Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Daniel schreef:Op station Apeldoorn is van het overstapmeubel waar paaltje C18 bij staat het bord met instructies naar beneden gezakt, waardoor dit nu achter de paaltjes hangt i.p.v. er net boven.

Indien gewenst heb ik een foto, maar die kan ik nu even niet makkelijk uploaden.
De uitvoerder vraagt me om de foto, dus als je die wilt plaatsen, kunnen ze er mee aan de slag.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Alstu:

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Er zijn ontwikkelingen op Rotterdam Centraal bij de 30053 en 30055, denk ik?

Scherm 30052, 30054, 30056 en 30057 zijn nu uitgeschakeld. Is dit de opmaat voor hun verwijdering?

AfbeeldingAfbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Laten we het hopen!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8851
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Op spoor 6 van station Breda zijn wat borden weggewaaid aan de Tilburgse kant. Het gaat om een bord dat naar de uitgang wijst en een naambord. Verder was scherm 10137 op spoor 3 van Gilze-Rijen vastgelopen op de trein van 10:30.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Vastgelopen scherm heb ik doorgegeven, de rest is te vaag om iets mee te kunnen. :pos:
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Doorgeefluik

Bericht door Rob357 »

Paaltje C1 te Deventer Colmschate (als je spoor 1 op loopt het rechter paaltje) heeft een zwarte vlek in het scherm. Daarnaast is ook het plastic (afdekkap, ik weet niet precies hoe ik het moet noemen) voor het scherm bekrast/bewerkt. Foto heb ik eventueel.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8851
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Mikos schreef:Vastgelopen scherm heb ik doorgegeven, de rest is te vaag om iets mee te kunnen. :pos:
Ik maak morgenmiddag wel even wat foto's vanuit de trein. Het gaat in ieder geval om borden buiten de overkapping ('bunker'). :pos:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Wacht ik dat even af, dat maakt het een stuk gemakkelijker om een melding door te kunnen geven.

Paaltje in Colmschate heb ik doorgegeven. :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Ik heb me vanochtend eens lopen verbazen over de reizigersstroom van Amersfoort naar Utrecht. 2020 reed met ICM12 en was ongeveer zitvol bij vertrek (misschien een paar staanplaatsen als de spreiding goed zou zijn geweest), maar 520 daar achteraan had ICM-10 en staanplaatsen in de gangpaden van alle 3 de stellen. Er zullen ongetwijfeld omreizigers in zitten in verband met werkzaamheden, maar goed, dat is gepland.
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Doorgeefluik

Bericht door Klaasje »

Misschien was het handig om de 520 wat te verlengen maar ongetwijfeld hebben veel omreizers niet nagedacht over een ruimere overstap in Utrecht als ze even naar spoor 4a zouden lopen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Nou ja, die 2020 had de reizigers er ook niet echt bij kunnen hebben (dan hadden ze daarin gestaan), dus wat dat betreft...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Doorgeefluik

Bericht door teun »

Ik weet niet of je er ook wat mee kunt maar het scherm aan de niet-cabine zijde in de kopbak aan de kant van de 9572 waar de stiltecoupé niet zit (vergeef me voor die moeilijke duiding :X) maakt het volgens mij niet heel goed:
Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Zonder deurnummers doet die knippendale niks hoor :N
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8851
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Op station Tilburg staat scherm 15547 bij de trap naar spoor 1 op 'geen reisinformatie beschikbaar'.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Doorgeefluik

Bericht door PatrickM »

3649 met ICM-4 tussen Bd en Rsd is geen succes (staanplaatsen op balkon en in de gangpaden).
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Ik heb een suggestie voor plaatsing van paaltjes/looproutes in Roermond; ik hoop dat je die ergens kwijt kunt!

Het gaat om paaltjes C3 en C15; deze staan op een heel ongelukkige plek bij de ingang/spoor 1 naast de trap naar de tunnel. Zie foto 1. Mensen die van spoor 1 de tunnel in moeten of andersom hebben deze paaltjes niet nodig: ze kunnen de overstapmeubels op spoor 2/3 gebruiken of hebben (in de andere richting) eerst een paaltje van Arriva nodig. De paaltjes worden dus vooral gebruikt door mensen die het station vervolgens verlaten. (Achter het groepje mensen, bij de uitgang, staan overigens ook nog een hoop paaltjes.)
Dit heeft tot gevolg dat er geen doorkomen aan is wanneer je de tunnel uitkomt en je de net binnengekomen IC op spoor 1 wilt halen, wat regelmatig vrij krap is. Je moet je dan door de stroom uitstappers wurmen. Mijn voorstel zou zijn om de paaltjes tegen de wand te plaatsen, zie foto 2. Er past er één links van de informatieborden (op foto ingetekend) en één op dezelfde manier rechts van de informatieborden (valt buiten de foto). Ik hoor wel of het duidelijk genoeg is!

Foto 1. Rode pijlen: uitstappers uit de IC die het station verlaten. Blauwe gestippelde pijl: tunnel <-> spoor 1 (omchecken op spoor 2/3).
Afbeelding
Foto 2. Groene pijlen: voorgestelde looproute voor uitstappers uit de IC die het station verlaten. Blauwe gestippelde pijl: tunnel <-> spoor 1 (omchecken op spoor 2/3).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Alles doorgegeven. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Van beide OBIS-schermen in de bak bovenin bij deur 1/2 van stel 9578 zit de binnenste rubberen rand los.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Het zijglas van poortje 3.1 van Culemborg heeft het zwaar te verduren gehad: Afbeelding
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

10486/10487 in Alkmaar op straat voor de toegang tot de passerelle.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8851
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Er zit een ingebrande streep in het linkerscherm aan de kant van de tweede klas bij deur BR1 van treinstel 2203. Deze ingebrande strepen zie ik steeds vaker bij FLIRT's en zijn met name zichtbaar als het scherm een trein op een brug toont.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten