Pagina 88 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 08 feb 2018, 23:22
door Z2N
Of je voegt voor blinden, slechtzienden, toeristen en dagjesmensen die niet opletten de uitstapzijde toe, dus: [ping] Boskoop, uitstappen rechts. Boskoop, exit on the right.

Bij aankomst op grotere stations is het naar mijn mening trouwens niet erg dat de omroep iets langer is, maar dan alsnog hoef ik geen uitgebreide reisinformatie in de omroep, zolang er geen sprake is van een buitengewone omstandigheid. Vaste reizigers weten precies waar de aansluitende trein vertrekt, en minder frequente reizigers zijn toch al geneigd gebruik te maken van de reisplanner of de TB7-borden op het perron. Op dit ogenblik begint de omroep in het Flirtje naar Gouda 2,5 minuut voor aankomst in Gouda al met de omroep, omdat mevrouw koekblik mij per sé wil vertellen dat ik kan overstappen op de intercity naar Den Haag [pauze van vijf seconden], deze vertrekt van spoor 10. Dat is dan toch te veel van het goede.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 08 feb 2018, 23:27
door dennistd
trolly schreef:Geen speld tussen te krijgen. Maar het kan nog korter:
*ping* — Boskoop
Hoe korter, hoe minder storend voor de routiniers. De *ping* geeft voldoende attentie voor toeristen en slaapkoppen, en wordt uitsluitend voor stationsaankondigingen gebruikt.
Doe dan "*ping* - Brummen, station Brummen". Dat is namelijk ook de manier waarop handmatig wordt omgeroepen en is meer dan genoeg bij kleine stations zonder overstapmogelijkheden.

Bij grotere stations met overstapmogelijkheid gewoon *ping* Het volgende station is Hengelo. Hier kunt u overstappen op de stoptrein naar Hengelo Gezondheidspark en Zutphen om zestien minuten over vier van spoor twee a, op de sprinter naar Enschede Kennispark en Enschede om zeventien minuten over vier van spoor drie a, op de stoptrein naar Hengelo Oost en Oldenzaal om achttien minuten over vier van spoor drie b en op de Regionalbahn naar Bad Bentheim en Bielefeld om vier over half vijf van spoor 11. Dit is station Hengelo"

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 08 feb 2018, 23:44
door Z2N
Nou kan het aan mij liggen, maar volgens mij ging deze discussie over het verkorten van de omroep. Dat je er dan voor bent om de overstapmogelijkheden te blijven benoemen is 1 ding, maar om die dan ook nog uitgebreider te doen dan nu snap ik niet, dus wat is je onderbouwing daarvoor? :wink:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 00:12
door dennistd
Mijn onderbouwing is dat de omroep korter moet waar het kan, maar juist uitgebreider moet waar dat nodig is. Een beetje meer onderscheid in de stations dus. Ook zaken als 'u kunt hier overstappen op het metronetwerk van Amsterdam'. Ja, heel leuk dat je dat bij Sloterdijk roept, maar als je naar Weesperplein moet kun je toch echt beter op Centraal overstappen.

Kort gezegd komt het dus hier op neer: laat (overbodige) informatie weg of maak (bet belangrijke) het uitgebreider, maar zoals het nu is heb je er maar weinig aan.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 08:16
door cassie127
Z2N schreef:Naar mijn mening is de dingdong in de omroep het probleem niet echt, wel wordt er heel veel overbodige informatie in de automatische omroep gedaan. De gemiddelde omroep in een Flirt van NS doet eerst de dingdong, en zegt daarna: Beste reizigers, goedemorgen. Het volgende station is Boskoop, station Boskoop. Maar de omroep is alleen bedoeld voor reizigers, een robot hoeft mij geen goede morgen te wensen of te praten in volzinnen, en dat de omroep bij binnenkomst in een station gaat over waar we aankomen is meer dan logisch. Ik zou dan ook liever geen overinformatie willen, dus: [dingdong] volgende halte: Boskoop, next stop: Boskoop
Het is geen NS maar de omroepen incde Keolis flirts kunnen wel lekker kort... "*ping* het volgende station is Heino, uitstappen in rijrichting links"

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 08:28
door Suus
Wat mij betreft neemt NS voor de omroepen in de trein een voorbeeld aan die van de metro’s van de RET. Dus geen gong, en bericht beginnen en eindigen met Station [XXX].

En als ze toch bezig zijn, kan iemand bij NS ook even de directeur van de RET bellen (toch een oud-NS’er) om het telefoonnummer van de Engelse omroepster te vragen?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 12:26
door Reiziger Delft
Mikos schreef:De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.
Nee, ik vind die bel verschrikkelijk.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 14:27
door DingeZ
De ‘zakdoekjesbedelaars’ zijn weer actief, zo lijkt het. Afgelopen week al een paar keer gezien, vooral rond Amsterdam Zuid, zoals vandaag in de 3542.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 21:46
door Mikos
Zakdoekjeleggers in het dossier bijgevoegd. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 10 feb 2018, 14:11
door Bartjk
Nu sloterdijk dicht is zie ik ze veel rond Schiphol. Vandaag in de 11638, afgelopen zondag in de 742. Was dezelfde persoon (man met muts)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 10 feb 2018, 14:22
door Mikos
Dossier aangevuld. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 12:39
door VIRM
Mikos schreef:Er is intern een uitvraag gedaan naar de toegevoegde waarde van een 'dingdong' voor omroepberichten in de trein. Denk aan SLT, maar denk ook aan SGM dat dat niet doet.

De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.

Ja of Nee?
Ja.

Het heeft een toegevoegde waarde om je aandacht te trekken naar het feit dat er een omroepbericht aankomt. Maar de huidige dingdongs kunnen wat korter, en bij SLT mag het volume wel wat omlaag (hij staat vaak loeihard).

Overigens, los daarvan, gisteren in een SLT gezeten waar de omroep weer werkte. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 14:49
door JothamvW
De wc in treinstel 7503 is kapot.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 14:52
door Mikos
DDZ-4 heeft 2 toiletten, dus dat is een erg algemene melding. Ik heb altijd een deurnummer nodig om meldingen door te kunnen zetten van storingen in het materieel.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 16:10
door JothamvW
Dan had ik dus nog naar een andere wc kunnen lopen, wist ik niet. Helaas niet op deurnummers gelet.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 19:35
door Z2N
Simpel te verhelpen: schuifdeur of automatische deur?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 20:02
door trolly
Existentialistische vraag: is een defecte automatische deur wel automatisch? Of deur?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 20:44
door candelaer
De klok op spoor twee in bunnik loopt vijf minuten achter

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 20:56
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 21:07
door Durashift
Z2N schreef: (..) Maar de omroep is alleen bedoeld voor reizigers, een robot hoeft mij geen goede morgen te wensen of te praten in volzinnen, (..)
Ja..maar..dát is nou juist het mooie van zo'n robot.. dat men al die zinnen zo kan programmeren. :)
Z2N schreef:
dus: [dingdong] volgende halte: Boskoop, next stop: Boskoop
Ja, maar met de toevoeging van dennistd: .. station Boskoop.
Want, met de gong of start van het bericht wordt de aandacht getrokken.. als die aandacht er nog niet is.. is de stationsnaam al uitgesproken... en dan is een herhaling wel zo handig.. soort van 'reddende engel'.. :wink:


Het antwoord op de vraag van Mikos is wat mij betreft Nee.. omdat het inderdaad wel een teveel aan 'gong's is.

Is er intern ook al de vraag gesteld of de gong in de SGM gemist wordt door reizigers?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 22:38
door Mitchel
Is de omroep in de SLT inmiddels aangepast naar 'beste reizigers'?
Ik vind trouwens dat de gong in de SLT moet blijven! Het volume vind ik persoonlijk soms zelfs te zacht!

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 22:49
door Mikos
'Beste reiziger' is voorlopig nog niet te horen in SLT, vanwege een probleem met de achterliggende techniek.
Mitchel schreef:Ik vind trouwens dat de gong in de SLT moet blijven! Het volume vind ik persoonlijk soms zelfs te zacht!
En ik vind dat de appels bij de Albert Heijn goedkoper moeten worden. Maar wat vooral belangrijk is: Wáárom? Geef eens argumenten om je mening te staven.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 23:53
door ov'tje
Op station Gn geeft TB7 met nummertje 12050 de onderste regels niet meer weer. Bord hangt nabij de Julia's

Die in de fietsenstalling in Leeuwarden geeft al maanden geen treinen weer. Op het scherm staan alleen de locatie en wat instellingen. Nummertje van dat scherm heb ik helaas niet.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 12 feb 2018, 00:16
door Mikos
Scherm in Groningen doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 12 feb 2018, 01:37
door Hainje
trolly schreef:Existentialistische vraag: is een defecte automatische deur wel automatisch? Of deur?
Ahahahahahaha _O- _O-
Trolly won the internet today!! *O* *O*
Mikos schreef:Wáárom? Geef eens argumenten om je mening te staven.
Wellicht heb ik je vraag verkeerd geïnterpreteerd:
Mikos schreef:De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.

Ja of Nee?
Maar je vraagt hier niet om argumenten. Sterker, ik krijg de indruk dat je daar zelfs niet op zit te wachten. *nerd*