Pagina 56 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 25 sep 2017, 23:00
door Geert
Mikos schreef:Dat wordt reeds weergegeven, echter zitten er beperkingen aan de borden. Zo geven ze dat per fase aan en wanneer er geen fase is, dan tonen ze dat allemaal. In het genoemde voorbeeld geven alle borden dan dus aan "Vooraan instappen" in plaats van "Niet Instappen". In Den Haag gebruiken ze reeds een foefje, waardoor de borden aan de halzijde dat tonen bij een trein die gesplitst wordt, maar de overige borden dat niet doen. Hoe, wat of waar is me niet helemaal duidelijk.
Zullen wel virtuele fases zijn of iets wat daar op lijkt. Gaat ook niet altijd helemaal goed, soms staan alle borden op 'vooraan instappen' en soms (niet vaak) hebben ze het verkeerde bord op 'vooraan instappen' gezet (en staat het dus niet op het bord aan de halzijde).

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 26 sep 2017, 13:28
door ovVeluwe
De tussendeur in treinstel 4056 (deur 1 & 2) wil niet meer dicht.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 26 sep 2017, 19:38
door VIRM
Vandaag kwam er post binnen. Dankjewel Mikos! :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 26 sep 2017, 20:35
door Mikos
Zo snel, het lijkt Overtoom wel! 4056 geef ik door :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 26 sep 2017, 21:36
door ODRAIL
Treinstel 2657 heeft een airco / verwarmingsprobleem.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 26 sep 2017, 21:43
door VIRM
Het hele stel? Als ik het NS serviceforum goed volg, kan de temperatuur van bak tot bak verschillen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 26 sep 2017, 22:19
door ODRAIL
In de ene bak is was het ijskoud en in de volgende bak was het lekker warm. In de koude bak waren de ramen ook beslagen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 09:21
door qiribi
De tractieinstallatie van ICM 4072 (nu in trein 1730) maakt bij deur 3 heel veel lawaai, zelfs in het zitgedeelte is er ruim 80 decibel hoorbaar. Normaal is het geluid (wasmachine-idee) wel goed hoorbaar, maar deze keer is het echt een stuk harder.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 11:19
door Mikos
Genoteerd :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 22:09
door Suus
Misschien een rare vraag, maar die bakbordjes op spoor 7 van Utrecht Centraal, had dat nu echt niet anders gekund?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 22:20
door Mikos
Ze staan wel vaker op aparte plaatsen. Nu ken ik de precieze situatie op spoor 7 te Utrecht Centraal niet uit mijn hoofd, dus het kan betrekking hebben op de plaatsing langs het perron of op de manier waarop ze verstopt zijn. Het eerste is uitgedacht door ProRail om de reizigersspreiding zoveel mogelijk te bevorderen (daarover met mij in discussie gaan heeft geen zin, ik heb er niet voor gestudeerd, zij wel), het tweede is een algemeen feit: Hoe vreemder geplaatst, hoe beter. :Y

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 22:58
door Suus
Ze staan op twee meter hoge palen een tegel verwijderd van de geleidelijn.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 23:11
door Mikos
Dat voldoet inderdaad aan de stelregel. :mrgreen:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 16:16
door Hainje
Het valt mij op dat in de FLIRTs station Best wordt afgeroepen als station "Bes". De 't' wordt dus niet uitgesproken.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 16:50
door Mikos
Text-to-speech van een buitenlandse automaat. Als je later groot bent, zal het systeem geüpdate worden. Er zitten wel meer apartheden in. :)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 17:32
door Hainje
Weet dat het text-to-speech is en dat het van Spaanse afkomst is, echter in het verleden werd er ook letterlijk Oisterwijk omgeroepen (dus met 'oi' en niet 'oo'). Vandaar dat ik het meld.
Mikos schreef:Over de reden waarom het van belang is dat er een duidelijke locatieomschrijving bij jullie meldingen staat:

Mikos zit te eten, gaat de telefoon. Ik neem op:
"Ja, met [naam] van [aannemersbedrijf], u heeft een melding gemaakt van bekladding in Tilburg?"
Oh ja? Dat zou best kunnen... Is vast al even geleden, want ik kan het me niet herinneren...
"Nee, de melding is van afgelopen vrijdag."
Euh... *kwartje valt* Dat is er natuurlijk een van het Doorgeefluik.
Ben net nog even langs gegaan bij paaltje C2, maar de vlek in het scherm zit er nog steeds op. Nu weet ik niet of er een nieuw schermpje is besteld, lijkt mij niet aangezien die aannemer het heeft over bekladding. Daarom geef ik het hier nogmaals door maar zet ik er nu voor de zekerheid toch maar een foto bij.
Spoiler: show
Afbeelding
De vlek zit dus IN het scherm, linksboven. Als het scherm in de zwarte 'ruststand' staat dan zie je de vlek dus niet zo goed. Overigens staat het paaltje bij spoor 2/3 t.h.v. de kaartautomaat, ik dacht dat die aannemers/technici vanuit NS wel een duidelijke locatiebeschrijving meekregen van zo'n paaltje. Dat valt dus wel wat tegen zo te lezen. Nu weet ik overigens niet of de paaltjes binnenkort verplaatst gaan worden, ze gaan het spoor bij dat eilandperron immers verleggen. Mochten de incheckpaaltjes een andere plek krijgen, dan kan het fixen van het scherm wat mij betreft ook t.z.t. meegenomen worden. Maar net wat men bij NS zelf wil.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 17:53
door JWM
Voor zoiets lullig waarbij de paal verder volledig functioneert wordt er speciaal een monteur op pad gestuurd :shock:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 18:02
door Hainje
Ik denk dat mijn boodschap niet helemaal goed is overgekomen. Zoals ik het bericht van Mikos goed interpreteer werd er gedacht dat het paaltje besmeurd was met verf o.i.d., dat is natuurlijk wel wat dringender dan een defect in het schermpje zelf. Maar ja, dat is een beetje het risico als zo'n melding over zoveel schijven moet gaan. Had bewust nog gevraagd of hij de foto ter verduidelijking wilde, daar kreeg ik geen antwoord op, dus ja....

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 19:22
door ODRAIL
Mikos schreef:Text-to-speech van een buitenlandse automaat. Als je later groot bent, zal het systeem geüpdate worden. Er zitten wel meer apartheden in. :)
Is er ook bekend wanneer die update komt? Of moet er gewacht worden tot sint juttemis?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 19:59
door Hainje
Ben nu te lui om terug te bladeren in dit topic, maar er staat mij bij dat er tijdens de garantieperiode van die treinen niets door NS aangepast mag worden. Als ik mij niet vergis is dat twee jaar, wanneer je het exact wilt weten dan raad ik je aan even terug te bladeren in dit topic. ;)

Edit: Even een paar grammaticale foutjes eruit gehaald.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 20:00
door Suus
Bij de SLT was de garantieperiode wel langer dan twee jaar, eerder vijf jaar.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 22:14
door Mr-W
De Roermondse trainingspakken jeugd (8 stuks) zat in 876 tot aan Weert en een deel tot Eindhoven (3)achterin de trein onderling stoer te doen, oa dat ze geen kaartje hadden en grof taalgebruik over vrouwen als lustobject.

Voor de rest van de coupe was het storend maar niet bedreigend richting medepassagiers.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 22:15
door Milco
Gebeurt dit standaard in deze trein of was het eenmalig? Ik denk niet dat Mikos iets kan met eenmalig overlast...

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 22:32
door Mr-W
Ik reis te weinig op dat traject om te zeggen of het eenmalig is, ik vermoed van wel. Een aantal bedrijven stemt de inzet van bijv. Ingangscontrole af op basis van computermodellen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 23:37
door Durashift
Hainje schreef:Ik denk dat mijn boodschap niet helemaal goed is overgekomen. Zoals ik het bericht van Mikos goed interpreteer werd er gedacht dat het paaltje besmeurd was met verf o.i.d., dat is natuurlijk wel wat dringender dan een defect in het schermpje zelf. (..).
Eh, om eerlijk te zijn: zoals ik jouw oorspronkelijke bericht las, dacht ik ook aan een vlek van buiten op het scherm.
Als jij de letters o en p niet had gekozen maar wel de letters i en n, was er vermoedelijk geen graffiti schoonmaker gestuurd maar direct een servicemonteur van Thales.. :wink:
Hainje schreef:Cico C2 op station Tilburg Universiteit zit een vlek op het scherm (foto kan desgewenst volgen, moet even mijn chipkaart blurren :D)
Wat leren wij hiervan? Naast nummertjes en locatiebepalingen, óók letten op duidelijke en heldere woordkeuzen.

:)