Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
ProRail belt en vraagt wat er precies aan mankeert, ze hebben dit scherm namelijk de 25e laten vervangen, dus ze zijn erg geinteresseerd in wat er precies aan mankeert. De melding toen was dat de onderste helft zwart was. Is dat nog steeds zo of mankeert er iets anders aan? En bij voorkeur ontvangen ze een foto, dat maakt in een klap duidelijk hoe het ervoor staat. Dus mocht je die kunnen maken, dan graag!Timon91 schreef:CTA 10172 (dezelfde CTA maar dan spoor 4) doet het wel, maar het scherm vertoont kuren en sommige delen zijn onleesbaar. Ook dit is al enkele weken zo.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Ojah, ik had deze nog voor je:
Re: Doorgeefluik
Scherm 30049 op Rotterdam Centraal bij de Starbucks. Ook de 30053 heeft er weer eens geen zin in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
De genoemde proef is voorbij. De belangrijkste uitkomsten zijn als volgt:Mikos schreef:Vanaf aanstaande maandag zal er een proef plaatsvinden bij de serie 3700. Daarbij zal er een tipnote getoond worden in bepaalde gevallen, die er zo uit komt te zien:
- De echte eindbestemming van de trein op de reisinformatieschermen zorgt voor minder verwarring bij de grootste groep reizigers. Reizigers die hun reis plannen kunnen gemakkelijker hun trein vinden omdat de reisplanner, de reisinformatieschermen én de trein nu consistente informatie tonen.
- Reizigers die hun reis niet plannen kunnen in verwarring raken, omdat de eindbestemming van de trein niet altijd overeenstemt met de richting en de route die de trein aflegt.
- De instaptips bij de 5700 serie voegen waarde toe voor reizigers, omdat ze verwijzen naar een snellere verbinding vanaf dit station.
- De overstaptips bij de 3700 serie voegen weinig waarde toe en kunnen zelfs verwarrend zijn, omdat ze niet altijd de snelste verbinding tonen.
Daardoor:
- Voor de 3700 en de 5700 serie blijft de echte eindbestemming (en alle stops) op de reisinformatieschermen getoond.
- De instaptips bij de 5700 serie blijven.
- De overstaptips bij de 3700 zijn per 19 januari vervallen.
- De werkelijke eindbestemming (en waar mogelijk instaptips) worden dit kwartaal ook bij de 4800 serie (Sprinter Amsterdam Centraal-Haarlem-Beverwijk-Uitgeest-Alkmaar-Hoorn) toegepast.
Men gaat een proef opzetten waarbij naast de eindbestemming ook een belangrijk station onderweg benadrukt wordt.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Is via Whatsapp bij het Doorgeefluik terechtgekomen :)Mikos schreef:ProRail belt en vraagt wat er precies aan mankeert, ze hebben dit scherm namelijk de 25e laten vervangen, dus ze zijn erg geinteresseerd in wat er precies aan mankeert. De melding toen was dat de onderste helft zwart was. Is dat nog steeds zo of mankeert er iets anders aan? En bij voorkeur ontvangen ze een foto, dat maakt in een klap duidelijk hoe het ervoor staat. Dus mocht je die kunnen maken, dan graag!Timon91 schreef:CTA 10172 (dezelfde CTA maar dan spoor 4) doet het wel, maar het scherm vertoont kuren en sommige delen zijn onleesbaar. Ook dit is al enkele weken zo.
De CTA was inderdaad net vervangen, maar toch lijkt er weer wat mis te zijn.
Mijn Flickr account.
Re: Doorgeefluik
Dit herken ik. Als ik naar spoor 5 van Schiedam Centrum loop om een trein naar Den Haag te nemen en er staat groot Venlo op het bord moet ik toch even een paar seconden nadenken of de trein wel de goede kant op gaat.Mikos schreef:Reizigers die hun reis niet plannen kunnen in verwarring raken, omdat de eindbestemming van de trein niet altijd overeenstemt met de richting en de route die de trein aflegt.
Eens. Bij dezelfde 3700 zou het al veel schelen als er Schiphol - Venlo of Schiphol - Dordrecht zou staan aan de respectievelijke kant van Schiphol.Men gaat een proef opzetten waarbij naast de eindbestemming ook een belangrijk station onderweg benadrukt wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Ik ben het helemaal eens met het tweede deel van deze alinea. De inconsistentie was hier het grootste probleem.Mikos schreef:- De echte eindbestemming van de trein op de reisinformatieschermen zorgt voor minder verwarring bij de grootste groep reizigers. Reizigers die hun reis plannen kunnen gemakkelijker hun trein vinden omdat de reisplanner, de reisinformatieschermen én de trein nu consistente informatie tonen.
Als je consistent Schiphol zou tonen (met tipnote "rijdt verder naar Dordrecht) zorgt dat ook voor minder verwarring bij de grootste groep maar zou het tegelijk veel duidelijker zijn voor de "niet-planners".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Doorgeefluik
Dit lijkt mij verreweg de beste optie. Je moet de meeste logische bestemming tonen. De reisplanners kunnen best aangepast worden dat in de weergave "trein X naar Y" de Y afhankelijk is van de plaats van vertrek, en dat dat dan gelijk is wat er daar op de borden staat.reisthijs schreef:Als je consistent Schiphol zou tonen (met tipnote "rijdt verder naar Dordrecht) zorgt dat ook voor minder verwarring bij de grootste groep maar zou het tegelijk veel duidelijker zijn voor de "niet-planners".
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Gewoon zoals het was voor de komst van de digitale borden. Gek toch eigenlijk dat dergelijke logica te moeilijk is tegenwoordig.
(Vroegâh was alles beter )
(Vroegâh was alles beter )
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Doorgeefluik
De handmatige omroep in stel 2418 was niet te verstaan: de verbinding viel steeds weg waardoor de omroep hakkelend werd ("Het vo... ste... 2418... niet... afgerangeerd."). Net genoeg om de kern te begrijpen, maar verder niet zo handig ;)
Re: Doorgeefluik
Het is dat er al een soortgelijke melding in het materieelboek stond, maar als ik niet weet waarvandaan werd omgeroepen (en ook niet of er wel op de juiste manier is omgeroepen) kan ik er eigenlijk weinig mee. Ik heb het nu doorgegeven als aanvullende mededeling op de bestaande melding.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Thanks! Ik kan dan ook weinig met zo'n storing ben ik bang, lastig om te zien of er vanuit de cabine op de juiste manier wordt omgeroepen - of is er iets specifieks om dan op te letten?
Re: Doorgeefluik
Nee, dat is het probleem er juist mee. Er zit in de cabine een redelijk gevoelige microfoon, maar op ieder balkon is er ook een microfoon in de muur te vinden. Beide hebben hun eigen gebruiksaanwijzing en ook hun eigen makken. Wat dat betreft positief dat er dus al iets over bekend was, hoe meer informatie de storingsmonteurs hebben, hoe beter het opgelost kan worden!
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Paaltje C3 op Dronten spoor 1 heeft de vlekkentyfus. 4 vlekken van ongeveer 1,5 cm in de vorm van voetstappen.
Re: Doorgeefluik
Misschien ligt het aan mij (nvdr: ja!) maar ik vind deze Thalys heel raar getoond op het OBIS-scherm:
Geen treinsoort genoemd en de Duitse komma in Brussel-Zuid/Midi is vervangen door een komma en een spatie.
Geen treinsoort genoemd en de Duitse komma in Brussel-Zuid/Midi is vervangen door een komma en een spatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
In Maastricht lekt de regenpijp op spoor 4b, ter hoogte van de rookpaal en de klok. In de gang tussen AH en de Hema staat de omroep erg hard.
Re: Doorgeefluik
TBP 10113 op spoor 2 van Rotterdam Zuid heeft aan beide kanten zwarte vlekken:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten