Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Mijn dank is weer groot!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Even een algehele reminder, aangezien er de laatste tijd steeds meer benodigde informatie bij de meldingen mist, waardoor ik er meer tijd aan kwijt ben achter die informatie te komen:

Hoe geef ik iets door in het Doorgeefluik?
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie.
Afbeelding
Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft momenteel problemen met de leverancier van de borden die tijdelijk niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is. Indien mogelijk graag een foto van het defecte scherm, dat maakt doorgeven veel makkelijker.

Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.

Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.

OV-Chipkaartpoortjes en -paaltjes hebben ook allemaal een sticker met een nummer dat ik nodig heb om een probleem door te kunnen geven. Ook altijd de precieze locatie doorgeven, gaarne.

Storingen in of aan treinen altijd voorzien van het dichtstbijzijnde deurnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.

Graffiti geef ik niet door, dat kun je zelf doen middels de app Graffiti Vrij die te downloaden is voor Apple/iOS en Android. Melding maken kan door het ter plaatse maken van minimaal 2 foto's, waarvan 1 van het treinstelnummer en 1 van de graffiti zelf. Foto's kunnen niet achteraf toegevoegd worden, dus maak de melding direct ter plekke.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Mikos schreef:Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.
Kleine toevoeging: alle klokken hebben hetzelfde nummer, nl. 123456789101112.

Edit: laat maar, d'r zitten helemaal geen cijfers op -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Mikos schreef:Dat is niet iets waar ik wat mee kan...
Waar kan ik het dan wel kwijt? Op het NS forum verzandt zo'n vraag in een eindeloze discussie...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik denk hooguit op Twitter? Je hebt het hier aannemelijk over een eenmalig voorkomend iets in een individuele treinrit, in een afwijkende situatie. Hoewel ik het wel met je eens kan zijn, zou ik niet zo 1, 2, 3 weten wat je er anders mee zou kunnen.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Twitter doe ik niet aan. Maar zo ongebruikelijk lijkt me het reizen Leiden naar Utrecht via Schiphol toch niet?

In elk geval is het me al vaker opgevallen. Sowieso zijn overstaps naar Amsterdam noemen weinig relevant als er vanuit Leiden directe treinen in die richting vertrekken (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het zal je verbazen hoeveel reizigers via Schiphol richting Amsterdam reizen, zowel richting Lelylaan als Centraal. Vooral als ze van zuidelijker dan Leiden komen en niet in de rechtstreekse trein zitten; het aantal overstaps blijft hetzelfde en is op Schiphol zelfs iets ruimer dan in Leiden (de reis is zelfs 3 minuten korter via Schiphol).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Ik heb weer een nieuwe favoriete T21. Dit keer is het 30068, de middelste van het setje in de hal van Den Haag Centraal ter hoogte van spoor 9. Vanochtend was hij zwart, gisteravond en vorige week had hij geen spoornummers.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Vanmiddag was hij "geen reisinformatie beschikbaar".

Verder uit de categorie drukke treinen: 2056 met ICM7 en volle balkons op het hele traject. Gezien de drukte op het perron in Utrecht toen de trein binnenkwam mogelijk het gevolg van het niet door iedereen meekunnen met trein 11756, die met ICM6 reed. Kerende trein 1767 vertrok vanuit Den Haag in ieder geval met dezelfde ICM6, mensen in het gangpad en een aantal reizigers is niet met die trein meegegaan.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Ik heb weer een scherm voor je, nummer 10171 op Arnhem Centraal spoor 7, bij Sonsbeekzijde bij de trap aan de kant van Elst/Ede-Wageningen staat op zwart.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Wubbo schreef:Verder uit de categorie drukke treinen: 2056 met ICM7 en volle balkons op het hele traject. Gezien de drukte op het perron in Utrecht toen de trein binnenkwam mogelijk het gevolg van
Feedback: "Mooie analyse. Trein 11756 en 1767 horen normaal met ICM 9 te rijden en deze missen een ICM3 daarnaast was er een trein ervoor naar Rotterdam uitgevallen. Dit heeft voor meer drukte gezorgd in genoemde treinen."
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

JothamvW schreef:nummer 10171 op Arnhem Centraal spoor 7
ProRail koppelt terug dat scherm in opdracht van NS uit te hebben gezet.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Lijn 45 »

Op scherm 10096 op spoor 1a in Amersfoort knippert het vlak linksonder op het bovenste gedeelte aan de oostzijde (dus de zijde richting de voetgangersbrug) van het scherm afwisselend donkerblauw en wit.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven :pos:
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Doorgeefluik

Bericht door albertjan96 »

Mikos schreef:
JothamvW schreef:nummer 10171 op Arnhem Centraal spoor 7
ProRail koppelt terug dat scherm in opdracht van NS uit te hebben gezet.
Is dit toevallig ook het geval met de helft van de schermen in de perrontunnel van Arnhem Centraal?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Zou kunnen, dat weet ik niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Afgelopen nacht, ergens rond 01.15, kwam ik met de auto over de A12. De grote klok bij station Voorburg gaf toen half acht aan. Het licht van de klok was wel aan.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

De klokkaboutertjes zijn even op vakantie, gun die lui ook hun rust! Maar, ik heb het doorgegeven. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

10794 (asdm, spoor 2 bovenaan de trap) heeft één zwart scherm
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Treinstel 7608 heeft een defecte deurknop bij de wc bij deuren 5/6 (het rolstoeltoilet). De knop buiten doet het niet, maar binnen doen de knoppen het wel. De deur moet dus met mensenkracht opengetrokken worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Beide doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

De airco van rijtuig 20 238 in stam 16413 valt bij elke tussenstop uit. Of de trein wordt niet zo goed behandeld door het personeel of er iets anders vreemds aan de hand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

2067 met 2xICM-IV en staanplaatsen in de gangpaden van beide stellen bij vertrek uit Den Haag Centraal.
Wubbo schreef:Ik heb weer een nieuwe favoriete T21. Dit keer is het 30068, de middelste van het setje in de hal van Den Haag Centraal ter hoogte van spoor 9. Vanochtend was hij zwart, gisteravond en vorige week had hij geen spoornummers.
Sinds afgelopen dinsdagmiddag heeft hij "geen reisinformatie beschikbaar".
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten