Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Mdk
Berichten: 1243
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mdk »

In de categorie schoonmaak, de 8676 heeft wel erg veel uitpuilejde vuilnisbakken en afval op de grond.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Schoonmaak wordt niet doorgegeven, dan kan je beter even NS of Hago via de Social Media bereiken. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Doorgeefluik

Bericht door SLToilet »

Tilburg Reeshof: kaartjesautomaat nr. 101 (spoor 1), leest geen pinpassen meer.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

In stel 4219 staat in de 1e klasse het OBIS scherm ter hoogte van deur 5 op zwart. Aan het andere uiteinde van het rijtuig zie ik ook een zwart scherm, dat zal dan de deur 7 kant zijn.

En trouwens, die treinpakkers mag je toch niet combineren? Lijken je collega's niet heel consequent in. Zag net nog een HC de combinatie 2e klasse abonnement met meereiskaart en twee gratis overgangsbewijzen accepteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Die twee klassewissels hadden ze inderdaad prima tot één kunnen beperken, degene met het abonnement gebruikt de klassewissel en de meereiskaart reist in dezelfde klasse (wat dan dus eerste klas is) mee.

Hop! Klassewissel bespaardt *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Maar dat is dus niet toegestaan want je mag die actiekaartjes niet combineren :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Blijkbaar dus wel *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Nee dus...
NS schreef:Mag ik de Upgrade naar de 1e klas gebruiken in combinatie met de Meereiskaart Daluren.
Nee, de Upgrade naar de 1e klas en Meereiskaart Daluren van de Treinpakkers mogen niet met elkaar gecombineerd worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Volgens de wet is de handel in en het bezit van softdrugs (zoals daar is: cannabis) ook niet toegestaan, wel eens in Amsterdam geweest? :')
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Amsterdam is Sodom, Gonorroe en een Zootje. Zo ver wil je het met de NS toch niet laten komen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ja, de Spoorpakkers... :roll: Ik ga er geen woord aan vuil maken verder.

Scherm in de 4219 geef ik door, de automaat in Reeshof had beter gemeld kunnen worden bij het telefoonnummer dat op de kaartautomaat staat (iets met snellere afhandeling), met schoonmaak doe ik niets, zie de openingspost. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Als je toch schermen aan het melden was: 4222 heeft ze ook beide in de 1e klasse bak op zwart staan, zijn dus dezelfde deurnummers als gisteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door maarten83 »

Op Laa bij trein 2250 werd omgeroepen dat deze extra ging stoppen in Sdm, Rtb en Lage Zwaluwe. Op de eerste 2 stopt deze normaal ook.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat is de automaat die de afwijkende stations meebenoemt; zowel Blaak als Schiedam zijn volgens de interne regels geen IC-stations, maar er stoppen wel IC's. Zodra er dan een extra stop wordt ingepland, worden die ook automatisch omgeroepen. Geen afwijking, maar met opzet, dus. Normaal worden ze niet omgeroepen, maar in dit soort situaties drijft dat boven.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Een beetje als wanneer de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] om wat voor reden dan ook extra moet stoppen op Veenendaal-De Klomp,

"Beste reizigers, de Intercity naar Schiphol Airport van 17:28 stopt ook in Veenendaal-De Klomp, Driebergen-Zeist en Amsterdam Bijlmer ArenA."
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door maarten83 »

Mikos schreef:Dat is de automaat die de afwijkende stations meebenoemt; zowel Blaak als Schiedam zijn volgens de interne regels geen IC-stations, maar er stoppen wel IC's. Zodra er dan een extra stop wordt ingepland, worden die ook automatisch omgeroepen. Geen afwijking, maar met opzet, dus. Normaal worden ze niet omgeroepen, maar in dit soort situaties drijft dat boven.
Vandaar. Ze kwamen ook op de cta als extra regel. Terwijl ze daar ook normaal genoemd worden. Dus eigenlijk rijdt het geheel als de afgeschafte sneltrein en hebben die stations geen IC status gekregen.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

De deur tussen het balkon en de coupé naast deur 1 van treinstel 4056 sluit niet meer automatisch. Als je 'm triggert met de hendel gaat hij wel dicht, met een harde klap zelfs.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Op Amsterdam Centraal wordt nu vanwege de storing tussen Schiphol en Leiden Centraal omgeroepen dat reizigers voor Roosendaal ook kunnen reizen via Rotterdam Centraal.

Ik vind het a) weinig relevant voor deze storing en b) volgens mij lopen de snelste route en de route met de minste overstappen sowieso al via Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven; de automaat roept nog steeds volgens het originele format omreisadviezen om. Er wordt achter de schermen aan gewerkt om dat systeem aan te passen, dat schijnt de nodige moeite te kosten. :pos:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Doorgeefluik

Bericht door ZO6176 »

Zojuist in trein 1547 werd gelijk na vertrek uit Amsterdam gebedeld met een zielig verhaal.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ah, komkommertijd en dan duiken ze weer op. Ga ik doorgeven, we zullen er bovenop zitten de komende tijd. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Mikos schreef:Doorgegeven; de automaat roept nog steeds volgens het originele format omreisadviezen om. Er wordt achter de schermen aan gewerkt om dat systeem aan te passen, dat schijnt de nodige moeite te kosten. :pos:
Ik denk dat het een soort whack-a-mole is. Bij de vorige vrijwel vergelijkbare storing waarbij problemen waren op Schiphol - Leiden Centraal werd omgeroepen dat reizigers naar Den Haag HS via Leiden Centraal konden reizen. Nu is dat reisadvies weg en dan komt het volgende door het systeem bedachte reisadvies omhoog.

Overigens tussen de middag ook een omroep dat er op de Hogesnelheidslijn tussen Rotterdam Lombardijen en Breda-Prinsenbeek geen treinen reden. Dat is ook niet echt consequent.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daelea »

Scherm 11188 (linker van de TB14) op Leiden Centraal, spoor 5b, laat meer sneeuw dan reisinformatie zien. Het is nog lang geen winter :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten