Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

In de 9550 zit onder deur 18 een zitting los. Het betreft de zitting van de vierzits, de stoel aan het raam die met de rug naar deur 18 toe staat.

En verder nog het een en ander (de baard was weer op stap namelijk *O* )

In dit rijtuig:
Afbeelding

Zit een deurrubber los:
Afbeelding


-----
Dit is van afgelopen paasweekend, dus mogelijk al verouderd. Maar misschien kun je er nog wat mee *O*

Op station Ravenstein is een lampje kapot:
Afbeelding

En nog één:
Afbeelding
(het spoornummer, wat lastig te zien op de foto)

Op station Arnhem is sprake van omgekeerde bewegwijzering: naar de roltrap hangt een bordje trap, en naar de trap een bordje roltrap:
Afbeelding

Op station Duivendrecht heeft de Wisselautomaat een dubbele persoonlijkheid:
Afbeelding

En in hoeverre kun jij iets met dit soort, laat ik ze ontwerpfoutjes noemen? (Almere Parkwijk)
Afbeelding
Want de poortjes hebben hier weinig zin natuurlijk :')




En dan tot slot om nog even terug te komen op de graffiti, kun je met dit soort series wel iets?
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Of houdt NS dit soort foto's in zijn algemeenheid het liefst uit de publiciteit en zijn ze hier überhaupt niet blij mee?

Het valt mij namelijk de laatste weken wel in negatieve zin op hoe ongelofelijk veel "kunst ik tegenkom in de treinen. Dit is van de afgelopen anderhalve week, waarvan ik de dinsdag, woensdag en donderdag niet in de buurt van treinen ben geweest:
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Doorgeefluik

Bericht door katvis »

Je maakt het wel heel erg druk voor Mikos zo :')
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

- Zitting 9550 geef ik door.
- Los deurrubber geef ik door.
- Beide Ravensteins had je al doorgegeven en zijn volgens mij reeds hersteld.
- Arnhem geef ik door.
- Wisselautomaat Duivendrecht kan ik niks mee.
- Almere Parkwijk is in een ver verleden al eens gemeld, daarop kwam terug van de verantwoordelijke dat de poortjes en bijbehorende zaken niet bedoeld zijn om van het station een fort te maken. Dan weet je het wel.
- De rest van de foto's kan ik erg weinig mee. Zoals je bij de meeste graffiti ziet, is de kleur bruin en niet zwart. Dan is er al een chemisch goedje door de schoonmakers gebruikt om het te proberen weg te krijgen.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:

Op station Arnhem is sprake van omgekeerde bewegwijzering: naar de roltrap hangt een bordje trap, en naar de trap een bordje roltrap:
Dan heb je het in Zwolle nog niet gezien... Daar wijzen ze allemaal naar de roltrap die naar beneden gaat. Aan de andere kant staat dan dat je alleen met de trap naar boven kan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Stel 4201, vanaf deur 6 de coupe in gezien de tweede stoel aan het raam, heeft een tafeltje dat spontaan naar beneden klapt. Gemerkt in trein 2058.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

cassie127 schreef:
Aking schreef:Op station Arnhem is sprake van omgekeerde bewegwijzering: naar de roltrap hangt een bordje trap, en naar de trap een bordje roltrap:
Dan heb je het in Zwolle nog niet gezien... Daar wijzen ze allemaal naar de roltrap die naar beneden gaat. Aan de andere kant staat dan dat je alleen met de trap naar boven kan
Was me nog niet opgevallen inderdaad (A)
Mikos schreef: Beide Ravensteins had je al doorgegeven
Ik wor seniel, dat krijg je met hersenletsel blijkbaar :')

En wat betreft die Graffiti: Jammer, want ik heb oprecht het idee dat het (flink) erger is de laatste jaren. Zelfs de treinen op mijn geliefde balkan zien er beter uit (A)

Maargoed, de baas heeft de prioriteiten elders liggen blijkbaar -o-
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:
cassie127 schreef:
Aking schreef:Op station Arnhem is sprake van omgekeerde bewegwijzering: naar de roltrap hangt een bordje trap, en naar de trap een bordje roltrap:
Dan heb je het in Zwolle nog niet gezien... Daar wijzen ze allemaal naar de roltrap die naar beneden gaat. Aan de andere kant staat dan dat je alleen met de trap naar boven kan
Was me nog niet opgevallen inderdaad (A)
Die proef duurt overigens voor mijn gevoel nu al ruim zo'n 2 jaar. Lijkt bijna wel structureel geworden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13179
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Anders gezegd: de proef is succesvol gebleken maar de bordjes zijn niet vervangen vanwege tijd/geld/moeite. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

4201 doorgegeven. :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Ik weet niet waar 555 mee gepland was, maar de DDZ-4 die vandaag uit Utrecht naar Amersfoort vertrok had van voor tot achter reizigers in de gangpaden.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

In de app kan ik zien dat er 10 bakken gepland waren, dus dat het in die 4 niet past begrijp ik dan wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Mikos, hebben die "instapassistenten" voor de Intercity Direct ook nog iets van een cursus gehad of was de cursus voor de medewerkers in Rotterdam "lekker koffie drinken en veel te laat op het perron komen" en in Amsterdam "niet instappen in de achterste twee rijtuigen, want daar zitten mensetende krokodillen in, ga maar 50 meter verderop instappen niets te maren dat het vertreklicht brandt en je daardoor je trein gaat missen"? Want in de praktijk komt de inzet van deze mensen daar wel op neer, en ik vraag mij zeker in Amsterdam af wat dit nu precies moet oplossen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

YoungCapital, kom er maar in met een blik studenten:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Was dit een 1 april grap :shock: ?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Geen idee Suus, maar ik heb je vraag doorgezet. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Nog een vraag. Waarom kent de reisplanner de vertraging van de Internationale Intercity Direct niet?

Ik krijg dit reisadvies:
Afbeelding

Maar als je op de eerste trein tikt is dit de werkelijke situatie:
Afbeelding

Die overstap van 9 minuten kan ik wel vergeten natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Nog een opmerking.

Op Rotterdam Centraal staat dit:
Afbeelding

Maar de reisplanner zegt dat:
Afbeelding

Dan is iets hier abuis. Ik verdenk de reisplanner...

De lettertjes over de geldigheidsperioden zouden ook nog wel iets groter mogen trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

KM46 schreef:Was dit een 1 april grap :shock: ?
Ja dat was dat. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door maarten83 »

maarten83 schreef:
Mikos schreef:
maarten83 schreef:In trein 2250/12250 valt me sinds de nieuwe drgl op dat de informatieschermen in de trein geen actuele info vertonen zoals stopstations. Enkel het algemene gedeelte wordt getoond.
Dat is een nogal algemene melding waar ik in eerste instantie niet zo gek veel mee kan. Om een goede indicatie te hebben van hoe of wat, is het mijn vraag of je treinstelnummers bij wilt houden om te zien of daar overlap in zit (en je toevallig steeds in hetzelfde stel belandt) of dat het om meerdere treinen op dat traject gaat. OBIS is wat gevoelig en geeft wel vaker niet de informatie die wel getoond zou moeten worden, om diverse redenen.
Kun je hier iets mee:
Datum treinstelnummer treinnummer

7-2 8707 2250/12250 zwart scherm
8-2 8739 2250/12250 algemene info
9-2 8671 2246 algemene info
12-2 8743 2250/12250 algemene info
13-2 8707 2250/12250 algemene info
14-2 8746 2250/12250 algemene info
Na deze melding heb ik met deze rit nog geen werkende obis gezien. Probleem doet zich dus nog steeds voor.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Suus schreef:die "instapassistenten" voor de Intercity Direct
Ik heb gesproken met de verantwoordelijke van dat project, die heeft mij te kennen gegeven dat de vertrekpunctualiteit van de IC Direct-treinen sinds de inzet van de instapassistenten in november echt een stuk verbeterd is, maar dat hij wel geïnteresseerd is in waar het volgens jou mis gaat. Ik stuur je een PB'tje met verdere uitleg. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

@Mikos: ik ga het vanavond aandachtig lezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

maarten83 schreef:Na deze melding heb ik met deze rit nog geen werkende obis gezien. Probleem doet zich dus nog steeds voor.
"Het klopt inderdaad dat er nog geen oplossing is geimplementeerd. Dit heeft ermee te maken dat andere projecten op de testomgeving prioriteit hadden en helaas kan er slechts 1 OBIS versie tegelijk getest worden. Wij balen hier op de afdeling ook van en maken ons sterk om zo snel als het kan ook de reizigers in de vleugeltrein correcte OBIS informatie te bieden."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Scherm 15569 (Ut, 18b) heeft " geen reisinformatie beschikbaar" en is nu blanco, op de omliggende schermen staat wel de ICE.

Edit: en scherm 10360 (Ht, 7b) staat op zwart, terwijl de 3649 er naast stond.

En kun je wel wat met rode graffiti(met treinstelnummerfoto)? Of moet ik gewoon lekker wegwezen met m'n graffiti? (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten