Dienstregeling 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 1017
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » Za 04 Nov 2017, 19:53

Mogelijk om de 4700 / 7400 met 1 en dezelfde materieel te krijgen.
Tevens is SGM in de 8900 ook niet heel prettig met de TBS in Leiden.

UtrechtOV
Berichten: 74
Lid geworden op: Di 09 Sep 2014, 20:02

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor UtrechtOV » Za 04 Nov 2017, 20:09

Bemined schreef:
SLT krijgt er hoop series bij, de s6500, 7700, 8900, 28300 en één compositie in de 7300, dat zullen wel 8 losse stellen worden voor deze series. De 4700/7400 levert drie stellen in (wordt SGM), overige stellen zullen dus uit het reserve moeten komen en door het inkorten van de 6000 en 6900, de s6500 pendelt met één compositie (lijkt mij solo SLT) heen en weer dus daar zal wel wat winst te pakken zijn. SGM verdwijnt dus uit de 7700, 8900 en 28300 en gaat naar de 4700/7400, 5500 en 7600 toe. Al met al lijkt het wegvallen van DDZ uit de sprinterdienst (op één DDZ8 in de 5600 na) wel goed opgevangen te worden door de tienminutensprinter, terugkeer van de reservepoule van FLIRT (vooral DDAR) en de gunstigere doorkoppelingen te Ht.


Worden de 6000 en 6900 ingekort? Dat lijkt me toch stug. De nieuwe 6500 komt maar tot houten

MetroRET
Berichten: 1017
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » Za 04 Nov 2017, 20:10

Ik vermoed qua materieellengte door de komst van die spitspendel naar Htnc (serie 6500).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28314
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Daniel » Za 04 Nov 2017, 20:16

UtrechtOV schreef:Worden de 6000 en 6900 ingekort? Dat lijkt me toch stug. De nieuwe 6500 komt maar tot houten

Dat maakt niet uit toch? De huidige samenstellingen zijn afgestemd op het in de trein passen van de reizigers uit de stations tot Culemborg en moeten vervolgens ook nog voldoende restcapaciteit hebben om de reizigers uit Houten mee te nemen. Die benodigde restcapaciteit neemt af als er tussen Utrecht en Houten meer treinen rijden, waarmee dus mogelijkheden tot inkorten ontstaan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Bemined
Berichten: 1305
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Bemined » Za 04 Nov 2017, 22:01

Inderdaad, als er ook maar meer dan drie treinen zijn die van SLT10 naar SLT8 of van SLT8 naar SLT6 zouden kunnen heb je al winst, die s6500 heeft aan één stel voldoende (misschien dat een viertje zelfs kan) terwijl die extra bakken die aan de 6000 en 6900 gehangen worden helemaal tot het eindpunt mee moeten.

MetroRET schreef:Mogelijk om de 4700 / 7400 met 1 en dezelfde materieel te krijgen.

Helemaal hetzelfde is het dan ook weer niet, want in de avond voegt die 7400 samen met de 7300 en krijg je dus alsnog één SLT tussen het SGM naar Rhenen. Maar goed, aan dat soort dingen kun je haast niet ontkomen, de kans dat je precies uitkomt met het aantal beschikbare stellen op de vervoersvraag is klein, je zult altijd wel een restant overhouden wat je ergens kwijt moet in een serie die dan met twee materieelsoorten gemixt moet gaan rijden.

MetroRET
Berichten: 1017
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » Za 04 Nov 2017, 22:03

Ja, die zag ik voorbij komen.

Zie ook dat in de 5500 ook aan het begin van de avond het SGM wordt ingeruild voor SLT.

Bemined
Berichten: 1305
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Bemined » Za 04 Nov 2017, 22:34

Je, dat zal wel van de 5700 afgehaald worden om de mensen in Soest die over het lawaai van die treinen klagen tevreden te houden. Verder heb je ook zoals gebruikelijk her en der afwijkend materieel in de vroege of late uurtjes om logistieke redenen. Bijvoorbeeld, SGM in de 4600, VIRM in de 4800, ICM in de 5800 en SLT in de 6300. Ook bij intercity's zitten af en toe wat afwijkingen, ICM in de 3500 en VIRM in de 8100 (ja, één keer per week mag er nog een VIRM een paar slagjes Groningen doen).

jelmerrr
Berichten: 487
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor jelmerrr » Zo 05 Nov 2017, 14:57

SLT is wat sneller, ik weet niet of dat nodig is? Misschien dat ze SGM ergens anders in willen zetten?

Gebruikersavatar
MLouter
Berichten: 105
Lid geworden op: Za 01 Mar 2014, 18:04
Locatie: Delft/Oss

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MLouter » Zo 05 Nov 2017, 18:57

Twee vragen:

Is te verwachten dat de 6700 op termijn altijd gaat rijden en niet alleen in de spits?

Waarom is in de tegenrichting eigenlijk geen tussenliggende stop, dat het in beide richtingen kan blijkt al. wel goed dat de trein nu "instapbaar" wordt i.p.v. een leeg-materieel.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600

MetroRET
Berichten: 1017
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » Zo 05 Nov 2017, 19:33

Is niet inpasbaar door de 3600 te Oss.

Bemined
Berichten: 1305
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Bemined » Zo 05 Nov 2017, 20:36

Maar de 6700 zit achter de 3600 richting Den Bosch, dus daar heeft ie geen last van, die 3600 dwingt alleen een afwijkende symmetrie af. Zit er dan een goederentrein vlak achter de 6700 als deze 's middags non-stop van Oss naar Den Bosch rijdt? Anders zou deze gewoon moeten kunnen stoppen, hij staat tenslotte in Den Bosch 10 minuten stil voor er doorgereden wordt als 9600.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 5813
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor JWM » Zo 05 Nov 2017, 21:19

De tegenspits is natuurlijk een veredelde mat-rit die open gesteld is voor reizigers. Volgensmij vraagt ProRail voor elke extra stop nog wat euro's infraheffing.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 12314
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Meltrain » Zo 05 Nov 2017, 22:12

MetroRET schreef:Tevens is SGM in de 8900 ook niet heel prettig met de TBS in Leiden.

Wat bedoel je hier precies mee?
In elk mensenhart, daar vind je Rotterdam.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 4409
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Z2N » Zo 05 Nov 2017, 22:58

SGM mag op station Leiden Centraal de sporen 1 en 2 slechts met 10 km/h berijden, na de beide keren dat daar een SGM doorgeslipt is.
Rèile na h-Alba a 'miannachadh thu deagh thuras!

Flickr!

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 12314
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Meltrain » Zo 05 Nov 2017, 23:07

Maar wat wordt dan bedoeld met TBS?
Ik dacht dat MetroRET bedoelde dat er ergens een TBS-kliniek in Leiden zit en dat dan vanwege de veiligheid geen SGM ingezet mocht worden. :X
In elk mensenhart, daar vind je Rotterdam.

diederickx
Berichten: 279
Lid geworden op: Vr 02 Sep 2016, 22:59

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor diederickx » Zo 05 Nov 2017, 23:13

Hij bedoelt vast TSB = tijdelijke snelheidsbeperking.

MetroRET
Berichten: 1017
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » Zo 05 Nov 2017, 23:28

Helemaal juist.
Excuus btw voor de foutgekozen typfout.

Gebruikersavatar
MLouter
Berichten: 105
Lid geworden op: Za 01 Mar 2014, 18:04
Locatie: Delft/Oss

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MLouter » Ma 06 Nov 2017, 15:10

MetroRET schreef:Is niet inpasbaar door de 3600 te Oss.


Waarom kan het in de ochtend dan wel?
Tijd voor een extra perronspoor/ keerspoor in Oss :P
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600

MetroRET
Berichten: 1017
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » Ma 06 Nov 2017, 15:18

In de ochtend wordt er in de andere richting dan in de middag gestopt.

starx
Berichten: 565
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor starx » Wo 08 Nov 2017, 00:13

MetroRET schreef:Op deze kaart staat dat de 17900 een stop zou gaan krijgen in Esk, maar volgens mij stopt hij daar dus niet.


Er staat volgens mij nog een fout in. Er staat dat de 6500 Vaartsche Rijn gaat overslaan in beide richtingen. Dat is niet zo, want hij stopt er wel in de spitsrichting.

Verder valt me op dat de 6500 alleen maar een rijtijdmarge heeft in de richting van Utrecht, zowel in de ochtend als middagspits. Anders zou de kering in Htnc maar 3 minuten zijn en dat zou te kort zijn.

IC140
Berichten: 227
Lid geworden op: Do 28 Mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor IC140 » Wo 08 Nov 2017, 08:02

De richting Utrecht is langzamer doordat hij op spoor 21 keert. Om daar binnen te komen moet je al vrij vroeg naar 40 afremmen door de wissels die nog voor de tailtrack liggen. Vanaf spoor 21 kun je wel gewoon snel vertrekken naar Houten. Hij heeft dus gewoon netjes in beide richtingen voldoende speling, maar de technische rijtijd verschilt per richting.

Durashift
Berichten: 1760
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Durashift » Wo 08 Nov 2017, 18:03

Bemined schreef:Je, dat zal wel van de 5700 afgehaald worden om de mensen in Soest die over het lawaai van die treinen klagen tevreden te houden. (..).


Die zijn blij.

De luidruchtige dubbeldekker-treinen rijden vanaf volgende maand niet meer over de spoorlijn door Soest. Dat heeft de gemeente vandaag bekendgemaakt.

Met ingang van zondag 10 december zet de NS alleen nog de veel stillere sprinters in op het traject tussen Utrecht en Baarn. Burgemeester Rob Metz laat in een schriftelijke reactie weten dat hij blij is met de oplossing. "Blij dat onze gezamenlijke inspanningen uiteindelijk tot dit resultaat hebben geleid en dat hiermee eind dit jaar een einde komt aan de overlast."

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1684420/

MetroRET
Berichten: 1017
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » Wo 08 Nov 2017, 19:06

Ja, maar overdag rijdt er ook al geen DDAR meer, maar SGM die dan in de avond wordt ingewisseld door SLT van de 5700.

VIRM
Berichten: 3954
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor VIRM » Vr 10 Nov 2017, 12:21

Bemined schreef:Als ik kijk naar HC diensten lijkt het er ook op dat SLT12 weer terugkomt in de spits, in de 4000 en 4600/14600 krijgen enkele treinen een tweede HC in de spits.


Is het bij SLT zo dat er tot en met 10 bakken er minimaal een HC op moet, en bij twaalf bakken twee HC's?
Beul van de blindegeleidelijn

MetroRET
Berichten: 1017
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » Vr 10 Nov 2017, 12:24

Correct


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten