Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

Aking schreef::pos:

Misschien handig om er bij te zetten, voordat jij het zo hebt gedaan en Amerikaanse advocaten op je dak krijgt (al zal je dat laatste hopelijk elders al hebben uitgesloten :mrgreen: )
Er staat al een verplichte disclaimer in de app voor die prijzen en dat vind ik eigenlijk wel genoeg. ;)
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Aking schreef:
Mikos schreef:Wanneer dat een (om-)reisadvies uit de Reisplanner is, is dat een legitieme reis. Anders niet en dan gaat de regel op dat je op het omreisstation (in dit geval Nijmegen) uit- en opnieuw weer in moet checken.
En waarom staat die laatste regel dan niet in de reisplanner? Ik krijg nu alleen de melding dat ik op hetzelfde perron over moet stappen...
(..)
Ik snap dat ik meer kilometers maak, maar
A. Kan ik dat dus nergens in geld (danwel kilometers for that matter) terugvinden, en deze opmerking ging vrij specifiek over het omchecken, daar ik vanaf Nijmegen niet zonder meer tegen mijn rijrichting in reis. En dit wordt dus niet in de planner vermeld.

Ik kan dus geen (duurdere) prijs vinden, en wordt er nergens (duidelijk) op gewezen dat ik om had moeten checken, ik ga er dan dus vanuit dat het blijkbaar zo kan. Of wordt ik als incidentele reiziger geacht dit te weten omdat ik ergens in artikel 73, lid b sub 7 van mijn productvoorwaarden staat?
^^^Ja.
:)

.. ik denk dat een incidentele reiziger ook wel begrijpt dat, bijvoorbeeld, van Groningen naar Breda niet voor hetzelfde geld kan via Zwolle, Arnhem, Den Bosch, Tilburg als via Leeuwarden, Hanzelijn, A'dam > Den Haag > R'dam > Breda.

Op beide routes verandert de reisrichting niet...
Volgens mij is dat argument vooral bedoelt bij reizen op hetzelfde spoortraject.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Waarom zou de incidentele reiziger Utrecht - Den Bosch via Nijmegen reizen, anders dan omdat deze persoon ergens onderweg het station verlaat om boodschappen te doen ofzo? Dan geldt dat je sowieso in- en uit moet checken en dat wordt ook overal gecommuniceerd.

Volgens mij zijn het vooral hobbyisten die dit soort dingen doen, en aangezien die bovenmatig geïnteresseerd zijn zou je daarvan mogen verwachten dat ze iets meer moeite doen om de juiste informatie te krijgen.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Doorgeefluik

Bericht door ovVeluwe »

De schuifdeur naar het balkon in ICM 4237, thv deur 10, gaat met veel moeite en gepiep dicht.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Scherm 11101 (12a, Utrecht) had zojuist geen reisinformatie beschikbaar, terwijl de schermen er omheen (zowel de a als b-zijde) wel de trein naar Gn tonen.

En terwijl ik dit bericht Typ springt het scherm op blanco, maar nog wel verlicht.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mocht dat nog handig zijn, het was dus de aankondiging van de 563.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

In de 8733 is onder deur 18 iets op de coupewandruit gekalkt, foto volgt later (indien gewenst)
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Doorgeefluik

Bericht door Gothic-Writer »

Hoi Mikos.

Ik weet niet zeker of de volgende mededeling ook bij jou hoort:

De lantaarnpaal op het perron van Station Gilze Rijen bij de overweg is al een x aantal dagen kapot. Ik weet niet of de geluidsinstallatie die aan deze lantaarnpaal hangt wel werkt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

In de 2647 is het obisscherm op de cabinewand (dus in de eerste klas) aan de kant van deur 20 zwart, de rest van de schermen staat wel aan.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Wellicht is de reguliere schoonmaak deze melding al voor, maar vanochtend lag op Amsterdam Sloterdijk op perron 7 ter hoogte van het glazen wachthuisje (die weer naast de gele vertrekstaten onderaan de trap naar de centrale hal staat) een dode duif.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Lantaarnpaal werkt afzonderlijk van de omroep, met de lantaarnpaal zelf kan ik helaas niet zo veel, tenzij dat de perronverlichting betreft. Scherm 2647 geef ik door, de duif wordt over het algemeen door de schoonmaak wel gevonden. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Doorgeefluik

Bericht door Suus »

In stam 16 417 zit een coupédeur in rijtuig 20 244 die bij het open gaan klinkt als nagels over een krijtbord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Alle digitale borden in Zwolle geven bij de trein naar Kampen aan stopt niet op Zwolle Stadshage ipv Zwolle Stadshagen zowel in het Engels als in het Nederlands fout vermeld.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Dat zal wel expres zijn. De normale lengte stationsnaam is 16 tekens. Zwolle Stadshagen is precies één letter te lang.
Je kan dus er van maken:
- ZwolleStadshagen
- Z'lle Stadshagen
- Zwolle Stadshagn
etc etc

trein lang leve de (pendel) *bus*
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Zoals in bovenstaand bericht al aangegeven; het zijn inderdaad maximaal 16 tekens. Nagels op krijtbord geef ik door. :pos:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doorgeefluik

Bericht door JWM »

Bij tweede stations in dezelfde plaats wordt toch vaak de plaatsnaam weggelaten?
PHS

Re: Doorgeefluik

Bericht door PHS »

Wat ik vreemder vind: hoe kan een trein een station overslaan dat nog niet geopend is? Het is niet zo dat Zwolle Stadshagen een vaste groep forensen heeft die van het station gebruik maakt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Als er volgens Jaarplan gestopt gaat worden op dat station (en dat was de planning), maar men wijkt daar in Dagplan van af, krijg je daar een dergelijke melding van. Men is bezig met de omklap van Jaarplan naar Dagplan in Infoplus, waardoor het merendeel van dergelijke afwijkingsmeldingen verdwijnt.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

De 10866 zit nog een defect sticker op van 12 augustus 2017. Aan het bord mankeert echter niets meer
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

"De 10866" is een nogal breed begrip, daar kan ik helemaal niks mee. (A)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Ik gok dat het om een TBP gaat. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Klopt. Had het inderdaad beter kunnen formuleren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mikos: "en waar hangt ie?, met alleen een nummer kan ik niks""
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten