Dienstregeling 2018
Re: Dienstregeling 2018
Arriva had nog voorgesteld op zaterdag 2x per uur te gaan rijden tussen Elst en Tiel (de lijn kende afgelopen jaar een reizigersgroei van 15%). Dat gaat nu niet door, omdat het afhankelijk was van of de aansluitingen te Tiel nog verbeterd konden worden. Bovendien verslechteren komend jaar de aansluitingen trein/bus zowel te Kesteren als te Rhenen, als ik de adviesaanvraag van Arriva mag geloven (ik heb daar zelf weinig verstand van). Volgens mij is dit voor niemand een situatie om gelukkig van te worden. Niet dat ik echt een tegenstander ben van 6x per uur een trein, maar het pakt in deze regio gewoon slecht uit.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregeling 2018
Die snap ik niet, zowel de trein Arnhem - Tiel als de sprinter Rhenen - Utrecht wijzigen niet (behalve in de avonduren en het weekend voor die laatste) komende dienstregeling.Frank schreef: Bovendien verslechteren komend jaar de aansluitingen trein/bus zowel te Kesteren als te Rhenen, als ik de adviesaanvraag van Arriva mag geloven (ik heb daar zelf weinig verstand van).
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Lijn 44/45 biedt zowel in Tiel als in Kesteren aansluiting op de trein. Dus als de sprinter Tiel - Utrecht verschuift (door PHS) en de stoptrein Tiel - Arnhem niet, dan...
Lijn 45 komt nu om '38 aan in Tiel, de trein naar Utrecht vertrekt om '46, prima. Maar dat wordt dus '38 respectievelijk '36, zou je de bus niet verschuiven.
Lijn 45 komt nu om '38 aan in Tiel, de trein naar Utrecht vertrekt om '46, prima. Maar dat wordt dus '38 respectievelijk '36, zou je de bus niet verschuiven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregeling 2018
Bedankt voor de info.MarkNL schreef:De bron is iemand die inzage had in de komende machinist-diensten.MetroRET schreef:En is hier een bron van, of wordt hier gegokt op de huidige inzet ?
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2018
Van inkorten tot Elst maak je net zo geen vrienden mee, overstappen op kleine stations als Elst moet je zoveel mogelijk zien te vermijden, want dat gaat echt reizigers kosten of levert bij nieuwe verbindingen nauwelijks reizigers op.regenmaker schreef:Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
Het probleem is dat er tussen Arnhem en Nijmegen teveel treinen rijden, waardoor de dienstregeling van Arnhem-Tiel min of meer bepaald wordt, zonder dat Arriva daar invloed op heeft. Jarenlang ging het goed met de stoptrein Arnhem-Tiel, maar nu vanaf december niet meer.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2018
Met het risico af te dwalen: ik vind het een (zeer) slecht idee. Even aangenomen dat je de huidige dienstregeling tussen Arnhem en Nijmegen aanhoudt creëer je zo een overstap van circa 12 minuten. Als je dat minder wilt maken ben je de (deze dienstregeling voor het eerst sinds lange tijd weer goed zijnde) overstap vanuit Nijmegen aan het verslechteren. Tussen en Arnhem en Nijmegen win je iets aan ademruimte, maar de dienstregeling daar gaat behoorlijk goed imo. Bovendien blijf je evenveel treinstellen voor de dienst nodig hebben (tenzij je een of twee stations schrapt).regenmaker schreef:Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Nouja, als de aansluitingen in de dienstregeling 2018 te Kesteren weer slechter worden, dan ga je ook reizigers verliezen. Het is dus kiezen uit twee kwaden.Erno-BE schreef:Van inkorten tot Elst maak je net zo geen vrienden mee, overstappen op kleine stations als Elst moet je zoveel mogelijk zien te vermijden, want dat gaat echt reizigers kosten of levert bij nieuwe verbindingen nauwelijks reizigers op.
Ik ben vooral benieuwd naar de exacte bustijden van lijnen 44/45, dan kunnen we beide situaties beter vergelijken in zowel de richting Arnhem als Utrecht.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregeling 2018
Dit kun je natuurlijk oplossen door de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] voortaan ook in Elst te laten stoppen.Frank schreef:Met het risico af te dwalen: ik vind het een (zeer) slecht idee. Even aangenomen dat je de huidige dienstregeling tussen Arnhem en Nijmegen aanhoudt creëer je zo een overstap van circa 12 minuten. Als je dat minder wilt maken ben je de (deze dienstregeling voor het eerst sinds lange tijd weer goed zijnde) overstap vanuit Nijmegen aan het verslechteren.regenmaker schreef:Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2018
Ze staan al in de Ovinfo appregenmaker schreef: Ik ben vooral benieuwd naar de exacte bustijden van lijnen 44/45, dan kunnen we beide situaties beter vergelijken in zowel de richting Arnhem als Utrecht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Ja, Arriva heeft de oude data kv1 geüpload met als einddatum 31 december 2017. Maar dat is dus nog de oude dienstregeling. Je kan niet verder dan 31 december scrollen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2018
I.p.v. inkorten tot Tiel - Elst: zou de [serie=Stoptrein|2017|Arnhem - Tiel31100[/serie] niet beter verlengd kunnen worden naar Geldermalsen? En in Kesteren vanuit westelijke richting dan aansluiten op een bus naar de Wageningen Universiteit? Hoeven studenten uit het zuiden niet meer om te rijden via Ede. En meer mogelijkheden voor een aansluiting naar Utrecht wellicht?
Re: Dienstregeling 2018
Dan kan alleen door de de [serie=Sprinter|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] iets uit te buigen op Gdm - Wnn, vanwege het enkelspoor tussen Wnn en Tl. Daarnaast kost het je een extra treinstel voor de [serie=Stoptrein|2017|Arnhem - Tiel31100[/serie] (de kering in Tl is nu 4 minuten). De aansluiting in Gdm zou dan 13 min ri Ddr zijn, 16 min ri Ut en 25 min ri Ht.
Ik ga dan uit van .15 uit Tl en .26 in Gdm en .34 uit Gdm en .45 in Tl.
Ik ga dan uit van .15 uit Tl en .26 in Gdm en .34 uit Gdm en .45 in Tl.
Re: Dienstregeling 2018
Wel handig, zo'n bericht vol afkortingen waarvan er zelfs eentje niet eens in de database staat :')
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2018
Dit wordt bedoeld:
Dan kan alleen door de de Sprinter Tiel – Utrecht Centraal iets uit te buigen op Geldermalsen - Wadenoyen, vanwege het enkelspoor tussen Wadenoyen en Tiel. Daarnaast kost het je een extra treinstel voor de stoptrein Arnhem – Tiel (de kering in Tiel is nu 4 minuten). De aansluiting in Geldermalsen zou dan 13 minuten richting Dordrecht zijn, 16 minuten richting Utrecht Centraal en 25 minuten richting Den Bosch.
Ik ga dan uit van .15 uit Tiel en .26 in Geldermalsen en .34 uit Geldermalsen en .45 in Tiel.
Re: Dienstregeling 2018
Maakt dat wat uit dan...JWM schreef:Wel handig, zo'n bericht vol afkortingen
Re: Dienstregeling 2018
.34 uit Geldermalsen kan niet ivm de binnenkomst van de sprinter uit 's-Hertogenbosch (aankomst .37). Om dit mogelijk te maken moet er een perron langs spoor 1 komen, maar als dat er is kan er ook al wat meer met de sprinter Tiel - Utrecht (dat ligt nu vast in combinatie met goederen tussen Utrecht en de Betuweroute).
Re: Dienstregeling 2018
Ik ben ook uitgegaan van een perron langs spoor 1, anders kom je er (vrijwel) niet tussendoor.
Re: Dienstregeling 2018
Ik pleit voor een kabelbaan. Maar dan wel in het Zandbak-topic, graag. (A)
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Dienstregeling 2018
Hij is er weer: de Spoorkaart, editie 2018:
http://www.nicospilt.com/pdf/Spoorkaart_2018.pdf
*trein*
http://www.nicospilt.com/pdf/Spoorkaart_2018.pdf
*trein*
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Meest opvallende verschil is dat ze de treinserienummers erin hebben gezet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregeling 2018
De werden vorig jaar en het jaar daarvoor ook al vermeld...?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Nouja niet op deze versie blijkbaar: klik
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregeling 2018
Er is een publieksversie en een versie voor zakelijk gebruik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2018
Dit zijn toch geen officiële kaarten vanuit de NS, ook al staat er bij de laatste wel een NS-logo op?regenmaker schreef:Meest opvallende verschil is dat ze de treinserienummers erin hebben gezet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten