Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door reisthijs »

Mikos schreef:Ik krijg hierop terug dat we momenteel werken met de AR-NU planner. Uitgangspunt is de eerste overstap-mogelijkheid te bieden (dat geeft de klant het snelste 'rust').
Volgens dat uitgangspunt zou de planner bij een reis van Den Haag HS naar Zaandam dan wel een overstap in Leiden moeten geven - maar ook dan krijg je een overstap in Sloterdijk.
Mikos schreef:Daarbij hebben ze een screenshot laten zien van exact dezelfde reis die om 12.57 uur in Zaandam begint en in de huidige Reisplanner een overstap van 6 minuten laat zien op Sloterdijk van spoor 10 naar spoor 7 en in de testversie van de HARP-planner in 9 minuten van spoor 9b in Leiden naar 8b. Exact dezelfde aankomsttijd met dezelfde trein; 13.57 uur te Den Haag HS.
Ik heb het eens uitgetest is de Hafas Reisplanner van NS International, die geeft met de huidige dienstregeling nog een overstap in Sloterdijk, in de nieuwe dienstregeling is het inderdaad wel Leiden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

De screenshots laten een reis zien van Zaandam naar Den Haag HS op zondag 29 oktober 2017. Achter de schermen kunnen ze veel meer dan met de huidige systemen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

VIRM schreef:Op Amsterdam Sloterdijk worden in het kader van het plaatsen van OV-chippoortjes de geleidelijnen ook aangepakt: afgelopen week zijn deze verwijderd en nu worden er nieuwe geplaatst. Het plaatsen van de geleidelijnen is echter nog niet afgerond, waardoor er nog flinke stukken ontbreken.

Kan ik via het doorgeefluik een suggestie doen voor een hele tijdelijke oplossing hiervoor? Bij de verbouwing van Den Haag Centraal had men tijdelijke geleidelijnen met plakband aan de grond bevestigd, die dus heel makkelijk aangebracht en verwijderd konden worden.
De reactie vanuit ProRail:
"In Utrecht gaat om een verbouwing van het complete station/stationsomgeving met vele bouwfaseringen die soms wel meer dan 6 maanden per fase duren. En in elke fase wijzigt de loopstroom. Wat ze bij project Utrecht erg goed inderdaad is elke keer de route mee wijzigen. Dat valt mij ook op.

Voor projecten waar we sec de geleidelijnen aanpassen zoals op Sloterdijk hebben we geen bouwfaseringen zoals Utrecht kent. Het gaat veelal om werkzaamheden die binnen een week weer zijn afgerond. Vaak is er ook geen sprake van het verwijderen van bestaande geleidelijnroutes, maar veeleer het aanpassen ervan zoals je ook op de Sloterdijk kunt zien. Tijdelijke geleidelijnen voor 1 of twee dagen brengen we niet aan, want dat loont de moeite niet. De aannemers die de werkzaamheden uitvoeren zijn goed bekend met de functie van de lijn en helpen de mensen de weg te vinden die dat nodig hebben. Dat is de staande praktijk.

Ik denk dat de samenloop van plaatsing van poortjes en het aanpassen van de geleidelijnen voornaamste issue was voor die reiziger die dag op Sloterdijk. Want de glazen barriers en OVCP-cabinets worden dwars over de bestaande routes geplaatst en de nieuwe routes waren nog niet in de vloer gelegd."
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door Stadsbus »

Op deze 2429 zijn de teksten ''Utah'' & ''Ether'' te zien, wat een internationale groep is, een tijdje geleden waren ze in NL, nu dus weer...
http://i.imgur.com/RPV6zzY.jpg
http://i.imgur.com/Qd02euy.jpg
Laatst gewijzigd door Ardan op di 31 okt 2017, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeeldingen vervangen door links, zie post voor uitleg.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

De schoonmakers gaan ze terugsturen naar het buitenland :pos:
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door Stadsbus »

:P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Doorgeefluik

Bericht door Ardan »

Ik vervang je foto's even door links, Stadsbus. Door foto's van graffiti op internet te zetten doe je precies wat de makers willen, dat ze gezien worden.
Graffiti wordt als het goed is altijd binnen korte tijd verwijderd (twee dagen? Week?) dus erg zinvol is het ook niet om dat allemaal hier te melden, lijkt me.
Ik doe ook maar wat
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door Stadsbus »

Ah, oke sorry :wink:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Ardan schreef:Graffiti wordt als het goed is altijd binnen korte tijd verwijderd (twee dagen? Week?) dus erg zinvol is het ook niet om dat allemaal hier te melden, lijkt me.
De graffiti op DDZ 7510 uit een nieuwsbericht van de NS zat er al minstens sinds 14 augustus op, en dat nieuwsbericht verscheen begin oktober. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Mikos: dank voor de terugkoppeling ove rde reisadviezen, en goed om te horen dat er aan wordt geknutseld. :)

Wat betreft de geleidelijnen op Sloterdijk: deze zijn inmiddels af.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Doorgeefluik

Bericht door marvinkok »

Stadsbus schreef:Op deze 2429 zijn de teksten ''Utah'' & ''Ether'' te zien, wat een internationale groep is, een tijdje geleden waren ze in NL, nu dus weer...
http://i.imgur.com/RPV6zzY.jpg
http://i.imgur.com/Qd02euy.jpg
Ik zie dezelfde tags net ook op DDZ dat zojuist Zp verlaat richting Dv..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

De 1759 kent de laatste weken weer overvolle gangpaden, in elk geval in het middelste stel tussen Utrecht en Amersfoort vandaag en uit die laatste plaats ging 'ie ook met wat balkonstaanders door naar Apeldoorn.
Dit ondanks dat de trein gewoon in de geplande samenstelling rijdt en het is ook pas sinds de herfstvakanties zo'n beetje. Toen nog verklaarbaar door duidelijk aanwezige reizigers met vakantievierende kinderen die terugkeerden van een dagje weg, maar na de herfstvakantie is de drukte gebleven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven :pos:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Te laat om er nog iets mee te kunnen doen, maar hopelijk kan V&S er wel nog wat mee. Eerder vanmiddag zat ik in trein 641, waar wat bedelbriefjes inlagen. Een reiziger wist te melden dat die er waren gekomen tussen Gouda en Utrecht.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Staat nu in het dossier, V&S heeft de afgelopen dagen samen met een handvol HC's de nodige mensen betrapt en met proces-verbaal de trein en het station uitgezet.

Blijf ze melden; treinnummers, traject en indien van toepassing graag met omschrijving van de persoon. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Bereid je maar vast voor, ik heb weer foto's en zelfs een filmpje voor je! 8-)
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Je begint een beetje op KM46 te lijken Aking, is het de ouderdom?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Vooraankondiging
Na vanavond is het Doorgeefluik voor een week gesloten en zet ik niets door in verband met mijn afwezigheid. Het heeft komende week alleen zin om zakdoekjesleggers en te klein geplande treinen door te geven, omdat die voor dossiervorming ook later nog doorgezet kunnen worden.

Graffiti, defecte reisinformatieschermen en meer van zulks kunt u via de alternatieve wegen (Twitter, enzovoorts) doorspelen aan @NS_Online. Deze meldingen kan ik alleen doorspelen op de dag zelf, om te voorkomen dat er mensen op pad worden gestuurd voor iets dat in de tussentijd al verholpen is.

Vanaf volgende week zaterdag zet ik alles weer zo snel mogelijk door. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Luie donder! :N
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

@NS_online : het luik is kapot, heeft waarschijnlijk een nieuw schanier nodig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Chrysa schreef:Je begint een beetje op KM46 te lijken Aking, is het de ouderdom?
Ik denk eerder de hersenschade...
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mdk »

In de 4080 is het zitvlak van een stoel (met een hele hoop witte vlekken) kapot. Zitvlak zit los van de rest van de stoel.
Edit: ik zie net miks' laatste post, kan ik dit beter ergens anders aangeven of gewoon lekker laten staan?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Mdk schreef:In de 4080 is het zitvlak van een stoel (met een hele hoop witte vlekken) kapot. Zitvlak zit los van de rest van de stoel.
Het doorgeefluik is op dit moment gesloten ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mdk schreef:In de 4080 is het zitvlak van een stoel (met een hele hoop witte vlekken) kapot. Zitvlak zit los van de rest van de stoel.
Edit: ik zie net miks' laatste post, kan ik dit beter ergens anders aangeven of gewoon lekker laten staan?
Je kan Twitter of Facebook proberen :)
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Is Mikos nou alweer op vakantie? :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten