Pagina 162 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 07 jun 2019, 19:41
door Aking
Is Mikos dé kondoeke, of een kondoeke?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 07 jun 2019, 20:29
door ZO6176
Soms de en soms een.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 08 jun 2019, 05:11
door Cas
Maar als Mikos een kondoekoe is en alle kondoekoes Mikossen zijn, zijn alle Mikossen dus ook kondoekoes (A)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 08 jun 2019, 08:42
door JothamvW
Mikos als begrip (zonder specifiek te refereren aan het gelijknamige forumlid) en kondoekoe zijn inderdaad synoniemen, als je dat soms bedoelde.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 08 jun 2019, 08:57
door trolly
Dat dus. En die constatering beantwoord ook de vraag van Aking:
Aking schreef:Is Mikos dé kondoeke, of een kondoeke?
Mikos is een kondoekoe, maar kan ook de kondoekoe zijn (bijvoorbeeld van een bepaalde trein). Hetzelfde geldt uiteraard voor elke andere mikos.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 08 jun 2019, 09:00
door Suus
Geeft een kondoekoe gecondenseerde melk?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 08 jun 2019, 10:46
door trolly
Nee. Dat doet een blik. Een kondoedoe geeft UVB's.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 08 jun 2019, 14:34
door Hainje
Of het is een soort koe dat van opruimen houdt.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 08 jun 2019, 19:31
door DingeZ
Het is al een tijdje terug, maar misschien wel iets voor het doorgeefluik.

In het paasweekend waren door werkzaamheden de 7300 (Rhn-Ut) en 2900/3900 (Ekz/Amr-Ut) aan elkaar gekoppeld te Utrecht. Deze koppeling werd echter niet in de reisplanner weergegeven, want die gaf een overstap op hetzelfde spoor, alleen als je verder keek zag je dat ze met hetzelfde treinstel werden gereden. Bij de koppeling met de 2900 's avonds was dat niet zo'n probleem, maar de koppeling met de 3900 overdag was een stop van slechts één minuut. Kennelijk vind de reisplanner dat een overstap naar hetzelfde spoor niet crossplatform is en minimaal 3 minuten nodig heeft. Daardoor kwam de snelste reismogelijkheid (in dezelfde trein blijven zitten) niet uit de reisplanner.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 08 jun 2019, 19:45
door Mikos
Ik zal eens kijken waar ik die neer kan leggen. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 09 jun 2019, 00:45
door ovVeluwe
Paaltje C9 in Heerlen (overstappunt na de trap op spoor 1-2) heeft vlekken in het scherm.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 09 jun 2019, 00:47
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 10 jun 2019, 20:05
door VIRM
Op Amsterdam Centraal is in de oosttunnel tussen het brede poortje en de aangelijnde deur (nummer F21) naar de oostelijke tramhalte op het Stationsplein de geleidelijn over enkele meters helemaal weggesleten, waardoor deze niet meer voelbaar is.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 10 jun 2019, 20:16
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 11 jun 2019, 07:26
door Suus
Op Rotterdam Blaak is boven het perron van spoor 3 de verlichting van de vijf witte punten (ter hoogte van de trap naar metro A/B/C richting Schiedam Centrum) uitgevallen. Op de andere sporen werkt het wel.

Afbeelding

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 11 jun 2019, 11:05
door ODRAIL
Dit had ik begin april ook al geconstateerd. Maar ja toen was Mikos er niet :? .

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 11 jun 2019, 11:54
door Mikos
Onmisbaar, die man! :Y Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 11 jun 2019, 17:37
door JothamvW
Trein 7661 met de solo 2979 vertrok met volle balkons uit Nijmegen, ik heb 'm laten gaan voor de 3062.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 11 jun 2019, 18:27
door Mikos
In Sprinterseries zijn staande reizigers gepland. Vooral met Sprinters is het vaak zo dat reizigers op het balkon blijven staan, "omdat ik toch maar een klein stukje mee hoef". Derhalve geef ik deze helaas niet door. Het is natuurlijk een ander verhaal wanneer er van voor naar achter mensen staan op de balkons en in de coupés.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 11 jun 2019, 18:34
door waldo79
Klopt, dat blijven hangen op balkons is irritant voor reizigers die een langer stuk willen reizen. Ik stel voor een rit van langer dan 20 minuten een zitplaats op prijs, temeer als die wel beschikbaar zijn (A)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 11 jun 2019, 18:40
door JothamvW
Kan je trouwens wel iets met machinisten die bakborden niet opvolgen?

Vandaag was de zoveelste keer dat diezelfde 3062 te ver richting Ahp werd gezet, vandaag zelfs helemaal bij het eind van het perron.
Ik hoorde daarna van een conducteur/PLP dat dat wordt gedaan om te voorkomen dat er reizigers in het af te trappen treinstel stappen, maar soms worden treinen juist wel bij het juiste bakbord gezet, of slechts 2 verderop.
Hoe moet ik nu weten waar ik moet zitten om goed uit te komen voor de roltrap? -o-

En inderdaad, men blijft dan bij de deur staan, waardoor anderen niet eens meer de moeite nemen om in te stappen. Zeker als je daarna zoals ik in de 3062 een privécoupé hebt.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 11 jun 2019, 18:53
door Western Soldier
Sprinters worden mogelijk ingepland op basis van staande mensen en dat is volkomen normaal en daar heb ik ook alle begrip voor. Waar ik geen begrip voor heb is dat dat in de praktijk op sommige trajecten betekent dat sprinters zo vol zijn dat ook de reizigers voor een langere reistijd moeten staan. Momenteel studeer ik in Amsterdam en reis ik standaard vanuit Wolfheze of Amsterdam. In die gevallen heb ik te maken met intercity's en sprinters waar het alleen met incidenten gestaan moet worden. Als ik echter tentamens heb, heb ik een slaapplek in de buurt van Naarden-Bussum. Die sprinters doen er circa 20 minuten over voor ze in Duivendrecht of Amsterdam Muiderpoort zijn. Maakt mij vaak niet zoveel uit welke van de twee het wordt, aangezien Duivendrecht een metro betekent en Amsterdam Muiderpoort een tram betekent wat qua reistijd nagenoeg even snel is. In dergelijke gevallen is het een zeldzaamheid als ik ook maar een deel van de reis kan zitten en 20 minuten staan vind ik veel van het goede. Zeker met een tas op mijn rug waar ik een laptop en slaapspullen in heb zitten vind ik dat erg zwaar. Als ik dan zoals vandaag een keer zit stap ik in Weesp niet over, als ik moet staan probeer ik in de trein uit Almere een plekje te vinden, maar in alle treinen rond Weesp is lange tijd staan eerder een regel dan een uitzondering. Dus ja ik ben het eens met het feit dat staan in sprinters voor korte stukjes tot 15 minuten normaal moet zijn. Wordt het langer dan dat dan vind ik toch dat er ook dat NS er op moet inspelen dat dergelijke mensen kunnen zitten.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 11 jun 2019, 18:59
door waldo79
Het zijn nog steeds individuele keuzes die je maakt om nabij Naarden te overnachten. Daarmee bekort je je reistijd aanzienlijk. Maar zijn die treinen dan niet zodanig vol dat je een niet een deel van je bagage in het bagagerek kwijt kunt? Scheelt weer wat gewicht...

En van al die treinen die tussen Ndb, Dvd en Asa rijden zullen er ook zijn die wat minder druk zijn.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 11 jun 2019, 19:48
door Z2N
TBP 10339 te Ht sp 3b staat op zwart.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 11 jun 2019, 19:52
door Post
Tas op de grond zetten is geen optie meer tegenwoordig?

En 20 minuten staan heb ik ook regelmatig meegemaakt in een bus en dat vond ik goed te doen.