Dienstregeling 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
dennistd
Berichten: 2078
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor dennistd » Di 17 Okt 2017, 19:52

reisthijs schreef:Het is inderdaad vreemd dat NS die data wel aanlevert voor de internationale database (waar SBB, DB e.v.a. gebruik van maken), maar niet gelijk beschikbaar maakt in de eigen binnenlandse reisplanner.
Maar je mag de reisplanner ook helemaal niet meer dan 10 dagen voor vertrek raadplegen (A)
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 2064
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Erno-BE » Di 17 Okt 2017, 20:01

Vorig jaar kon je rond deze tijd wel de NS-reisplanner raadplegen, maar toen waren er meer wijzigingen dan nu. Rond Arnhem en Nijmegen is op een paar extra ritten van de 3100 vrijwel niets veranderd. De veranderingen zitten voornamelijk op de Noord-Zuidas van Den Helder naar Maastricht, in Friesland en in Overijssel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 1900
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor cassie127 » Di 17 Okt 2017, 20:47

In Overijssel stelt het ook niet heel veel voor. Meeste is een verschuiving van enkele minuten
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

treinleven
Berichten: 12
Lid geworden op: Do 05 Okt 2017, 18:48

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor treinleven » Di 17 Okt 2017, 20:50

NS nog weer even op Twitter gepolst, zeiden dat de nieuwe dienstregeling spoedig in de reisplanner komt.

Verder even inhoudelijk over de dienstregeling: gemiste kans dat die sneltrein van Keolis niet stopt op Enschede Kennispark. Het is altijd enorm druk met studenten, vooral tijdens de spits en op zondagavond. Als Intercity's op Kennispark kunnen stoppen voor wedstrijden van FC Twente zouden ze dat eigenlijk gewoon altijd moeten doen, of op z'n minst tijdens de spits.

Somoht
Berichten: 1271
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Somoht » Di 17 Okt 2017, 21:06

vorig jaar zater ook drie dagen tussen levering van de week en de eerste levering met DRGL2017, kwam op vrijdag toen

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 5770
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor JWM » Di 17 Okt 2017, 23:05

treinleven schreef:
Verder even inhoudelijk over de dienstregeling: gemiste kans dat die sneltrein van Keolis niet stopt op Enschede Kennispark. Het is altijd enorm druk met studenten, vooral tijdens de spits en op zondagavond.

Volgens de telcijfers 2500 reizigers per dag. Nu zal dat cijfer ongetwijfeld een impuls krijgen als er sneltreinen en Intercity's gaan stoppen maar dan kom je alsnog niet uit op cijfers die een reisstijdverlenging voor doorgaande reizigers kan rechtvaardigen. Borne heeft er bijvoorbeeld net zoveel.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 12201
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Meltrain » Di 17 Okt 2017, 23:11

Kunnen we al gaan speculeren over de materieelinzet? :D

Somoht schreef:vorig jaar zater ook drie dagen tussen levering van de week en de eerste levering met DRGL2017, kwam op vrijdag toen

Wat bedoel je precies?
In elk mensenhart, daar vind je Rotterdam.

RobertT
Berichten: 93
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor RobertT » Di 17 Okt 2017, 23:22

Suus schreef:
RobertT schreef:ook veranderd het perron in Ehv:de 1100 komt binnen op 1,de 800 en de 3500 gaan van 2.

Ah, er heeft iemand ontdekt dat als je de sporen op deze manier indeelt dat je dan geen kruisende bewegingen krijgt tussen Boxtel en Eindhoven.

En om mezelf een beetje te corrigeren,de IC naar Maastricht vertrekt van spoor 1,2 en 3!.De IC's voor 8 uur van 1,daarna verschillend op 2 of 3.
Lijkt er een beetje op dat spoor 3 wordt gebruikt als er eventueel een stel in Ehv achter blijft.Voor de reiziger in ieder geval weer lekker duidelijk

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4382
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor reisthijs » Di 17 Okt 2017, 23:43

JWM schreef:Volgens de telcijfers 2500 reizigers per dag. Nu zal dat cijfer ongetwijfeld een impuls krijgen als er sneltreinen en Intercity's gaan stoppen maar dan kom je alsnog niet uit op cijfers die een reisstijdverlenging voor doorgaande reizigers kan rechtvaardigen. Borne heeft er bijvoorbeeld net zoveel.
Ik voorzie ook nog een omlooptechnisch probleem: er zijn nu korte keringen gepland in Enschede (sneltrein gaat na 5 minuten terug als stoptrein en andersom). Met een extra tussenstop haal je dat niet meer, lang keren kost extra materieel wat Keolis naar ik aanneem niet heeft.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

dennistd
Berichten: 2078
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor dennistd » Wo 18 Okt 2017, 04:47

En vergeet ook niet dat Kennispark voor veel studenten ook helemaal niet handig ligt. Het is veel sneller om in Hengelo over te stappen op lijn 9 die wel vlakbij komt en elke 10 minuten rijdt (en toevallig ook van Syntus is :wink: )
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Somoht
Berichten: 1271
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Somoht » Wo 18 Okt 2017, 09:21

Meltrain schreef:Kunnen we al gaan speculeren over de materieelinzet? :D

Somoht schreef:vorig jaar zater ook drie dagen tussen levering van de week en de eerste levering met DRGL2017, kwam op vrijdag toen

Wat bedoel je precies?


Wanneer het waarschijnlijk is dat nieuwe dienstregeling in de NS planner komt. Normaal levering elke dinsdag, en DRGL2017 kwam op een vrijdag.

starx
Berichten: 562
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor starx » Wo 18 Okt 2017, 16:34

Ik heb even de dienstregeling in Twente bekeken. Dat is wel echt een zootje geworden zeg -o-. Vooral in de richting Enschede is de 7000 eigenlijk een groot probleem. wat ik mij afvroeg: de 7000 zorgt ervoor dat 1600 in de spits 2 minuten later aankomt in Enschede. Maar waarom kan de 7000 in die richting dan niet Almelo de Riet of Borne overslaan? Ik denk dat het aantal gedupeerde reizigers dan minder zou zijn.

In de andere richting is het probleem gelukkig een stuk minder groot.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 3591
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 18 Okt 2017, 18:31

Chrysa schreef:De 6600 en 4400 worden gekoppeld voor een rechtstreekse trein Dordrecht - Den Bosch - Arnhem. :shock:
De 6600 krijgt volgens Somda ook kortere reistijden, wat naar mijn idee duidt op integrale inzet van FLIRT.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 2064
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Erno-BE » Wo 18 Okt 2017, 19:42

@starx, ik zag dat er maar vier IC-treinen, twee minuten extra reistijd krijgen. Ik vind dat wel meevallen. Het is alleen vervelend als je in Enschede een busaansluiting hierdoor mist, maar ik denk dat het aantal getroffen slachtoffers vrij beperkt is.

De zo gehate sneltreinen zorgen wel voor:
-15 minuten op Rijssen-Enschede buiten de spits
-15 minuten op Zwolle-Vriezenveen (indien de sneltrein doorrijdt naar Zwolle)
-Reismogelijkheden tussen Zwolle en Oldenzaal gaan van 2 naar 3 (indien de sneltrein doorrijdt naar Zwolle)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Pim-AllianceB95
Berichten: 817
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Do 19 Okt 2017, 00:46

Zwolle - Vriezenveen? Wordt dat dan zelfs sneller dan via Mrb?

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7891
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor webguy » Do 19 Okt 2017, 08:07

De NS International planner doet het overigens ook al. Die loopt wel gelijk op met DB/SBB/etc

starx
Berichten: 562
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor starx » Do 19 Okt 2017, 13:58

Erno-BE schreef:@starx, ik zag dat er maar vier IC-treinen, twee minuten extra reistijd krijgen. Ik vind dat wel meevallen. Het is alleen vervelend als je in Enschede een busaansluiting hierdoor mist, maar ik denk dat het aantal getroffen slachtoffers vrij beperkt is.


Daar klopt inderdaad. Het is voor de IC-reizigers inderdaad niet onoverkomelijk, maar wel vervelend. Maar het gebeurt wel precies op de drukke tijden dat zoiets heel slecht uitkomt. En dat had ik alsnog liever gezien dat de 7000 eenmaal per uur Almelo de Riet overslaat in de richting van Enschede. Ook niet ideaal, maar ik denk dat hier minder reizigers last van hebben.

MetroRET
Berichten: 1000
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » Do 19 Okt 2017, 14:08

De 7400 wordt, wanneer het niet naar Asd rijdt, opgeheven en dan zal de 7300 rijden tussen Bkl en Rhn.

RobertT
Berichten: 93
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor RobertT » Do 19 Okt 2017, 15:14

Volgens NS gaan er meer sprinters rijden,oa Geldermalsen-Den Bosch,Houten castellum-Utrecht en Meppel-Zwolle.Wat ze er niet bij zeggen is dat een deel maar op bepaalde tijden rijdt.Zo rijdt Geldermalsen-Den Bosch alleen 'savonds vaker:De uurdienst na 2200 wordt een halfuursdienst.
Houten Castellum-Utrecht alleen in de spits

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 4341
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Z2N » Do 19 Okt 2017, 15:17

Dat betekent toch niet dat die treinen dan niet extra zijn? :')
Rèile na h-Alba a 'miannachadh thu deagh thuras!

Flickr!

starx
Berichten: 562
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor starx » Do 19 Okt 2017, 16:37

Ja, het is inderdaad te zien in de reisplanner. De treinen 6983, 6987, 6980 en 6984 gaan ook rijden tussen Geldermalsen en 's Hertogenbosch, zowel op werkdagen als in het weekend *O*. Dat betekent dan ook meteen dat er op de hele A2-corridor vanaf volgend jaar geen uurdiensten meer voorkomen.

MetroRET
Berichten: 1000
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » Do 19 Okt 2017, 16:39

Zoveel schilt het ook niet, want die ritten werden al leeg aan en afgevoerd vanuit Ht.

Tijdens Drgl 2016 was het nog haalbaar om in Gdm kort te keren, maar dat paste niet langer in de huidige dienstregeling (57 min keertijd anders).

starx
Berichten: 562
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor starx » Do 19 Okt 2017, 17:28

In de nieuwe dienstregeling voor Zwolle-Leeuwarden heb ik nog iets wonderlijks aangetroffen.
De 600 en 1800 moeten in de ochtendspits 3 minuten later uit Zwolle weg (twee keer de 600 en één keer de 1800). De 1800 rijdt over het hele traject 3 minuten later en komt ook 3 minuten later in Leeuwarden aan. Maar de 600 gaat op deze momenten Meppel overslaan en komt daardoor slechts 1 minuut later aan. In de andere richting speelt het niet.

RobertT
Berichten: 93
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor RobertT » Do 19 Okt 2017, 21:09

Z2N schreef:Dat betekent toch niet dat die treinen dan niet extra zijn? :')

Tuurlijk zijn ze extra :D .Alleen als je het snel leest denk je,oh extra bovenop de huidige halfuursdienst.

Selivio
Berichten: 7
Lid geworden op: Za 30 Apr 2016, 12:02

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Selivio » Do 19 Okt 2017, 21:44

starx schreef:In de nieuwe dienstregeling voor Zwolle-Leeuwarden heb ik nog iets wonderlijks aangetroffen.
De 600 en 1800 moeten in de ochtendspits 3 minuten later uit Zwolle weg (twee keer de 600 en één keer de 1800). De 1800 rijdt over het hele traject 3 minuten later en komt ook 3 minuten later in Leeuwarden aan. Maar de 600 gaat op deze momenten Meppel overslaan en komt daardoor slechts 1 minuut later aan. In de andere richting speelt het niet.


Dat is nu(drgl 2017) toch ook al zo? Zover ik weet worden de vertrekken omgedraaid met Zl-Emn (3800 en 8000 vertrek in de ochtendspits om 7:18, 7:48 en 8:18 ipv de rest van de dag om :21/:51). Dit om ruimte te maken op perron 15/16 voor de binnenkomende Zl-Co 13800 spitstrein om deze eerder aan te laten komen in Zl. Wat de 600 en 1800 nu doen verderop naar Lw weet ik eigenlijk niet(en heb ik me nooit echt in verdiept... :oops: )
Grt. Stefan


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast