Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Een vaste jaarplanning voor inzet van bepaald materieel in een bepaalde serie bestaat zeker niet?
Re: Doorgeefluik
Nee, er zijn zes wijzigingsbladen per jaar en dan wordt er in dagplan nog gewijzigd, bijvoorbeeld wegens werkzaamheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Die wijzigingsbladen zijn er toch alleen voor de dienstregeling?
Re: Doorgeefluik
Een dienstregeling bestaat uit een tijdsplan, een materieelplan en een personeelsplan, alle drie worden aangepast bij een wijzigingsblad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
We zitten nu natuurlijk nog in het zomer-wijzigingsblad, dan verdampen er altijd spontaan een berg reizigers volgens NS. Nou is dat in de ochtendspits ook wel zo, maar in de avondspits compenseren de dagjesmensen alweer voor de missende forensen (vooral in de laatste treinen die je met een check-in voor 16.00 uur legaal mag nemen goed te merken). En in het weekend heb je natuurlijk sowieso een heel ander publiek, daar merk je de vakantietijd weer een stuk minder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
Nog terug over de 729 gisteren, ik reisde tussen Zwolle en Groningen met die trein, was vanuit de ook niet al te rustige 3624 en daarvoor nog de dan weer wel rustige 7625 gekomen. De eerste klas had ik dus gewoon niet de toeslag voor moeten kopen en een rustig deel van de trein moeten zoeken voor tweede klas.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Doorgeefluik
Stel 7631: de hendel van de schuifdeur van het toilet bij deur 11/12 is onderaan afgebroken.
Re: Doorgeefluik
TBP 11065 (Utrecht Centraal, spoor 5a) staat op zwart en de bijbehorende klok staat op 12:00 (maar het licht brandt wel).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Doorgeefluik
Hoort het dat op Arnhem Centraal de schermen net buiten de overkapping (richting Zevenaar/Dieren) allemaal op zwart staan?
Klokken lopen wel allemaal.
Gaat onder andere om de:
10175 (spoor 3), 10173 (spoor 4), 10174 (spoor 6), 10170 (spoor 7) 10166 (spoor 8.), 10168 (spoor 9)
De schermen geven op spoor 7 en 4 wel heel donker blauw licht
Ook in de tunnel staan een heleboel schermen op zwart:
12166, 12164, 12165, en die naar spoor 10/11. Maar dat nummer kan ik nu niet zien omdat er hekken omheen staan
Klokken lopen wel allemaal.
Gaat onder andere om de:
10175 (spoor 3), 10173 (spoor 4), 10174 (spoor 6), 10170 (spoor 7) 10166 (spoor 8.), 10168 (spoor 9)
De schermen geven op spoor 7 en 4 wel heel donker blauw licht
Ook in de tunnel staan een heleboel schermen op zwart:
12166, 12164, 12165, en die naar spoor 10/11. Maar dat nummer kan ik nu niet zien omdat er hekken omheen staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Doorgeefluik
Die schermen wel vaker doorgegeven, dacht al 2 of 3 keer. De schermen zijn bewust uitgezet, vraag me alleen niet waarom. (geen zin om terug te zoeken)
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Doorgeefluik
Scherm in Utrecht doorgegeven. :pos:
De schermen in Arnhem staan bewust uit omdat die met de verbouwing van Arnhem op een idiote plek zijn geplaatst waar nauwelijks treinen, laat staan reizigers, komen. Om te voorkomen dat reizigers daar naar boven lopen en op een reukloos deel van het perron komen zijn de schermen in de tunnel uitgezet. Ontwerpfoutje van de architect...
De schermen in Arnhem staan bewust uit omdat die met de verbouwing van Arnhem op een idiote plek zijn geplaatst waar nauwelijks treinen, laat staan reizigers, komen. Om te voorkomen dat reizigers daar naar boven lopen en op een reukloos deel van het perron komen zijn de schermen in de tunnel uitgezet. Ontwerpfoutje van de architect...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
In de tunnel van Rotterdam Centraal is scherm 11521 ( aar spoor 11/12) defect. Aan een kant is hij zwart en aan de andere kant streperig.
Scherm 11520 is eveneens kapot, maar daar zit al een sticker op. ;)
En stel 2955 heeft een defecte (flikkerende) lamp in het gedeelte tussen de deuren 3/4 en 5/6.
Edit: foute letter gebruikt.....
Scherm 11520 is eveneens kapot, maar daar zit al een sticker op. ;)
En stel 2955 heeft een defecte (flikkerende) lamp in het gedeelte tussen de deuren 3/4 en 5/6.
Edit: foute letter gebruikt.....
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 28 aug 2018, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
In treinstel 4024 zit kijkend vanaf het balkon met deur 1/2 in de 8e rij stoelen de zitting van de stoel links aan het raam los.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
Het leek er sterk op dat 11765 bij vertrek uit Den Haag Centraal mensen heeft achtergelaten. Dat is totaal niet logisch want het ding reed met VIRM-12, maar sowieso stonden de balkons vol en ik vond het verdacht druk toen ik een paar minuten later op hetzelfde spoor waar die trein vertrok aankwam.
Re: Doorgeefluik
Staan in sprinters was toegestaan toch of mogen die ook gemeld worden?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Die trein zou nog wel eens net het staartje meegepakt kunnen hebben van de omreizigers door de storing op Rotterdam - Utrecht door een defecte trein. Even voor vertrek van de 11765 was er ook nog een defecte trein tussen Den Haag en Gouda gemeld, maar die heeft volgens OVtijden geen uitval van treinen opgeleverd.Wubbo schreef:Het leek er sterk op dat 11765 bij vertrek uit Den Haag Centraal mensen heeft achtergelaten. Dat is totaal niet logisch want het ding reed met VIRM-12, maar sowieso stonden de balkons vol en ik vond het verdacht druk toen ik een paar minuten later op hetzelfde spoor waar die trein vertrok aankwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
Scherm in Rotterdam doorgegeven, losse stoelzitting 4024 ook. :pos:
De 11765 heeft vermoedelijk last gehad van papa Daniel die de trein in de fik stak met vuurwerk tussen Rotterdam en Gouda.
De 11765 heeft vermoedelijk last gehad van papa Daniel die de trein in de fik stak met vuurwerk tussen Rotterdam en Gouda.
Er is een verschil tussen een handvol mensen die moeten staan en een trein die van voor naar achter, van links naar rechts stampvol staat. Het eerste hoef je niet te melden, het tweede graag wel, mits het om een geplande situatie gaat.jelmerrr schreef:Staan in sprinters was toegestaan toch of mogen die ook gemeld worden?
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Waren gewoon paar mensen die stonden op de balkons. Maar langer dan de huidige DDAR kan de 7000 ook niet toch?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Trein 301742 had in Amersfoort op de borden staan "Voorste treinstel tot Utrecht Centraal", waarna het me al verbaasde dat daar in Utrecht niks over gemeld werd in de omroep. Na uitstappen ook geen melding over een achterblijvend treinstel op de borden en er stapten ook gewoon reizigers in: beide stellen gingen door naar Den Haag. Daar gaat dus ergens in de keten iets mis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
Doorgegeven, heeft wellicht iets te maken met het feit dat het een nieuw ingelegde trein was. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Het is waarschijnlijk al bekend, maar volgens mij is de ventilatie in treinstel 4066 kapot, ramen staan namelijk geopend.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 164 gasten