Pagina 193 van 266
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 22 dec 2019, 14:20
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 22 dec 2019, 22:32
door AppleMoose
Mikos schreef:Vanaf heden is het Doorgeefluik weer geopend; er zijn volop aanpassingen geïmplementeerd, zodat het Doorgeefluik volledig winterklaar is!
En wat issie weer mooi *trein* *trein*
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 23 dec 2019, 01:45
door Mikos
Ja, vind je het wat? Niet te veel groen? En die sneeuwschuiver gaat er van het voorjaar weer uit, hoor.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 23 dec 2019, 07:30
door Suus
In treinstel 2616 staat de omroep of heel zacht of uit. De schermen gaven wel gewoon actuele informatie.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 23 dec 2019, 10:44
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 23 dec 2019, 17:56
door Hainje
Mikos schreef:Ja, vind je het wat? Niet te veel groen? En die sneeuwschuiver gaat er van het voorjaar weer uit, hoor.
Een sneeuwschuiver? Voor die paar vlokkies? :?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 23 dec 2019, 18:29
door trolly
:Y
Terwijl dat luik al dicht ging toen er een paar blaadjes vielen. Typisch.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 24 dec 2019, 10:50
door Suus
Op station Rotterdam Blaak is iets heel erg lek boven spoor 3:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 24 dec 2019, 10:53
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 24 dec 2019, 11:19
door Daniel
Die lekkage is waarschijnlijk allang bekend, zie ook de constructie die aan het plafond gemonteerd is om het water opzij te leiden. Er zit elders in de tunnel ook nog zo'n constructie om het lekwater naar de riolering af te leiden.
Doorgeefluik
Geplaatst: wo 25 dec 2019, 22:01
door Suus
Scherm 30056 te Rotterdam Centraal in de hal tegenover het “grote blauwe bord”.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 25 dec 2019, 22:22
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 26 dec 2019, 15:13
door Suus
Scherm 10270 te Maastricht voor de trap naar boven op spoor 5/6.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 26 dec 2019, 16:52
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 26 dec 2019, 16:59
door Suus
Ik hoop dat ik voorlopig even niets zal vinden of dat iedereen morgen dolenthousiast dingen gaat melden, want het begint hier wel een beetje “Suus’ klaagzaal” te worden :')
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 26 dec 2019, 22:23
door OV-Hobbyist
Scherm 11563 op Rotterdam Centraal spoor 3b/4b staat op zwart. Het is het linkerscherm van een TB14, te vinden tussen de roltrappen en de Kiosk
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 26 dec 2019, 22:32
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Suus schreef:“Suus’ klaagzaal”
Klagerd. :X
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 26 dec 2019, 23:42
door Ardan
In Zutphen staat op het perron nabij de perronopgang naar spoor 2b/3b een vierhoek met informatiepanelen. De spoorkaart is nog niet vernieuwd en ook Arriva en Syntus hebben hun vertrekstaten nog niet vernieuwd, geen idee of je daar iets mee kan en hoeveel tijd daar normaal voor wordt uitgetrokken na een dienstregelingswissel. De NS-vertrekstaat is echter al wel vernieuwd.
Momenteel zit ik in stel
7618 in trein
3680 en bij het aanmelden op de wifi verscheen 'let op, meldingen op dit traject' boven de routestrip, maar dat bleek om de Eurostar te gaan. Ik heb al eens eerder gemeld dat er eigenlijk altijd staat dat er meldingen over je traject zijn, maar dat die melding dat over totaal andere trajecten gaan. Er zou aan gewerkt worden maar het lijkt toch weer de kop op te steken. Weet het Doorgeefluik iets over de actuele stand van zaken?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 27 dec 2019, 00:16
door Mikos
Arriva en Syntus zijn niet mijn werkgebied, dus daar kan ik helaas weinig mee. Wat mankeert er precies aan de spoorkaart?
Voor wat betreft de startpagina van de wifi; achter de schermen wordt er gewerkt aan een koppeling van het reisinformatiesysteem aan InfoPlus. Zodra die koppeling is gemaakt en alles werkt, zou die melding moeten verdwijnen. Ik ga volgende maand op bezoek bij de afdeling die hier over gaat en ik zal dan eens vragen naar de stand van zaken.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 29 dec 2019, 10:30
door umbusko
De klok op Maastricht Randwyck spoor 1 loopt aan een kant 4 minuten achter, aan de andere kant loopt hij goed maar is het glas beslagen.
Bewijs: de klok links loopt wel goed en de NMBS komt niet te vroeg
Overigens: kun je eens navragen of het de bedoeling is dat een los kaartje naar het buitenland ook een euro toeslag krijgt? Dat was toch nooit zo? (Je kunt ook moeilijk in- en uitchecken.
)
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 29 dec 2019, 11:19
door Mikos
Klok doorgegeven, kaartjes nagevraagd. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 29 dec 2019, 12:10
door Mikos
umbusko schreef:Overigens: kun je eens navragen of het de bedoeling is dat een los kaartje naar het buitenland ook een euro toeslag krijgt? Dat was toch nooit zo? (Je kunt ook moeilijk in- en uitchecken.
)
"De 1 euro kosten zijn al een tijdje in gebruik bij internationale tickets, het is inderdaad gelijkgetrokken met binnenlandse kaartjes. Want ook dit kaartje bevat een geactiveerde chip. Anders kunnen de poortjes niet open, kan de HC niet controleren."
Doorgeefluik
Geplaatst: zo 29 dec 2019, 12:20
door Suus
Ik heb die discussie over de toeslag op internationale kaartjes uit de kaartautomaat ook gehad met de klantenservice van NS International. Is ergens in september ingevoerd maar het werd daarna een tijdje niet op de tickets geprint. Ik heb toen een euro teruggestort gekregen ( :') ) maar ik weet niet of het probleem al opgelost is.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 29 dec 2019, 13:31
door cassie127
Tja helemaal leuk als je een kaartje Enschede -Gronau koopt via NS ... Die kun je geen eens inchecken omdat dat bij Blauwnet niet werkt. Dus dan gaat dat argument ook niet op
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 29 dec 2019, 13:32
door Suus
Zou dit bord een keer een bezoekje van een vochtig doekje of een spons kunnen krijgen?
Bord 11104 te Utrecht Centraal.