Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door candelaer »

Even iets anders: het scherm op Utrecht Centraal aan de jaarbeurszijde dat iedere dag een nieuw natuurfeitje laat zien staat al wekenlang vast op hetzelfde feitje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ik vrees dat de NS daar niet over gaat, dat is namelijk een of ander kunstproject in het stationsgebied.

Net zoals die flappen die op de trappen bij de jaarbeurszijde hingen en die vernaggelde hijskraan :') :X
PHS

Re: Doorgeefluik

Bericht door PHS »

De wifi in de 7530 doet het niet.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Lijn 45 »

De stoelbekleding van de mDDm (mbk) van treinstel 7510 is gescheurd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Alle stoelen? Anders heeft Mikos het dichtstbijzijnde deurnummer nodig.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Lijn 45 »

Het was de derde rij (aan de linkerkant bij het raam) vanaf de kop gezien. Ik heb niet op deurnummers gelet :oops:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Bord in Utrecht kan ik inderdaad niks mee, de wifi in de 7530 is doorgegeven, de bekleding kan ik zonder deurnummer weinig mee, maar is een algeheel probleem waar reeds een oplossing voor gezocht wordt. :pos:
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Doorgeefluik

Bericht door microshit »

3528 rijdt met een solo VIRM4. Vakantieperiode + werkzaamheden = kansloos :(
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Utrecht kan je ff bij https://twitter.com/cu2030 melden als het nog het geval is.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Doorgeefluik

Bericht door Gothic-Writer »

Je kunt net zo goed alle stoelen van nieuwe bekleding laten voorzien bij de DDZ treinen, want het maakt echt niet uit welke DDZ je hebt en of het nu gaat om 1e of 2e klas stoelen, gegarandeerd dat er verspreid over de gehele trein meerdere stoelen beschadigd zijn. En zeker de 5 DDZ treinen op de 6600 hebben het zwaar te verduren (maar dat heb je nu eenmaal als je intercitymaterieel als sprinter laat rijden). De treinen op de 6600 zijn vaak ook best wel smerig, zowel interieur als exterieur (graffiti / vuile ramen), dus mijn advies, zolang DDZ treinen als sprinter fungeren, gewoon om de drie maanden de gehele trein van nieuwe bekleding voorzien..... (ja, die laatste zin is sarcastisch bedoeld).
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

3528 doorgegeven. :pos:

Je kunt tekeer gaan tegen de bekleding in de DDZ, maar het probleem is, zoals gezegd, bekend en daar wordt reeds aan gewerkt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Treinstel 2991 mist één van de twee klapdeuren van balkon met deuren 7/8 naar de 1e klasse.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door Skinkie »

Ik heb weer een interessante InfoPlus variant. Het "oude" nieuwe bord op Sittard (spoort 2b) toont voor 20:41 de volgende trein, maar toont niet - zoals de TFT borden - de 20:41 trein naar Amsterdam Centraal (die eindigt in Den Bosch). Hoe kan het dat op twee verschillende type hetzelfde perron en fase verschillende informatie te zien is?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Is dat bord niet gewoon blijven hangen op een vorige dag, de trein die 'ie aankondigt zou immers vandaag ook maar tot Den Bosch moeten gaan maar die melding staat er niet op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Heb vandaag vanuit de trein meer "hangende" buitenmodelborden gezien, maar geen nummer dus geen melding.

Er zal wel een reden zijn dat die buitenschermen niet meer nieuw geplaatst worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door Skinkie »

Daniel schreef:Is dat bord niet gewoon blijven hangen op een vorige dag, de trein die 'ie aankondigt zou immers vandaag ook maar tot Den Bosch moeten gaan maar die melding staat er niet op.
Een andere hint die werd gegeven was dat dat bord, (of misschien juist het andere) op spoor 2 staat ipv spoor 2a.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Trein 700880 staat in de reisinformatie op 2b gepland, wellicht dat het andere bord in een andere sectie is ingedeeld? Zoiets kom je ook tegen in Amersfoort, waar de Sprinter naar Zwolle van spoor 2 vertrekt, terwijl er buiten de kap zo'n zelfde bord staat dat officieel onder spoor 2a valt en dus een heel andere trein kan tonen dan die langs het perron staat. Als er dan geen treinen op spoor 2a worden gepland, toont dat ene bord wellicht een trein van een x aantal uren later. Vermoedelijk speelt zoiets ook in dit geval in Sittard.

Tussendeur in 2991 doorgegeven. :pos: Vaak ook iets dat met onderhoud wordt meegepakt.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

ICM-3 is geen succes in de 1672 op zondagavond, wanneer reizigers Zwolle - Amersfoort moeten omreizen via Deventer vanwege geplande werkzaamheden. Gangpaden staan vol. Enig idee wanneer NS Logistiek gaat beseffen dat ICM-3 in de Noord-Oost geen goed idee is in het weekend?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Reiziger Delft schreef:Enig idee wanneer NS Logistiek gaat beseffen dat ICM-3 in de Noord-Oost geen goed idee is in het weekend?
Per 4 september, met dat wijzigingsblad rijden er geen losse stellen meer in de NoordOost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:

Vanaf 4 september gaat het nieuwe wijzigingen in en zou alles een heel stuk beter moeten gaan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Per 4 september, met dat wijzigingsblad rijden er geen losse stellen meer in de NoordOost.
Is van dit bericht ook een bron?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Milco »

Geen idee of het echt een storing o.i.d. is, maar ik meld hem toch even hier. Toen ik gisteren met de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van Breukelen naar Duivendrecht reisde, viel het mij op dat de omroep voor Amsterdam Holendrecht (met daarbij de mededeling dat men kan overstappen op het metronetwerk van Amsterdam) pas begon toen we al langs het perron reden. Toen de deuren opengingen was de omroep nét klaar. Tikkeltje aan de late kant lijkt mij. Ik weet niet of dit bij elke [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] gebeurt, ik reis vrijwel nooit op dit traject, maar ik geef het toch maar even door. :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Zelf reis ik ook regelmatig met de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] maar dit heb ik tot nog toe niet meegemaakt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Even vinger aan de pols houden, als dat vaker voorkomt nog eens doorgeven :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten