Dienstregeling 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1419
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Frank » Zo 29 Okt 2017, 10:45

Arriva had nog voorgesteld op zaterdag 2x per uur te gaan rijden tussen Elst en Tiel (de lijn kende afgelopen jaar een reizigersgroei van 15%). Dat gaat nu niet door, omdat het afhankelijk was van of de aansluitingen te Tiel nog verbeterd konden worden. Bovendien verslechteren komend jaar de aansluitingen trein/bus zowel te Kesteren als te Rhenen, als ik de adviesaanvraag van Arriva mag geloven (ik heb daar zelf weinig verstand van). Volgens mij is dit voor niemand een situatie om gelukkig van te worden. Niet dat ik echt een tegenstander ben van 6x per uur een trein, maar het pakt in deze regio gewoon slecht uit.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5462
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor regenmaker » Zo 29 Okt 2017, 11:20

Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Eerst volgende wijzigingen in de VRR op 7 januari 2018.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 10905
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Wubbo » Zo 29 Okt 2017, 11:28

Frank schreef: Bovendien verslechteren komend jaar de aansluitingen trein/bus zowel te Kesteren als te Rhenen, als ik de adviesaanvraag van Arriva mag geloven (ik heb daar zelf weinig verstand van).
Die snap ik niet, zowel de trein Arnhem - Tiel als de sprinter Rhenen - Utrecht wijzigen niet (behalve in de avonduren en het weekend voor die laatste) komende dienstregeling.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5462
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor regenmaker » Zo 29 Okt 2017, 11:38

Lijn 44/45 biedt zowel in Tiel als in Kesteren aansluiting op de trein. Dus als de sprinter Tiel - Utrecht verschuift (door PHS) en de stoptrein Tiel - Arnhem niet, dan...

Lijn 45 komt nu om '38 aan in Tiel, de trein naar Utrecht vertrekt om '46, prima. Maar dat wordt dus '38 respectievelijk '36, zou je de bus niet verschuiven.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Eerst volgende wijzigingen in de VRR op 7 januari 2018.

MetroRET
Berichten: 1017
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » Zo 29 Okt 2017, 11:54

MarkNL schreef:
MetroRET schreef:En is hier een bron van, of wordt hier gegokt op de huidige inzet ?

De bron is iemand die inzage had in de komende machinist-diensten.


Bedankt voor de info. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 2117
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Erno-BE » Zo 29 Okt 2017, 11:56

regenmaker schreef:Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.

Van inkorten tot Elst maak je net zo geen vrienden mee, overstappen op kleine stations als Elst moet je zoveel mogelijk zien te vermijden, want dat gaat echt reizigers kosten of levert bij nieuwe verbindingen nauwelijks reizigers op.

Het probleem is dat er tussen Arnhem en Nijmegen teveel treinen rijden, waardoor de dienstregeling van Arnhem-Tiel min of meer bepaald wordt, zonder dat Arriva daar invloed op heeft. Jarenlang ging het goed met de stoptrein Arnhem-Tiel, maar nu vanaf december niet meer.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1419
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Frank » Zo 29 Okt 2017, 12:02

regenmaker schreef:Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
Met het risico af te dwalen: ik vind het een (zeer) slecht idee. Even aangenomen dat je de huidige dienstregeling tussen Arnhem en Nijmegen aanhoudt creëer je zo een overstap van circa 12 minuten. Als je dat minder wilt maken ben je de (deze dienstregeling voor het eerst sinds lange tijd weer goed zijnde) overstap vanuit Nijmegen aan het verslechteren. Tussen en Arnhem en Nijmegen win je iets aan ademruimte, maar de dienstregeling daar gaat behoorlijk goed imo. Bovendien blijf je evenveel treinstellen voor de dienst nodig hebben (tenzij je een of twee stations schrapt).

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5462
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor regenmaker » Zo 29 Okt 2017, 12:13

Erno-BE schreef:Van inkorten tot Elst maak je net zo geen vrienden mee, overstappen op kleine stations als Elst moet je zoveel mogelijk zien te vermijden, want dat gaat echt reizigers kosten of levert bij nieuwe verbindingen nauwelijks reizigers op.


Nouja, als de aansluitingen in de dienstregeling 2018 te Kesteren weer slechter worden, dan ga je ook reizigers verliezen. Het is dus kiezen uit twee kwaden.

Ik ben vooral benieuwd naar de exacte bustijden van lijnen 44/45, dan kunnen we beide situaties beter vergelijken in zowel de richting Arnhem als Utrecht.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Eerst volgende wijzigingen in de VRR op 7 januari 2018.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 12341
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Meltrain » Zo 29 Okt 2017, 12:50

Frank schreef:
regenmaker schreef:Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
Met het risico af te dwalen: ik vind het een (zeer) slecht idee. Even aangenomen dat je de huidige dienstregeling tussen Arnhem en Nijmegen aanhoudt creëer je zo een overstap van circa 12 minuten. Als je dat minder wilt maken ben je de (deze dienstregeling voor het eerst sinds lange tijd weer goed zijnde) overstap vanuit Nijmegen aan het verslechteren.

Dit kun je natuurlijk oplossen door de 3000 voortaan ook in Elst te laten stoppen.
In elk mensenhart, daar vind je Rotterdam.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2030
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor cassie127 » Zo 29 Okt 2017, 13:18

regenmaker schreef:Ik ben vooral benieuwd naar de exacte bustijden van lijnen 44/45, dan kunnen we beide situaties beter vergelijken in zowel de richting Arnhem als Utrecht.

Ze staan al in de Ovinfo app
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5462
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor regenmaker » Zo 29 Okt 2017, 13:23

Ja, Arriva heeft de oude data kv1 geüpload met als einddatum 31 december 2017. Maar dat is dus nog de oude dienstregeling. Je kan niet verder dan 31 december scrollen.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Eerst volgende wijzigingen in de VRR op 7 januari 2018.

OVinspecteur
Berichten: 244
Lid geworden op: Vr 30 Nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor OVinspecteur » Ma 30 Okt 2017, 13:42

I.p.v. inkorten tot Tiel - Elst: zou de 31100 niet beter verlengd kunnen worden naar Geldermalsen? En in Kesteren vanuit westelijke richting dan aansluiten op een bus naar de Wageningen Universiteit? Hoeven studenten uit het zuiden niet meer om te rijden via Ede. :?: En meer mogelijkheden voor een aansluiting naar Utrecht wellicht?

dennistd
Berichten: 2147
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor dennistd » Ma 30 Okt 2017, 15:24

Dan kan alleen door de de 6000 iets uit te buigen op Gdm - Wnn, vanwege het enkelspoor tussen Wnn en Tl. Daarnaast kost het je een extra treinstel voor de 31100 (de kering in Tl is nu 4 minuten). De aansluiting in Gdm zou dan 13 min ri Ddr zijn, 16 min ri Ut en 25 min ri Ht.

Ik ga dan uit van .15 uit Tl en .26 in Gdm en .34 uit Gdm en .45 in Tl.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 5815
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor JWM » Ma 30 Okt 2017, 15:42

Wel handig, zo'n bericht vol afkortingen waarvan er zelfs eentje niet eens in de database staat :')

Dennenboom
Berichten: 610
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Dennenboom » Ma 30 Okt 2017, 16:02

Dit wordt bedoeld:
Dan kan alleen door de de Sprinter Tiel – Utrecht Centraal iets uit te buigen op Geldermalsen - Wadenoyen, vanwege het enkelspoor tussen Wadenoyen en Tiel. Daarnaast kost het je een extra treinstel voor de stoptrein Arnhem – Tiel (de kering in Tiel is nu 4 minuten). De aansluiting in Geldermalsen zou dan 13 minuten richting Dordrecht zijn, 16 minuten richting Utrecht Centraal en 25 minuten richting Den Bosch.

Ik ga dan uit van .15 uit Tiel en .26 in Geldermalsen en .34 uit Geldermalsen en .45 in Tiel.

MetroRET
Berichten: 1017
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » Ma 30 Okt 2017, 16:20

JWM schreef:Wel handig, zo'n bericht vol afkortingen


Maakt dat wat uit dan...

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 10905
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Wubbo » Ma 30 Okt 2017, 18:07

dennistd schreef:Ik ga dan uit van .15 uit Tl en .26 in Gdm en .34 uit Gdm en .45 in Tl.

.34 uit Geldermalsen kan niet ivm de binnenkomst van de sprinter uit 's-Hertogenbosch (aankomst .37). Om dit mogelijk te maken moet er een perron langs spoor 1 komen, maar als dat er is kan er ook al wat meer met de sprinter Tiel - Utrecht (dat ligt nu vast in combinatie met goederen tussen Utrecht en de Betuweroute).

dennistd
Berichten: 2147
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor dennistd » Ma 30 Okt 2017, 19:09

Ik ben ook uitgegaan van een perron langs spoor 1, anders kom je er (vrijwel) niet tussendoor.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2377
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Mikos » Ma 30 Okt 2017, 20:38

Ik pleit voor een kabelbaan. Maar dan wel in het Zandbak-topic, graag. (A)

Gebruikersavatar
Alargule
Berichten: 2421
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Alargule » Di 31 Okt 2017, 14:59

Hij is er weer: de Spoorkaart, editie 2018:

http://www.nicospilt.com/pdf/Spoorkaart_2018.pdf

*trein*
Nu op Wordpress: Rails in Amsterdam

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5462
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor regenmaker » Di 31 Okt 2017, 15:08

Meest opvallende verschil is dat ze de treinserienummers erin hebben gezet.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Eerst volgende wijzigingen in de VRR op 7 januari 2018.

Gebruikersavatar
Alargule
Berichten: 2421
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Alargule » Di 31 Okt 2017, 15:10

De werden vorig jaar en het jaar daarvoor ook al vermeld...?
Nu op Wordpress: Rails in Amsterdam

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5462
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor regenmaker » Di 31 Okt 2017, 15:14

Nouja niet op deze versie blijkbaar: klik
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Eerst volgende wijzigingen in de VRR op 7 januari 2018.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 35008
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Suus » Di 31 Okt 2017, 15:46

Er is een publieksversie en een versie voor zakelijk gebruik.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 5815
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor JWM » Di 31 Okt 2017, 15:50

regenmaker schreef:Meest opvallende verschil is dat ze de treinserienummers erin hebben gezet.

Dit zijn toch geen officiële kaarten vanuit de NS, ook al staat er bij de laatste wel een NS-logo op?


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten