Dienstregeling 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Chrysa »

Het was toch gewoon NS, maar de verwarring over Abellio komt omdat via Abellio NRW de treinen zijn besteld ofzo?
PHS

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door reisthijs »

NS spreekt zelf ook consequent van NS :wink:

In dit bericht van de provincie Eerste R-net treinen rijden van Alphen aan den Rijn naar Gouda staat de actuele planning:
*Kwartierdienst vanaf najaar 2017
*Opening Boskoop Snijdelwijk december 2017
*Opening Waddinxveen Triangel voorjaar 2018
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Zabe
Berichten: 108
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 18:05

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Zabe »

De term ETMET wordt niet meer gebruikt, lijkt me slim om die hier dan ook niet meer te gebruiken.
Kunnen wij dan stoppen met "Benelux"? Dat ding gaat toch echt nooit doorrijden naar Luxembourg...
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door dylanwild94 »

olof schreef:
dylanwild94 schreef:
olof schreef: AbellioNS
  • De frequentie van de stoptreinen tussen Gouda en Alphen a/d Rijn gaat omhoog van 2x/u naar 4x/u.
  • Station Waddinxveen Triangel opent.
Het is formeel Abellio, weliswaar een dochter van de NS, maar bij de NS schrijf ook toch niet de Nederlandse Staat omdat die 100% aandeelhouder is?
het is gewoon de NS die daar rijdt. Staat namelijk ook gewoon op de treinen reizen met de zekerheid van r-net door NS.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Hainje »

Moet ook wel NS zijn inderdaad, want als ik abellio.nl intyp in de adresbalk, dan kom ik op een Engelstalige site uit.
🍉
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door wouter15 »

olof schreef:Ik heb vooralsnog het volgende lijstje in mijn hoofd:

NS
  • ETMET wordt waarschijnlijk ingevoerd tussen Woerden, Utrecht Centraal en Houten Castellum. Er gaan in de brede spits in de spitsrichting twee extra sprinters per uur rijden.
Hoe willen ze er 2 Sprinter extra tussen krijgen op Wd - Ut? Ik dacht dat er hiervoor eerst een gehele viersporigheid moest zijn tussen Wd en Ut?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door reisthijs »

De klopt, die extra spitstreinen gaan in dienstregeling 2018 dus alleen tussen Utrecht en Houten Castellum rijden.
NS zet eerste stap richting hoogfrequent rijden
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door reisthijs »

Chrysa schreef:
olof schreef:
Wubbo schreef:De term ETMET wordt niet meer gebruikt, lijkt me slim om die hier dan ook niet meer te gebruiken.
Daar ben ik niet mee bekend? Hoe willen ze het dan nu noemen, want het concept is volgens mij niet gewijzigd de afgelopen jaren. Lijkt me sterk dat ze anders de trein uit Venlo langen willen koppelen aan de trein uit Heerlen, want dat is verre van ideaal in de drukke Nederlandse dienstregeling.
Programma Hoogfrequent Spoorvervoer toch?
Het punt is denk ik dat ETMET de landing niet meer helemaal dekt. PHS omvat meer dan alleen de trajecten waar ze 10-minutendiensten in willen voeren. Sommige trajecten gaan van 2 naar 4 treinen per uur en tussen Den Haag en Rotterdam moeten straks 8 IC's per uur gaan rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Gekko123 »

reisthijs schreef:De klopt, die extra spitstreinen gaan in dienstregeling 2018 dus alleen tussen Utrecht en Houten Castellum rijden.
NS zet eerste stap richting hoogfrequent rijden
Dan ben ik wel benieuwd hoe ze dat in willen gaan passen. De sprintersporen tussen Houten en Castellum sluiten aan op de sporen 20 en 21. Om alle sprinters passend te maken moeten ze vervolgens wel doorrijden naar Woerden, want met kort keren op de sporen 20 of 21 zitten ze de andere sprinters weer te veel in de weg (zeker als je ook nog ergens de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] of [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] op die sporen wilt/moet afhandelen).
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door waldo79 »

Je kunt het kopspoortje 238 tussen de sporen 20 en 21 ervoor gebruiken. Die wordt voor zover ik weet niet meer gebruikt doordeweeks. In het weekend loopt bijvoorbeeld nu de [serie=Stoptrein|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] via die route om van 20 naar 21.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Gekko123 »

Dat kopspoortje zit aan de verkeerde kant en is niet bereikbaar zonder kopmaken als je vanuit Houten binnenkomt.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

Gekko123 schreef:Dat kopspoortje zit aan de verkeerde kant en is niet bereikbaar zonder kopmaken als je vanuit Houten binnenkomt.
Kopmaken via het emplacement aan de Cartesiusweg is een optie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door reisthijs »

Gekko123 schreef:De sprintersporen tussen Houten en Castellum sluiten aan op de sporen 20 en 21. Om alle sprinters passend te maken moeten ze vervolgens wel doorrijden naar Woerden, want met kort keren op de sporen 20 of 21 zitten ze de andere sprinters weer te veel in de weg (zeker als je ook nog ergens de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] of [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] op die sporen wilt/moet afhandelen).
De [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] gaat als het goed is verhuizen naar spoor 9, dan ontstaat er misschien wel ruimte om op 20/21 te keren.
Als dat niet kan is een koppeling met de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] wellicht een oplossing.

In Castellum zal er sowieso langs het perron moeten worden gekeerd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MLouter »

Is er een kans dat den [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] in vaste dienst komt?
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door JWM »

Nee, blijft voorlopig via een uitzendbureau werken.

Zonder gekheid, wat bedoel je met vaste dienst?
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door frankberg19 »

JWM schreef:Nee, blijft voorlopig via een uitzendbureau werken.

Zonder gekheid, wat bedoel je met vaste dienst?
Ik denk dat hij bedoeld dat de 6700 de hele dag rijdt, of in beide richtingen.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Bemined »

waldo79 schreef:Je kunt het kopspoortje 238 tussen de sporen 20 en 21 ervoor gebruiken. Die wordt voor zover ik weet niet meer gebruikt doordeweeks.
In de avond keert de [serie=Stoptrein|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] nu op dit kopspoortje, 3x kopmaken en een kering van 40 minuten. In de avond lukt dit wel, maar overdag met elke 10 minuten een trein is het wat lastiger. Overigens lijkt me doorrijden naar Woerden ook weer niet onmogelijk, je krijgt misschien alleen geen regelmatige 10 minuten interval maar enkele treinen zullen wat langer stilstaan in Utrecht.
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door sven_engelen »

Wat ideaal zou zijn is dat de intercity Schiphol-Venlo/Heerlen zou blijven bestaan. De connectie tussen Limburg en de randstad is hierdoor flink verbeterd
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MLouter »

frankberg19 schreef:
JWM schreef:Nee, blijft voorlopig via een uitzendbureau werken.

Zonder gekheid, wat bedoel je met vaste dienst?
Ik denk dat hij bedoeld dat de 6700 de hele dag rijdt, of in beide richtingen.
Dat bedoel ik uiteraard, zo gek was dit toch niet?

Maar inderdaad, of de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] een beetje hetzelfde traject als de Wijchen-Sprinters gaat volgen.
Misschien leuke combinatie met het bovenstaande, een sprinter Oss-Roosendaal (I know, dream on).
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Nitein-Repart »

Bestaat de kans niet dat de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Schiphol gaat rijden? Als de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Schiphol gaat rijden kun je de trein makkelijker verknopen met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] in Utrecht en aansluiting bieden op de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in Eindhoven. Verknoping met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] is handig in verband met aansluitingen in Roermond.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Wubbo »

Omdat een uitbreiding van de treindienst tussen Tilburg en Breda niet in de planning zit, staat die discussie nu hier.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:Bestaat de kans niet dat de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Schiphol gaat rijden? Als de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Schiphol gaat rijden kun je de trein makkelijker verknopen met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] in Utrecht en aansluiting bieden op de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in Eindhoven. Verknoping met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] is handig in verband met aansluitingen in Roermond.
Zou interessant zijn, maar dan zit je wel met de avonduitsnijding, waarbij dan niet meer 4x p/u Utrecht-Amsterdam Centraal is. Wel heb je dan ook 's avonds vanuit zowel Arnhem als Eindhoven een goede verbinding met Schiphol, wat me zelf belangrijker lijkt.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door reisthijs »

De verbinding Amsterdam Centraal - Utrecht - Eindhoven is veel te druk, die gaat echt niet verdwijnen.

Schiphol - Utrecht is niet voor niets 's avonds uitgedund tot een halfuurdienst: er zijn dan gewoon niet zo veel reizigers.
Amsterdam C - Utrecht is altijd druk, daar wil je echt niet minder dan 4x/uur rijden.
Erno-BE schreef:Bestaat de kans niet dat de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Schiphol gaat rijden? Als de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Schiphol gaat rijden kun je de trein makkelijker verknopen met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] in Utrecht en aansluiting bieden op de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in Eindhoven. Verknoping met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] is handig in verband met aansluitingen in Roermond.
Is dit niet gewoon een hele omslachtige manier om te zeggen dat je de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] naar Maastricht wilt laten rijden?!
"Laat je ledematen bewegingen maken"
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door SuperGhost »

Persoonlijk denk ik dan eerder dat je zoiets zal krijgen (tijden fictief, die zijn alleen om de verdeling weer te kunnen geven)

Overdag:
.00/.30 IC Den Helder - Nijmegen
.00/.30 IC Schiphol - Venlo
.10/.40 IC Enkhuizen - Maastricht
.15/.45 IC Schiphol - Nijmegen
.20/.50 IC Alkmaar - Heerlen (met zo'n 5 min. langere stops in Amsterdam en Eindhoven om kwartiersdiensten te kunnen verzorgen op de uiteinden)

Late avond:
.00/.30 IC Den Helder - Nijmegen
.00/.30 IC Schiphol - Venlo
.15/.45 IC Enkhuizen - Maastricht

waarbij dus de IC naar Maastricht 5 minuten verschuift ten zuiden van Amsterdam (iets langere stop op Amsterdam C) en die naar Venlo blijft rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten