Dienstregeling 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door marvinkok »

JWM schreef:Syntus gaat Zwolle > Enschede 5 minuten sneller doen dan de NS. Het vertrek in Zwolle is 4 minuten later en de aankomst in Enschede een minuutje eerder.
Nee hoor, Keolis Nederland gaat daar rijden (A)
De sneltrein gaat lang keren in Rat, meen iets van 40 minuten..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Daniel »

Met de invoering van PHS blijken de goederenpaden ook weer te passen: de cross-platform aansluiting tussen de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] in Utrecht keert weer terug in beide richtingen. Komt nog niet als aansluiting uit die planner, maar blijkt wel duidelijk uit het van 9 vertrekken en op 12 aankomen van de 2000.
De [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] gaat daardoor kort op zichzelf keren op spoor 20, best optimistisch zo tussen een PHS-spitsdienst door, al past het precies doordat de in één richting rijdende spitstrein uit Houten dan op 21 staat te keren op het LM-ritje terug.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door dennistd »

marvinkok schreef:
JWM schreef:Syntus gaat Zwolle > Enschede 5 minuten sneller doen dan de NS. Het vertrek in Zwolle is 4 minuten later en de aankomst in Enschede een minuutje eerder.
Nee hoor, Keolis Nederland gaat daar rijden (A)
De sneltrein gaat lang keren in Rat, meen iets van 40 minuten..
Ietsjes langer zelfs nog: van .09 tot .53 dus 44 minuten. Maar goed dat er een stalling naast het station zit waar je pauze kunt houden :mrgreen:
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door RobertT »

Z2N schreef:Ik zit momenteel de A2-corridor te bestuderen, en de huidige woensdagdienstregeling blijft volgend jaar ongewijzigd behouden tussen Utrecht en Eindhoven. In de tienminutendienst krijgen we:
*800 Den Helder/Schagen - Amsterdam - Eindhoven - Maastricht
*3500 Schiphol - Eindhoven - Venlo
*3900 Enkhuizen - Eindhoven - Heerlen

Deze wordt dagelijks van kracht, tussen 6:30 (9:00 op zaterdag, 11:00 op zondag) en 20:00 (21:00 op zondag).

De daldienstregeling wordt als volgt, in kwartiersdienst tussen Utrecht en Eindhoven:
*2900 Enkhuizen - Eindhoven - Maastricht
*3500 Schiphol - Eindhoven - Venlo (uitsnijding tot Schiphol - Utrecht na 23:00)

Eerlijk gezegd ben ik nog best verbaasd over de hoge frequentie, zeker in het weekend is een tienminutendienst erg luxe. :D
Op zaterdag is er wel een groot reizigersaanbod,dus daar is het welkom.De zondag wellicht alleen in de avond met studenten.
Verder opvallend dat er dus een 4e treinserie bijkomt:De 2900 als een combinatie van de 800 en 3900.
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door RobertT »

Verder wat opvallende dingen rond Tilburg:
-De 1100 krijgt op de rit Gvc-Ehv een verschuiving van enkele minuten,3 minuten stilstand in Tb en dus ook later in Ehv.De aansluiting naar Venlo wordt nu 3 minuten.ook veranderd het perron in Ehv:de 1100 komt binnen op 1,de 800 en de 3500 gaan van 2.
In Breda wordt spoor 4 het vertrekspoor voor de 1100>Ehv
-De 5200>Weert gaat 1 minuut later uit Tbu en Tb,maar krijgt wel 4 minuten stilstand in Boxtel,op de terugweg staat die 2 minuten in Boxtel.
-De 3600 geeft geen crossplatform aansluiting in Ht op de IC naar Utrecht meer:Van spoor 1 naar spoor 3 overstappen.Vertrek uit Tb 1 minuut later.
-De 6600 gaat door als 4400 naar Arnhem(was al bekend).Aan de rijtijden te zien is er rekening gehouden met flirt in deze series.Later uit Dordrecht weg en eerder binnen,ook al gaat het maar om 1 á 2 minuten.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

Daniel schreef:Met de invoering van PHS blijken de goederenpaden ook weer te passen: de cross-platform aansluiting tussen de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] in Utrecht keert weer terug in beide richtingen. Komt nog niet als aansluiting uit die planner, maar blijkt wel duidelijk uit het van 9 vertrekken en op 12 aankomen van de 2000.
De [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] gaat daardoor kort op zichzelf keren op spoor 20, best optimistisch zo tussen een PHS-spitsdienst door, al past het precies doordat de in één richting rijdende spitstrein uit Houten dan op 21 staat te keren op het LM-ritje terug.
De 6500 (spitssprinter Htnc-Ut) rijdt in de niet-spitsrichting niet als LM maar als "sneltrein".
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Dennenboom »

Verder opvallend dat er dus een 4e treinserie bijkomt:De 2900 als een combinatie van de 800 en 3900.
Die 2900 is ook duidelijk sneller dan de 800. We krijgen hierdoor een beetje een NMBS-achtige dienstregeling: op zondagochtend andere patroontijden dan op andere ochtenden.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door JWM »

dennistd schreef:Wat ik me wel afvraag: blijft Raalte ook als Zwolle klaar is een stop voor de sneltrein, of gaat ie daar doorrijden?
NS klokt nu voor Raalte - Enschede 53 minuten. Syntus gaat er straks 46 - 50 minuten over doen en de sneltrein heeft slechts 36 minuten nodig. Voor de hele rit Zwolle - Enschede kan de totale tijdswinst zomaar 20 minuten worden met de sneltrein.
cassie127
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door cassie127 »

Overigens blijft Zwolle - Enschede treinserie 7900 en de sneltrein 17900. En Zwolle - Kampen 8500
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door regenmaker »

JWM schreef:Keolis Nederland gaat er straks 46 - 50 minuten over doen en de sneltrein heeft slechts 36 minuten nodig.
Nog maar een keer corrigeren dan. (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Suus »

RobertT schreef:ook veranderd het perron in Ehv:de 1100 komt binnen op 1,de 800 en de 3500 gaan van 2.
Ah, er heeft iemand ontdekt dat als je de sporen op deze manier indeelt dat je dan geen kruisende bewegingen krijgt tussen Boxtel en Eindhoven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door JWM »

regenmaker schreef:Nog maar een keer corrigeren dan. (A)
Lekker belangrijk hoe dat bedrijf tegenwoordig heet. :N :neg:
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Mr-W »

Z2N schreef: Eerlijk gezegd ben ik nog best verbaasd over de hoge frequentie, zeker in het weekend is een tienminutendienst erg luxe. :D
Waarschijnlijk rijdt men in het weekend ook een 10 minutendienst voor extra reizigersgroei en/of wensen vanuit de politiek.
Suus schreef:
RobertT schreef:ook veranderd het perron in Ehv:de 1100 komt binnen op 1,de 800 en de 3500 gaan van 2.
Ah, er heeft iemand ontdekt dat als je de sporen op deze manier indeelt dat je dan geen kruisende bewegingen krijgt tussen Boxtel en Eindhoven.
Voorheen was dit makkelijker omdat er anders tussen Eindhoven en Tongelre gekruist moest worden.
Dennenboom schreef:
Verder opvallend dat er dus een 4e treinserie bijkomt:De 2900 als een combinatie van de 800 en 3900.
Die 2900 is ook duidelijk sneller dan de 800. We krijgen hierdoor een beetje een NMBS-achtige dienstregeling: op zondagochtend andere patroontijden dan op andere ochtenden.
Ik denk dat buiten enkele hobbyisten er niemand last van heeft.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Dennenboom »

Hobbyisten hebben er misschien op een andere manier last van dan Jan met de pet. :D Als JMDP vooral op minder drukke tijden van Utrecht naar Maastricht rijdt kan hij de indruk krijgen dat de Intercity altijd om 9 minuten over vertrekt. Alleen overdag is dat 6 minuten eerder. Dan mist ie net de trein :?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Z2N »

De minder drukke tijden zijn 's ochtends supervroeg, na 9 uur 's avonds en op zaterdag- en zondagochtend vroeg. De meeste forenzen reizen op andere tijdstippen, en dagjesmensen reizen veelal pas nadat ze de reisplanner gechekt hebben. Al met al valt het dus wel mee denk ik. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Dennenboom »

Bovendien kun in het genoemde geval ook nog met de Heerlen intercity en overstap in Sittard reizen. Persoonlijk vind ik de 2900 juist een creatieve oplossing van de overgang van 6 naar 4 treinen per uur.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door isadora »

Waar lezen jullie al deze informatie?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Dennenboom »

Gisteren op het SBB platform, vanaf vandaag ook op de DB reisinfo.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door isadora »

:mrgreen:
Oh, vreemd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door reisthijs »

Het is inderdaad vreemd dat NS die data wel aanlevert voor de internationale database (waar SBB, DB e.v.a. gebruik van maken), maar niet gelijk beschikbaar maakt in de eigen binnenlandse reisplanner.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Chrysa »

De 6600 en 4400 worden gekoppeld voor een rechtstreekse trein Dordrecht - Den Bosch - Arnhem. :shock:
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door verfmeer »

Ach, er heeft jarenlang een stoptrein Dordrecht-Schiphol-Hilversum-Utrecht gereden. Dat was ook geen probleem.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Z2N »

Dat was al eventjes de bedoeling hoor. Het komt qua materieelplanning en spoorbezetting in Den Bosch beter uit, zelfs al is het voor een reis van begin tot eind niet de snelste verbinding.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door JWM »

En over een paar jaar maken ze er Deurne - Den Haag van ofzo. Wat dat betreft moet je nergens meer van opkijken.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door SuperGhost »

Chrysa schreef:De 6600 en 4400 worden gekoppeld voor een rechtstreekse trein Dordrecht - Den Bosch - Arnhem. :shock:
Logisch, aankomst en vertrektijden rond 's-Hertogenbosch zijn vrijwel gelijk. Hierdoor bespaar je ruimte op dat station én komt er een betere verbinding vanaf Arnhem/Nijmegen naar de universiteit in Tilburg. Lijkt me een volstrekt logische doorkoppeling.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten