Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Timon91 schreef:CTA 10172 (dezelfde CTA maar dan spoor 4) doet het wel, maar het scherm vertoont kuren en sommige delen zijn onleesbaar. Ook dit is al enkele weken zo.
ProRail belt en vraagt wat er precies aan mankeert, ze hebben dit scherm namelijk de 25e laten vervangen, dus ze zijn erg geinteresseerd in wat er precies aan mankeert. De melding toen was dat de onderste helft zwart was. Is dat nog steeds zo of mankeert er iets anders aan? En bij voorkeur ontvangen ze een foto, dat maakt in een klap duidelijk hoe het ervoor staat. Dus mocht je die kunnen maken, dan graag!
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ojah, ik had deze nog voor je:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

Scherm 30049 op Rotterdam Centraal bij de Starbucks. Ook de 30053 heeft er weer eens geen zin in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Mikos schreef:Vanaf aanstaande maandag zal er een proef plaatsvinden bij de serie 3700. Daarbij zal er een tipnote getoond worden in bepaalde gevallen, die er zo uit komt te zien:

Afbeelding
De genoemde proef is voorbij. De belangrijkste uitkomsten zijn als volgt:
- De echte eindbestemming van de trein op de reisinformatieschermen zorgt voor minder verwarring bij de grootste groep reizigers. Reizigers die hun reis plannen kunnen gemakkelijker hun trein vinden omdat de reisplanner, de reisinformatieschermen én de trein nu consistente informatie tonen.
- Reizigers die hun reis niet plannen kunnen in verwarring raken, omdat de eindbestemming van de trein niet altijd overeenstemt met de richting en de route die de trein aflegt.
- De instaptips bij de 5700 serie voegen waarde toe voor reizigers, omdat ze verwijzen naar een snellere verbinding vanaf dit station.
- De overstaptips bij de 3700 serie voegen weinig waarde toe en kunnen zelfs verwarrend zijn, omdat ze niet altijd de snelste verbinding tonen.

Daardoor:
- Voor de 3700 en de 5700 serie blijft de echte eindbestemming (en alle stops) op de reisinformatieschermen getoond.
- De instaptips bij de 5700 serie blijven.
- De overstaptips bij de 3700 zijn per 19 januari vervallen.
- De werkelijke eindbestemming (en waar mogelijk instaptips) worden dit kwartaal ook bij de 4800 serie (Sprinter Amsterdam Centraal-Haarlem-Beverwijk-Uitgeest-Alkmaar-Hoorn) toegepast.

Men gaat een proef opzetten waarbij naast de eindbestemming ook een belangrijk station onderweg benadrukt wordt.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Doorgeefluik

Bericht door Timon91 »

Mikos schreef:
Timon91 schreef:CTA 10172 (dezelfde CTA maar dan spoor 4) doet het wel, maar het scherm vertoont kuren en sommige delen zijn onleesbaar. Ook dit is al enkele weken zo.
ProRail belt en vraagt wat er precies aan mankeert, ze hebben dit scherm namelijk de 25e laten vervangen, dus ze zijn erg geinteresseerd in wat er precies aan mankeert. De melding toen was dat de onderste helft zwart was. Is dat nog steeds zo of mankeert er iets anders aan? En bij voorkeur ontvangen ze een foto, dat maakt in een klap duidelijk hoe het ervoor staat. Dus mocht je die kunnen maken, dan graag!
Is via Whatsapp bij het Doorgeefluik terechtgekomen :)

De CTA was inderdaad net vervangen, maar toch lijkt er weer wat mis te zijn.
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Voor de vorm nog: Doorgegeven. :pos: :mrgreen:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Mikos schreef:Reizigers die hun reis niet plannen kunnen in verwarring raken, omdat de eindbestemming van de trein niet altijd overeenstemt met de richting en de route die de trein aflegt.
Dit herken ik. Als ik naar spoor 5 van Schiedam Centrum loop om een trein naar Den Haag te nemen en er staat groot Venlo op het bord moet ik toch even een paar seconden nadenken of de trein wel de goede kant op gaat.
Men gaat een proef opzetten waarbij naast de eindbestemming ook een belangrijk station onderweg benadrukt wordt.
Eens. Bij dezelfde 3700 zou het al veel schelen als er Schiphol - Venlo of Schiphol - Dordrecht zou staan aan de respectievelijke kant van Schiphol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door reisthijs »

Mikos schreef:- De echte eindbestemming van de trein op de reisinformatieschermen zorgt voor minder verwarring bij de grootste groep reizigers. Reizigers die hun reis plannen kunnen gemakkelijker hun trein vinden omdat de reisplanner, de reisinformatieschermen én de trein nu consistente informatie tonen.
Ik ben het helemaal eens met het tweede deel van deze alinea. De inconsistentie was hier het grootste probleem.

Als je consistent Schiphol zou tonen (met tipnote "rijdt verder naar Dordrecht) zorgt dat ook voor minder verwarring bij de grootste groep maar zou het tegelijk veel duidelijker zijn voor de "niet-planners".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
PHS

Re: Doorgeefluik

Bericht door PHS »

reisthijs schreef:Als je consistent Schiphol zou tonen (met tipnote "rijdt verder naar Dordrecht) zorgt dat ook voor minder verwarring bij de grootste groep maar zou het tegelijk veel duidelijker zijn voor de "niet-planners".
Dit lijkt mij verreweg de beste optie. Je moet de meeste logische bestemming tonen. De reisplanners kunnen best aangepast worden dat in de weergave "trein X naar Y" de Y afhankelijk is van de plaats van vertrek, en dat dat dan gelijk is wat er daar op de borden staat.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door reisthijs »

Gewoon zoals het was voor de komst van de digitale borden. Gek toch eigenlijk dat dergelijke logica te moeilijk is tegenwoordig.
(Vroegâh was alles beter :wink: )
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daelea »

De handmatige omroep in stel 2418 was niet te verstaan: de verbinding viel steeds weg waardoor de omroep hakkelend werd ("Het vo... ste... 2418... niet... afgerangeerd."). Net genoeg om de kern te begrijpen, maar verder niet zo handig ;)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het is dat er al een soortgelijke melding in het materieelboek stond, maar als ik niet weet waarvandaan werd omgeroepen (en ook niet of er wel op de juiste manier is omgeroepen) kan ik er eigenlijk weinig mee. Ik heb het nu doorgegeven als aanvullende mededeling op de bestaande melding.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daelea »

Thanks! Ik kan dan ook weinig met zo'n storing ben ik bang, lastig om te zien of er vanuit de cabine op de juiste manier wordt omgeroepen - of is er iets specifieks om dan op te letten?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Nee, dat is het probleem er juist mee. Er zit in de cabine een redelijk gevoelige microfoon, maar op ieder balkon is er ook een microfoon in de muur te vinden. Beide hebben hun eigen gebruiksaanwijzing en ook hun eigen makken. Wat dat betreft positief dat er dus al iets over bekend was, hoe meer informatie de storingsmonteurs hebben, hoe beter het opgelost kan worden!
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Paaltje C3 op Dronten spoor 1 heeft de vlekkentyfus. 4 vlekken van ongeveer 1,5 cm in de vorm van voetstappen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Misschien ligt het aan mij (nvdr: ja!) maar ik vind deze Thalys heel raar getoond op het OBIS-scherm:

Afbeelding

Geen treinsoort genoemd en de Duitse komma in Brussel-Zuid/Midi is vervangen door een komma en een spatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Marc »

In Maastricht lekt de regenpijp op spoor 4b, ter hoogte van de rookpaal en de klok. In de gang tussen AH en de Hema staat de omroep erg hard.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

TBP 10113 op spoor 2 van Rotterdam Zuid heeft aan beide kanten zwarte vlekken:
Afbeelding

Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten