op Schiphol zelfs iets ruimer dan in Leiden (de reis is zelfs 3 minuten korter via Schiphol).
Re: Doorgeefluik
Ik heb weer een nieuwe favoriete T21. Dit keer is het 30068, de middelste van het setje in de hal van Den Haag Centraal ter hoogte van spoor 9. Vanochtend was hij zwart, gisteravond en vorige week had hij geen spoornummers.
Re: Doorgeefluik
Vanmiddag was hij "geen reisinformatie beschikbaar".
Verder uit de categorie drukke treinen: 2056 met ICM7 en volle balkons op het hele traject. Gezien de drukte op het perron in Utrecht toen de trein binnenkwam mogelijk het gevolg van het niet door iedereen meekunnen met trein 11756, die met ICM6 reed. Kerende trein 1767 vertrok vanuit Den Haag in ieder geval met dezelfde ICM6, mensen in het gangpad en een aantal reizigers is niet met die trein meegegaan.
Verder uit de categorie drukke treinen: 2056 met ICM7 en volle balkons op het hele traject. Gezien de drukte op het perron in Utrecht toen de trein binnenkwam mogelijk het gevolg van het niet door iedereen meekunnen met trein 11756, die met ICM6 reed. Kerende trein 1767 vertrok vanuit Den Haag in ieder geval met dezelfde ICM6, mensen in het gangpad en een aantal reizigers is niet met die trein meegegaan.
Re: Doorgeefluik
Ik heb weer een scherm voor je, nummer 10171 op Arnhem Centraal spoor 7, bij Sonsbeekzijde bij de trap aan de kant van Elst/Ede-Wageningen staat op zwart.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Doorgeefluik
Doorgegeven. :pos:
Feedback: "Mooie analyse. Trein 11756 en 1767 horen normaal met ICM 9 te rijden en deze missen een ICM3 daarnaast was er een trein ervoor naar Rotterdam uitgevallen. Dit heeft voor meer drukte gezorgd in genoemde treinen."Wubbo schreef:Verder uit de categorie drukke treinen: 2056 met ICM7 en volle balkons op het hele traject. Gezien de drukte op het perron in Utrecht toen de trein binnenkwam mogelijk het gevolg van
Re: Doorgeefluik
ProRail koppelt terug dat scherm in opdracht van NS uit te hebben gezet.JothamvW schreef:nummer 10171 op Arnhem Centraal spoor 7
Re: Doorgeefluik
Op scherm 10096 op spoor 1a in Amersfoort knippert het vlak linksonder op het bovenste gedeelte aan de oostzijde (dus de zijde richting de voetgangersbrug) van het scherm afwisselend donkerblauw en wit.
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Doorgeefluik
Is dit toevallig ook het geval met de helft van de schermen in de perrontunnel van Arnhem Centraal?Mikos schreef:ProRail koppelt terug dat scherm in opdracht van NS uit te hebben gezet.JothamvW schreef:nummer 10171 op Arnhem Centraal spoor 7
Re: Doorgeefluik
Afgelopen nacht, ergens rond 01.15, kwam ik met de auto over de A12. De grote klok bij station Voorburg gaf toen half acht aan. Het licht van de klok was wel aan.
Re: Doorgeefluik
De klokkaboutertjes zijn even op vakantie, gun die lui ook hun rust! Maar, ik heb het doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
10794 (asdm, spoor 2 bovenaan de trap) heeft één zwart scherm
Re: Doorgeefluik
Treinstel 7608 heeft een defecte deurknop bij de wc bij deuren 5/6 (het rolstoeltoilet). De knop buiten doet het niet, maar binnen doen de knoppen het wel. De deur moet dus met mensenkracht opengetrokken worden.
Re: Doorgeefluik
De airco van rijtuig 20 238 in stam 16413 valt bij elke tussenstop uit. Of de trein wordt niet zo goed behandeld door het personeel of er iets anders vreemds aan de hand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
2067 met 2xICM-IV en staanplaatsen in de gangpaden van beide stellen bij vertrek uit Den Haag Centraal.
Sinds afgelopen dinsdagmiddag heeft hij "geen reisinformatie beschikbaar".Wubbo schreef:Ik heb weer een nieuwe favoriete T21. Dit keer is het 30068, de middelste van het setje in de hal van Den Haag Centraal ter hoogte van spoor 9. Vanochtend was hij zwart, gisteravond en vorige week had hij geen spoornummers.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 185 gasten