Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door Daniel »

Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

In 2017 zullen werkzaamheden aan het spoor voor aanzienlijk meer hinder zorgen dan afgelopen jaar. Dat schrijft de Nederlandse Spoorwegen in het Vervoerplan 2017, dat door staatssecretaris Dijksma aan de Tweede Kamer is gestuurd.
Er staan voor volgend jaar ongeveer 270 grote werkzaamheden aan het spoor gepland, veertig meer dan dit jaar. De werkzaamheden gaan ook langer duren. Dat levert volgens de planning van de NS "een geschatte extra ervaren reistijd voor reiziger van 40 procent'' op.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door Daniel »

Nog meer last? Kan dat dan? 'tis nu al knap lastig in het weekend reizen soms.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door Ronald »

Er zullen dan ook in sommige gevallen negatieve reisadviezen worden gegeven en worden aangeraden om een ander soort vervoer te kiezen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door Geert »

Waarom zijn er volgend jaar zoveel werkzaamheden en waarom is het de laatste jaren uberhaupt het geval dat er zoveel werkzaamheden zijn? Was er zoveel achterstallig onderhoud of lopen er toevallig zoveel projecten tegelijk?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door Wubbo »

ProRail zegt daarover:
Waar in de voorgaande jaren de focus van werkzaamheden lag op nieuwbouw, zijn er bijvoorbeeld volgend jaar regelmatig werkzaamheden voor groot onderhoud.
en
Het aantal grote buitendienststellingen is wel gelijk aan voorgaande jaren. Maar omdat er gewerkt wordt op trajecten waar meer reizigers gebruik maken van de trein, neemt het aantal reizigers dat hinder ondervindt toe.
Nieuwbouwprojecten kun je natuurlijk makkelijker doen terwijl het treinverkeer doorgaat dan vernieuwen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door JWM »

Wubbo schreef:Het aantal grote buitendienststellingen is wel gelijk aan voorgaande jaren. Maar omdat er gewerkt wordt op trajecten waar meer reizigers gebruik maken van de trein, neemt het aantal reizigers dat hinder ondervindt toe.
Ehm, er waren vaak werkzaamheden bij Schiphol en Utrecht. Op welk traject kan je nog meer reizigers hinderen :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door Daniel »

Het verbaasde me vooral dat men het weer over groot onderhoud rond Utrecht C. had... Dat spoor is notabene net nieuw, een deel ligt er zelfs nog maar net 2 maanden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door Klaasje »

De lage sporen naar Amersfoort? Ik geloof dat het grote kruis bij Blauwkapel er bijvoorbeeld uit gaat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door Suus »

Voordeel van deze werkzaamhedentsunami is wel dat er een aanhoudende koffiebonnenstortvloed in mijn mailbox zal zijn :Y

NS vind de overlast die ik ervaar namelijk erg vervelend :Y

Misschien dat de Moerdijkbrug ook nog weer even spontaan afgekeurd kan worden, dan kan ik vast ook weer kiezen uit de NS Cadeauwinkel :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door Dennenboom »

Heeft die cadeauwinkel ook NS-zwemvestjes of NS-rubberbootjes om naar de andere kant te komen?

Een andere oplossing is een voetpad over de te herstellen brug. Is al eerder in de praktijk gebracht:
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... 4,page=all
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: Misschien dat de Moerdijkbrug ook nog weer even spontaan afgekeurd kan worden, dan kan ik vast ook weer kiezen uit de NS Cadeauwinkel :mrgreen:
Jaaa! Dan kan ik weer elke dag gratis ontbijt halen. *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door ODRAIL »

Is er ergens op het internet een globaal jaarplan van de werkzaamheden te vinden?
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door sneltram »

Nee, wat denk jij nou: 10 dagen van tevoren. Meer luxe krijg je niet.

Zonder gekheid: ProRail heeft een wat langere vooruitblik: http://www.prorail.nl/werkzaamheden
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Het verbaasde me vooral dat men het weer over groot onderhoud rond Utrecht C. had... Dat spoor is notabene net nieuw, een deel ligt er zelfs nog maar net 2 maanden.
Daar zit nog een grote 1:1 vervanging van de sporen en wissels in het verlengde van de buurtsporen (dus spoor 1 t/m 4). En voor de aanleg van de tweede brug over het Amsterdam-Rijnkanaal zal ongetwijfeld ook wel een buitendienststellinkje nodig zijn in 2017. En de stationsprojecten Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen starten. Geldermalsen (vrijleggen MerwedeLingeLijn) is volgens mij pas voor later dan 2017. Kortom: nog genoeg te doen rond Utrecht.
JWM schreef:
Wubbo schreef:Het aantal grote buitendienststellingen is wel gelijk aan voorgaande jaren. Maar omdat er gewerkt wordt op trajecten waar meer reizigers gebruik maken van de trein, neemt het aantal reizigers dat hinder ondervindt toe.
Ehm, er waren vaak werkzaamheden bij Schiphol en Utrecht. Op welk traject kan je nog meer reizigers hinderen :shock:
Vaak reden daar minder treinen of kon er via Amsterdam C gereisd worden, dan is de extra reistijd beperkt (over het algemeen 15 tot 30 minuten). Bussen in plaats van treinen wegen veel zwaarder in de ervaren klanthinder.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door Daniel »

Klaasje schreef:De lage sporen naar Amersfoort?
Die zijn al een stuk ouder ja... die hebben ze vorige week nog vernieuwd :P (Alleen Blauwkapel zelf nog net niet geloof ik). En komend weekend is er nog een stuk aan de beurt op die lijn, in elk geval rond Den Dolder. Makkelijk te zien doordat er geen treinen rijden en Qbuzz ook een omleiding op lijn 59 heeft wegens een afgesloten overweg.

Ik denk dat het lijstje van Wubbo meer in de buurt komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Treinreiziger krijgt in 2017 meer last van werkzaamheden

Bericht door Daantje »

Wat dacht je van de Willemsspoortunnel in Rotterdam?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten