Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Owja, hier kwam 't gisteren ook al aan :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

:pos: Doorge... oh nee :mrgreen: Graag gedaan :)
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Wat hebben jullie gekregen? :o
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Een miljoen euro (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Oh, ik had twee miljoen! 8-) en twee retourtjes Berlijn *O* (al heeft Suus vast Thalys tickets gekregen)

En een handgeschreven briefje van Ome Mikos, die heb ik ingelijst want die wordt ooit nog eens veel geld waard :Y
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

Is dat zwijggeld omdat jullie zoveel al hebben doorgegeven? :P
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Dat stond niet op mijn briefje, of ik heb het niet gelezen (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Maar om maar weer even ontopik te gaan, de kleine plee van de 8738 (balkon deur 13/14) mist een stuk van zijn bloemetjesbehang op de deur, en op die plek zit nu een graffiti tag.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

^^ beetje netjes gedaan?

Is het misschien wel mooier dan die bloemetjes.. in ieder geval minder truttig, denk.
(A) :?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Kan ik ook zaken rondom het spoor melden? Zo ja, dan mist er bij het viaduct over de Noldijk (vlak voor de zuidelijke ingang van de tunnel bij Barendrecht) een glazen paneel in het geluidsscherm aan de Ridderkerkse zijde (Noordoostelijk). Het 'gat' is nu afgedicht met een bouwhek. Exacte kilometrering weet ik niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Durashift schreef:^^ beetje netjes gedaan?

Is het misschien wel mooier dan die bloemetjes.. in ieder geval minder truttig, denk.
(A) :?
Ik vond het persoonlijk tegenvallen...
Afbeelding
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doorgeefluik

Bericht door JWM »

ArrivaBas schreef:Kan ik ook zaken rondom het spoor melden? Zo ja, dan mist er bij het viaduct over de Noldijk (vlak voor de zuidelijke ingang van de tunnel bij Barendrecht) een glazen paneel in het geluidsscherm aan de Ridderkerkse zijde (Noordoostelijk). Het 'gat' is nu afgedicht met een bouwhek. Exacte kilometrering weet ik niet.
Als er een bouwhek is geplaatst dan lijkt mij toch dat dit bekend is bij de verantwoordelijken?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Chrysa schreef:Wat hebben jullie gekregen? :o
Een briefje waar op staat dat ze nooit mogen spreken met anderen over de inhoud... (A) Wanneer ze hun mond voorbij praten, moeten ze hun gratis abonnement Altijd Vrij weer inleveren. Dus ze gaan het echt niet verklappen wat ze hebben gekregen.

Toilet van de 8738 geef ik door. Zaken rondom het spoor gaan via ProRail, ik ben meer voor de trein en het station. :pos:
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Inderdaad Aking, daar is niks mooi's aan. Prutsers.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Doorgeefluik

Bericht door Frank »

Het is misschien deels Arriva, maar gezien het om reisinformatie gaat zet ik hem hier maar neer. 's Ochtends komt trein 30922 (Winterswijk -> Arnhem) om 7:56 aan op station Arnhem, afwijkend op spoor 10. Van de twee of drie stellen blijft het voorste stel bij aankomst achter in Arnhem; de rest gaat terug als 30921 naar Winterswijk. De digitale schermen tonen echter over de gehele lengte van het perron de tekst "niet instappen". Meestal blijft dat tot en met vertrektijd van de trein staan. Als er een keer geen servicemedewerkers van Arriva in de buurt zijn (hoewel de trein behoorlijk vaak gecontroleerd wordt is dat nog best wel eens het geval) levert dat vaak behoorlijk verwarde gezichten op en ik heb reizigers ook wel eens zien achterblijven, omdat ze inderdaad keurig niet instapten. Diverse medewerkers van Arriva en NS hebben dit al wel eens doorgegeven (het speelt al bijna een jaar), maar meestal wordt het euvel dan alleen voor de dag zelf verholpen. Het zou mooi zijn als hier iets minder tijdelijks aan gedaan kan worden.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Zoiets soortgelijks hebben we recent al eens eerder gehad, mijn reactie daarop gaat ook hier op:
Mikos schreef:Stel, dit speelt zich af op spoor 6 in Zwolle, dat bestaat uit een A en een B-zijde. Wanneer er dan een trein gaat splitsen (achterste treindeel blijft achter), zal dat aan de A-zijde zijn. De borden aan de A-zijde tonen dan Niet Instappen. De borden op de B-zijde tonen dan Intercity Leeuwarden.

Terug naar spoor 7, daar is geen opdeling in perronfases, dus tonen alle borden Niet Instappen of alle borden tonen Intercity Leeuwarden. Er is een trucje voor om dat te omzeilen, maar daarvoor moet er iedere keer dat er een trein splitst op spoor 7 handmatig een instelling gedaan worden door de MRI (Medewerker ReisInformatie). Die is niet altijd op de hoogte van het rangeerplan en behandelt -tig stations tegelijkertijd en wordt vaak door de Procesleider Perron getriggerd met dergelijke informatie. Je kunt je voorstellen dat zoiets dan ondergesneeuwd raakt. Nu zit deze MRI nog in Zwolle, na de zomer wordt het centraal geregeld vanuit Utrecht, dus tel uit je winst.

Ik kan de bouwers van InfoPlus er nog een keer op wijzen, maar ik denk dat bovenstaande op een lijst staat met verbeteringen die in de toekomst nog eens uitgevoerd zullen gaan worden.
En het staat inderdaad op die lijst :)
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Is het dan niet beter om het 'niet instappen' dan maar niet weer te geven op de TBP's maar alleen op de trein? Zeker in combinatie met herhaalde omroepen in de trein en gedoofde verlichting moet dat toch duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Zou een work around kunnen zijn, maar omroepen en verlichting doven is alles behalve een garantie dat reizigers niet in een bepaald treindeel plaatsnemen of uitstappen... Momenteel staan dergelijke rangeeracties allemaal in het Jaarplan en daarvandaan worden de borden gevoed. Dat gaat in de toekomst nog eens veranderen, maar hoe ver het daarmee staat is mij onbekend.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Vroeger waren er flapjes met vooraan/achteraan instappen, kan zoiets niet weergegeven worden? Of "stel 1234 blijft te Ah" of iets in die trant...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Vooraan instappen kan nog gewoon op TBPs getoond worden, dat komt dan groot onder de bestemming. Al is het dan soms weer de vraag wat nu "vooraan" is, zeker op een station waar je twee kanten op kunt vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat wordt reeds weergegeven, echter zitten er beperkingen aan de borden. Zo geven ze dat per fase aan en wanneer er geen fase is, dan tonen ze dat allemaal. In het genoemde voorbeeld geven alle borden dan dus aan "Vooraan instappen" in plaats van "Niet Instappen". In Den Haag gebruiken ze reeds een foefje, waardoor de borden aan de halzijde dat tonen bij een trein die gesplitst wordt, maar de overige borden dat niet doen. Hoe, wat of waar is me niet helemaal duidelijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Maar als alle borden "Vooraan instappen" tonen is dat toch nog altijd beter dan dat ze allemaal "Niet instappen" tonen in dit soort gevallen? Het gaat alleen de mist in als er drie stellen aankomen en twee verder rijden, maargoed, dan heeft het alsnog hooguit effect op de spreiding van de reizigers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Mikos schreef:
Aking schreef:Uiteraard ontvang ik graag een kleinigheidje van Meneer NS en Ome Mikos, maar staat er wel in de voorwaarden dat mijn adresgegevens niet gebruikt zullen worden voor het nasturen van UvB's? Ik heb namelijk verhalen gehoord dat Ome Mikos daar nogal dol op is (A) :mrgreen:
Je weet dat dit topic Doorgeefluik heet? (A)

Voor wat het Reisplannerverhaal betreft: het is de NS Reisplanner natuurlijk, die in eerste instantie op treinen is gericht. Wellicht dat er een instelling voor te vinden is waarbij je een ander transportmiddel voorrang zou kunnen geven? Vroeger wist Webguy dat soort dingen, maar die zit tegenwoordig tussen de rijstboeren in Afrika...
Ja, ja, ik ben nogal laat, maar eh, het antwoord is zoals VIRM noemde om even een adres te kiezen, dan krijg je een 9292 advies. Maar dan is het treinadvies natuurlijk weer slechter.
Het idee is dat dit ooit wordt opgelost, er wordt aan gewerkt (nieuwe software enzo, duurt lang, etc).

(enne, Mikos - 't zijn maisboeren...)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Over de reden waarom het van belang is dat er een duidelijke locatieomschrijving bij jullie meldingen staat:

Mikos zit te eten, gaat de telefoon. Ik neem op:
"Ja, met [naam] van [aannemersbedrijf], u heeft een melding gemaakt van bekladding in Tilburg?"
Oh ja? Dat zou best kunnen... Is vast al even geleden, want ik kan het me niet herinneren...
"Nee, de melding is van afgelopen vrijdag."
Euh... *kwartje valt* Dat is er natuurlijk een van het Doorgeefluik.

De beste man kan het zo snel niet vinden, dus uit mijn hoofd roep ik dat het paaltje C2 is.
"Zo een om je kaart in te checken?"
Juist. Het scherm moet moeilijk afleesbaar zijn. Waarschijnlijk spoor 1.
"Ah, ik zie hem verderop staan. Bedankt!"

Pfff... Daarom: vermeld duidelijk hoe en wat, want ik moet soms antwoord geven op vragen over dingen waar ik niet bij ben geweest!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Oei oei, als ie dan maar door heeft dat er een vlek in het scherm zit die niet echt opvalt bij het zwarte scherm... :')
Ik ga het mee in de gaten houden. Als het niet verholpen is dan zal ik alsnog die foto plaatsen ter verduidelijking.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten