Dienstregeling 2018
Re: Dienstregeling 2018
Als ik die kaart goed bekijk dan lijkt die verbinding zelfs door te rijden naar Aachen.
🍉
Re: Dienstregeling 2018
Interessant!
Samengevat de belangrijkste veranderingen:
Samengevat de belangrijkste veranderingen:
- Er gaan 6 Intercity's rijden tussen Amsterdam en Eindhoven die gevormd worden door de Intercity's Alkmaar - Maastricht, Enkhuizen - Heerlen en Schiphol - Venlo.
- Extra treinen in de daluren: IC's Schiphol - Nijmegen en Schiphol - Venlo blijven 's avonds tot 23u rijden en Heerlen krijgt in het begin van de avond 2x/u een losse IC Eindhoven - Heerlen. Daar staat tegenover dat er op de late avond een 1x/u een losse IC-pendel Sittard - Heerlen overblijft. Tussen Alkmaar en Amsterdam gaat ook op zondag een grood deel van de dag 4x/u een IC rijden.
- 2x/u extra spitssprinters tussen Utrecht Centraal en Houten Castellum, alleen in de spitsrichting.
- Sprinter Almere - Utrecht gaat alleen richting Utrecht weer stoppen in Overvecht
- 2 snelle IC's per spits in de spitsrichting op de Zeeuwselijn die in Roosendaal combineren met de reguliere trein
- 2x/u sprinter Meppel - Leeuwarden, de beide Intercity's tussen Zwolle en Leeuwarden stoppen uitsluitend in Meppel, Steenwijk en Heereveen
- Benelux gaat via Breda rijden: 12x/dag Amsterdam - Rotterdam - Breda - België en 4x/dag Den Haag HS - Rotterdam - Breda - België. Als de trein vanuit Amsterdam komt rijdt deze in de plaats van een ICdirect Amsterdam - Rotterdam.
Re: Dienstregeling 2018
Eerst zien, dan geloven.JWM schreef:Interessant!
Samengevat de belangrijkste veranderingen:
- Benelux gaat via Breda rijden: 12x/dag Amsterdam - Rotterdam - Breda - België en 4x/dag Den Haag HS - Rotterdam - Breda - België. Als de trein vanuit Amsterdam komt rijdt deze in de plaats van een ICdirect Amsterdam - Rotterdam.
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Vooral de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] wordt getroffen door de extra sneltrein van Syntus. In de spits moet deze in Almelo worden ingehaald door de nieuwe sneltrein van Syntus en een goederentrein (gevolg van nieuwe treindienst Hengelo - Bielefeld). En dus moet de treinserie 13 min. stilstaan in Almelo alvorens verder te rijden. En in de daluren kan de 7000 niet meer keren in Almelo en moet leeg doorrijden naar Hengelo. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregeling 2018
Ze houden er zelf ook al rekening mee dat het niet gaat lukken, er staat een terugvaloptie bij.
Gaat die sneltrein van Syntus de hele dag rijden? En met welke stops?
Gaat die sneltrein van Syntus de hele dag rijden? En met welke stops?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Het gaat om spitstreinen, alleen in de drukste richting: 's ochtends richting Zwolle, 's avonds richting Enschede.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Waarom zou de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] dan in de daluren niet meer kunnen keren in Almelo? Heeft dat met het verschuiven van de goederentrein te maken?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2018
's Avonds na 8 uur zie ik in Arnhem dat er vanuit de treinen uit Utrecht wel wat reizigers uitstappen, maar echt druk zou ik het niet noemen. Naar Nijmegen zitten er nog een handjevol mensen in. Ik vraag mij af of het nodig is om tussen 21:30 en 23:00 4x/uur te rijden tussen Utrecht, Arnhem en Nijmegen.Extra treinen in de daluren: IC's Schiphol - Nijmegen en Schiphol - Venlo blijven 's avonds tot 23u rijden en Heerlen krijgt in het begin van de avond 2x/u een losse IC Eindhoven - Heerlen.
Verder wordt er met geen woord gerept over de aansluiting in Roermond vanuit de [serie=Stoptrein (S1)|2017|Roermond - Nijmegen32200[/serie] op de IC naar Maastricht, betekent dit dat de aansluiting verdwijnt. Dat is een enorme verslechtering van de dienstregeling.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2018
Fijn dat er weer een late [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van Amsterdam naar Alkmaar komt. Die was er een paar jaar geleden uitgehaald en de 4082 werd naar Den Helder verlengd, met als gevolg dat die vrijdag en zaterdag vaak overvol zat.
Wat betreft elke 10 minuten een trein tussen Sloterdijk en Eindhoven: ben benieuwd wat voor materieel ze gaan inzetten, ook in het weekend. Volgens mij rijdt het materieel nu überhaupt niet op maximale lengte. Maar een positieve verandering, zolang het materieel niet te krap wordt ingepland.
Is de materieelpositie van NS eind dit jaar dan zo ruim dat al dit extra's kan?
Wat betreft elke 10 minuten een trein tussen Sloterdijk en Eindhoven: ben benieuwd wat voor materieel ze gaan inzetten, ook in het weekend. Volgens mij rijdt het materieel nu überhaupt niet op maximale lengte. Maar een positieve verandering, zolang het materieel niet te krap wordt ingepland.
Is de materieelpositie van NS eind dit jaar dan zo ruim dat al dit extra's kan?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2018
Op maandagavond misschien? Met de huidige halfuursdienst heb ik toch iedere keer drukbezette VIRM-VI's, dus ik denk je wat vaker in Arnhem moet gaan staan kijken.Erno-BE schreef:'s Avonds na 8 uur zie ik in Arnhem dat er vanuit de treinen uit Utrecht wel wat reizigers uitstappen, maar echt druk zou ik het niet noemen.
Jij bent snel met conclusies trekken, zeg. :XErno-BE schreef:Verder wordt er met geen woord gerept over de aansluiting in Roermond vanuit de [serie=Stoptrein (S1)|2017|Roermond - Nijmegen32200[/serie] op de IC naar Maastricht, betekent dit dat de aansluiting verdwijnt. Dat is een enorme verslechtering van de dienstregeling.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Hardnekkige gewoonte, in elke verandering een verslechtering te willen zoeken...
Daarnaast kan je bij een hogere frequentie met kortere treinen rijden.
NS zal eind dit jaar een stuk ruimer zitten wat sprinters betreft: alle Flirts in dienst, zonder schaduw/reserve park en geen SGM meer nodig voor de Hoekse lijn. Dat speelt ook DDZ vrij dat dan in IC's ingezet kan worden. En geen losse IC-pendel Breda-Eindhoven meer.VIRM schreef:Is de materieelpositie van NS eind dit jaar dan zo ruim dat al dit extra's kan?
Daarnaast kan je bij een hogere frequentie met kortere treinen rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2018
Dat niet, maar de overstap in Heerlen wordt een stuk korter. Wel gaat Arriva pas in dienstregeling 2019 rijden omdat de bovenleiding niet op tijd gereed is. Niet op tijd gereed begint ondertussen wel alles bij ProRail te worden :(Hainje schreef:Als ik die kaart goed bekijk dan lijkt die verbinding zelfs door te rijden naar Aachen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2018
Vooral de tak Schiphol - Utrecht profiteert enorm van de avonduitbreidingen. Nu valt dat op een gegeven moment terug naar 2x/u een pendel naar Utrecht terwijl straks een stuk later alle uithoeken rechtstreeks bereikbaar blijven. En met de aantakkende metro straks op Amsterdam Zuid en een Bijlmer ArenA wat 's avonds regelmatig veel reizigers genereert is er ook best wel een marktpotentieel. Ook op Utrecht - Eindhoven zijn extra treinen 's avonds geen overbodige luxe.
Re: Dienstregeling 2018
Interessant is dat 's avonds de gehele [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] wordt opgeheven, en dat de trein Enkhuizen - Heerlen dan een trein Enkhuizen - Maastricht wordt.
Deze nieuwe intercity gaat overigens in Noord-Holland in het pad van de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Hoorn - Enkhuizen14500[/serie] rijden, en de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Hoorn - Enkhuizen14500[/serie] in de pad van de huidige [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie]. Vandaar dat allerlei sprinters van kwartier wisselen.
Deze nieuwe intercity gaat overigens in Noord-Holland in het pad van de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Hoorn - Enkhuizen14500[/serie] rijden, en de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Hoorn - Enkhuizen14500[/serie] in de pad van de huidige [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie]. Vandaar dat allerlei sprinters van kwartier wisselen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2018
Toch ook niet helemaal, er staat juist dat de sprinter Hoorn - Schiphol op die momenten verschoven moet worden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Of de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] blijft gewoon rijden (5 minuten verschoven) maar is dan gekoppeld aan Amsterdam-Enkhuizen.Suus schreef:Interessant is dat 's avonds de gehele [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] wordt opgeheven, en dat de trein Enkhuizen - Heerlen dan een trein Enkhuizen - Maastricht wordt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2018
Interessant. Of het voor mij een vooruit- dan wel achteruitgang is hangt af van mijn persoonlijke situatie qua woon-werksituatie. Daarnaast gaat NS nog in gesprek met de gemeenten in Rivierenland en de provincie Gelderland vanwege de mogelijk slechte aansluitingen in Tiel.
Re: Dienstregeling 2018
Ik had 'm net in mijn mailbox zitten.
Ik wordt blij dat het splitsen in Eindhoven weer verleden tijd is. Dat geeft sinds december altijd oponthoud en vertragingen met bus aansluitingen die gemist worden als gevolg.
Ik wordt blij dat het splitsen in Eindhoven weer verleden tijd is. Dat geeft sinds december altijd oponthoud en vertragingen met bus aansluitingen die gemist worden als gevolg.
Re: Dienstregeling 2018
Wel enorm spannend of het dan nog 800 heet of een heel ander nummer krijgt :Yreisthijs schreef:Of de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] blijft gewoon rijden (5 minuten verschoven) maar is dan gekoppeld aan Amsterdam-Enkhuizen.Suus schreef:Interessant is dat 's avonds de gehele [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] wordt opgeheven, en dat de trein Enkhuizen - Heerlen dan een trein Enkhuizen - Maastricht wordt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Moet je toch beter lezen. Er staat namelijk gewoon dat die aansluiting iets ruimer wordt.Erno-BE schreef:Verder wordt er met geen woord gerept over de aansluiting in Roermond vanuit de [serie=Stoptrein (S1)|2017|Roermond - Nijmegen32200[/serie] op de IC naar Maastricht, betekent dit dat de aansluiting verdwijnt. Dat is een enorme verslechtering van de dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2018
"NS wil compensatie voor extra Syntus sneltrein"
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ein-147905
Zoals hierboven al vermeld ontstaan er behoorlijk wat probleempjes in de dienstregeling vanwege de nieuwe sneltrein van Syntus. Tijd voor een onafhankelijk slotcoordinator? Zoals ook in de luchtvaart wordt gedaan. Zie niet in waarom de NS hier voorgetrokken zou moeten worden.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ein-147905
Zoals hierboven al vermeld ontstaan er behoorlijk wat probleempjes in de dienstregeling vanwege de nieuwe sneltrein van Syntus. Tijd voor een onafhankelijk slotcoordinator? Zoals ook in de luchtvaart wordt gedaan. Zie niet in waarom de NS hier voorgetrokken zou moeten worden.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2018
Wat ik me nu afvraag. Had NS hetzelfde gedaan als zij de extra sneltrein zouden zijn gaan rijden?
Daarnaast hadden ze inspraak als bedrijf voor het vaststellen van de PvE van deze treindienst. Als toen dit probleem niet is aangegeven door ze, mogen ze nu ook niet gaan klagen.
Daarnaast hadden ze inspraak als bedrijf voor het vaststellen van de PvE van deze treindienst. Als toen dit probleem niet is aangegeven door ze, mogen ze nu ook niet gaan klagen.
Re: Dienstregeling 2018
Het kan best zijn dat NS in het bod hier beter rekening mee hield dan de winnaar Syntus, waardoor het bod van Syntus beter werd geacht maar nu voor allerlei problemen zorgt. Overigens heeft ook NS recht van spreken, want in hun PvE staat ook zaken over problemen met treindiensten in opdracht van regionale overheden.
Er vindt gewoon een rondetafeloverleg plaats bij ProRail, waar alle strijdende partijen proberen er met onderhandelen uit te komen. Dat is meestal in periode april - augustus.Bjarte schreef:"NS wil compensatie voor extra Syntus sneltrein"
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ein-147905
Zoals hierboven al vermeld ontstaan er behoorlijk wat probleempjes in de dienstregeling vanwege de nieuwe sneltrein van Syntus. Tijd voor een onafhankelijk slotcoordinator? Zoals ook in de luchtvaart wordt gedaan. Zie niet in waarom de NS hier voorgetrokken zou moeten worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2018
- Je hebt nu een aankomst van .07 en vertrek om .23regenmaker schreef:Waarom zou de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] dan in de daluren niet meer kunnen keren in Almelo? Heeft dat met het verschuiven van de goederentrein te maken?
- Je kunt niet keren aan het perron, want dan zit je de intercity in de weg (vertrek ri Dv .06 / aankomst uit Dv .25) die beide fasen gebruikt
- Later aankomen / eerder vertrekken kan niet vanwege de sneltrein die er kort achter zit (tenzij lange stop in Rijssen om achter de sneltrein aan te gaan in Wdn)
Zou je willen keren zoals nu gebeurt dan kun je pas (met verwacht vertrek sneltrein ri Enschede om .11) om .13 de bak in om te keren. Daar moet je dan in 3 minuten gekeerd hebben om voor de sneltrein er weer uit te zijn en langs het perron te staan. Enige optie is na de sneltrein rechterspoor de bak in, en pas na de sneltrein aan het perron komen. Dan kom je alleen wel vrij kort voor de IC naar Enschede uit de bak, waarschijnlijk te kort voor de normen.
Een betere optie zou zijn om spoor 3b te voorzien van een waslijn, de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] dan te keren tegen het juk en de [serie=Stoptrein|2017|Mariënberg - Almelo31000[/serie] ervoor (die keert immers toch korter).
Laatst gewijzigd door dennistd op vr 03 feb 2017, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2018
Waarom zou de trein Arnhem Centraal - Tiel moeten keren in Almelo? :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 180 gasten