Moet ik dan van alle borden in Maastricht de nummers noteren, het was algemeen blijven hangen . De melding van mij is inmiddels opgelost.Mikos schreef:Jup, schermnummer en locatie zijn benodigd. Maar ook een foto kan een zinvolle toevoeging zijn. :pos:
Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
:YMarc schreef:Moet ik dan van alle borden in Maastricht de nummers noteren
Anders kan ons Ome Mikos niks -o-
Re: Doorgeefluik
Ja, ik had de tussenpersoon al 'tot morgen' gezegd.Wubbo schreef:Maandag meer in dit theater verwacht ik ;-)
Neuh, eentje is genoeg. :YMarc schreef:Moet ik dan van alle borden in Maastricht de nummers noteren, het was algemeen blijven hangen
Re: Doorgeefluik
Mikos, je had een poos geleden hier enquêtes uitgezet over de omroep en de zichtbaarheid van de HC. Heb je daar toevallig nog wat van teruggehoord? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Doorgeefluik
Ja, intern hebben we er wat discussie over gehad en dat wordt als het goed is nog verder opgepakt. Ik heb ook de vraag gekregen iets met de uitslag hier op het forum te doen, dat zal ik binnenkort ook een regelen.
Edit: U vraagt, wij draaien.
Edit: U vraagt, wij draaien.
Re: Doorgeefluik
Scherm 12079 heeft een licht blauwe kleur op het beeldscherm. De balken zijn niet zichtbaar.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Doorgeefluik
(A) (A) (A)Mikos schreef: Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Doorgeefluik
Station Groningen (12079) tussen de stationshal en de trap naar boven + tussen Ako en Kiosk.
Re: Doorgeefluik
Trouwens "we" hadden het over Meppel, dat op alle schermen wordt aangegeven (in Groningen) dat daar niet door de IC wordt gestopt. Nu; het staat er nog steeds.
Re: Doorgeefluik
Ik had met perronopzichter gesproken en die vertelde mij dat het gebeurde omdat de IC uit/naar Leeuwarden wel in Meppel stopt.
Re: Doorgeefluik
Ik weet niet of het hoort, of dat het komt doordat ik bij de koppeling met de loc zit, maar rijtuig 20 144 maakt een raar slippend geluid dat van de draaistellen lijkt te komen.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Doorgeefluik
Mikos heeft voor ICR-meldingen ook het vijfcijferige stamnummer nodig, dat begint met 16 en is te vinden op de balkons.
En ICR is nu eenmaal anders dan andere treinen, als je er nooit in zit kan dat even wennen zijn. Bij het optrekken en remmen voel en hoor je (afhankelijk van de machinist) het een en ander. Met warm weer kan je de remmen in de coupé ruiken en het gebonk op het emplacement van Amsterdam is onheilspellend. ICR is wel stiller geworden sinds ze volwielen hebben, maar de beste plaats is nog altijd zo ver mogelijk de coupé in. Wel opletten, er zit daar ook ergens een ventilatierooster aan de buitenkant waar in de winter de ijskoude lucht zo je voeten eraf laat vriezen.
En ICR is nu eenmaal anders dan andere treinen, als je er nooit in zit kan dat even wennen zijn. Bij het optrekken en remmen voel en hoor je (afhankelijk van de machinist) het een en ander. Met warm weer kan je de remmen in de coupé ruiken en het gebonk op het emplacement van Amsterdam is onheilspellend. ICR is wel stiller geworden sinds ze volwielen hebben, maar de beste plaats is nog altijd zo ver mogelijk de coupé in. Wel opletten, er zit daar ook ergens een ventilatierooster aan de buitenkant waar in de winter de ijskoude lucht zo je voeten eraf laat vriezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
De klok op spoor 2 in Odz staat aan één kant stil om half vier, secondewijzer staat ook stil. Andere kant van dezelfde klok werkt gewoon.
Re: Doorgeefluik
:N
Zoooo jammer. Zonder nummer kan ons Mikos niks, dus in Oldenzaal zal de tijd stil blijven staan.
Zoooo jammer. Zonder nummer kan ons Mikos niks, dus in Oldenzaal zal de tijd stil blijven staan.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
De samenstellingen zijn ook op Somda te vinden. Hieruit blijkt dat de 20 144 in de 16126 zit.Suus schreef:Mikos heeft voor ICR-meldingen ook het vijfcijferige stamnummer nodig, dat begint met 16 en is te vinden op de balkons.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Doorgeefluik
Doorgegeven. :pos:dennistd schreef:De klok op spoor 2 in Odz staat aan één kant stil om half vier, secondewijzer staat ook stil. Andere kant van dezelfde klok werkt gewoon.
Nog maar even de openingspost met meldingsvoorwaarden doornemen, Trolly?trolly schreef:Zonder nummer kan ons Mikos niks
Daar kan ik helaas niet zo veel mee, dergelijke dingen zijn 'te vaag' om er een melding van te kunnen maken. Mocht het echt iets ernstigs zijn, dan komt het vanzelf naar voren tijdens de materieelcontroles.luka23 schreef:rijtuig 20 144 maakt een raar slippend geluid dat van de draaistellen lijkt te komen.
Re: Doorgeefluik
Bedoel je, dat klokken geen nummer hebben?
Waar moet dat heen met deze wereld...
Waar moet dat heen met deze wereld...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
_O- Ja, medegebruikers op een treinenforum vertellen dat iets geen nummertje heeft is altijd een garantie voor verbouwereerde reacties.
Re: Doorgeefluik
-o- -o- -o- -o-
Re: Doorgeefluik
Uiteraard. Want Dingen Zonder Nummertje zijn de bijl aan de wortel van Het Systeem. Zij voor de ware fapper zijn wat Het Beest voor de Gristen is — maar dan erger, want dat laatste heeft in ieder geval nog een nummertje.Mikos schreef:_O- Ja, medegebruikers op een treinenforum vertellen dat iets geen nummertje heeft is altijd een garantie voor verbouwereerde reacties.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Misschien speel ik een beetje vals door te vragen om een omgekeerd doorgeefluik, maar is het solo ICM verbod in de weekenden overdag met ingang van dit wijzigingsblad weer verdwenen? Ik kwam ze gepland veel tegen in de 1600 vandaag. Van horen zeggen (maar ik wil ze niet zozeer melden, want ik was er zelf niet bij en kan de situatie daarom ook niet helemaal bevestigen) was dat in elk geval op Amf-Apd ook absoluut geen succes.
Re: Doorgeefluik
Heb je ook deurnummers? (A)
Re: Doorgeefluik
Ik heb intern nagevraagd, ik zie inderdaad dat er losse stellen hebben gereden. Op zich geen probleem, maar wel als het een omreisroute is. Of ik er terugkoppeling op ga krijgen is een ander verhaal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten