Dienstregeling 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

Mogelijk om de 4700 / 7400 met 1 en dezelfde materieel te krijgen.
Tevens is SGM in de 8900 ook niet heel prettig met de TBS in Leiden.
UtrechtOV
Berichten: 137
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door UtrechtOV »

Bemined schreef:
SLT krijgt er hoop series bij, de s6500, [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie], [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn8900[/serie], [serie=Museumpendel|2017|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] en één compositie in de [serie=Sprinter|2017|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie], dat zullen wel 8 losse stellen worden voor deze series. De [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] levert drie stellen in (wordt SGM), overige stellen zullen dus uit het reserve moeten komen en door het inkorten van de [serie=Sprinter|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] en [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie], de s6500 pendelt met één compositie (lijkt mij solo SLT) heen en weer dus daar zal wel wat winst te pakken zijn. SGM verdwijnt dus uit de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie], [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn8900[/serie] en [serie=Museumpendel|2017|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] en gaat naar de [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie], [serie=Sprinter|2017|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie] toe. Al met al lijkt het wegvallen van DDZ uit de sprinterdienst (op één DDZ8 in de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] na) wel goed opgevangen te worden door de tienminutensprinter, terugkeer van de reservepoule van FLIRT (vooral DDAR) en de gunstigere doorkoppelingen te Ht.
Worden de 6000 en 6900 ingekort? Dat lijkt me toch stug. De nieuwe 6500 komt maar tot houten
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

Ik vermoed qua materieellengte door de komst van die spitspendel naar Htnc (serie 6500).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Daniel »

UtrechtOV schreef:Worden de 6000 en 6900 ingekort? Dat lijkt me toch stug. De nieuwe 6500 komt maar tot houten
Dat maakt niet uit toch? De huidige samenstellingen zijn afgestemd op het in de trein passen van de reizigers uit de stations tot Culemborg en moeten vervolgens ook nog voldoende restcapaciteit hebben om de reizigers uit Houten mee te nemen. Die benodigde restcapaciteit neemt af als er tussen Utrecht en Houten meer treinen rijden, waarmee dus mogelijkheden tot inkorten ontstaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Bemined »

Inderdaad, als er ook maar meer dan drie treinen zijn die van SLT10 naar SLT8 of van SLT8 naar SLT6 zouden kunnen heb je al winst, die s6500 heeft aan één stel voldoende (misschien dat een viertje zelfs kan) terwijl die extra bakken die aan de [serie=Sprinter|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] en [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie] gehangen worden helemaal tot het eindpunt mee moeten.
MetroRET schreef:Mogelijk om de 4700 / 7400 met 1 en dezelfde materieel te krijgen.
Helemaal hetzelfde is het dan ook weer niet, want in de avond voegt die [serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] samen met de [serie=Sprinter|2017|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] en krijg je dus alsnog één SLT tussen het SGM naar Rhenen. Maar goed, aan dat soort dingen kun je haast niet ontkomen, de kans dat je precies uitkomt met het aantal beschikbare stellen op de vervoersvraag is klein, je zult altijd wel een restant overhouden wat je ergens kwijt moet in een serie die dan met twee materieelsoorten gemixt moet gaan rijden.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

Ja, die zag ik voorbij komen.

Zie ook dat in de [serie=Sprinter|2017|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] ook aan het begin van de avond het SGM wordt ingeruild voor SLT.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Bemined »

Je, dat zal wel van de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] afgehaald worden om de mensen in Soest die over het lawaai van die treinen klagen tevreden te houden. Verder heb je ook zoals gebruikelijk her en der afwijkend materieel in de vroege of late uurtjes om logistieke redenen. Bijvoorbeeld, SGM in de [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie], VIRM in de [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie], ICM in de [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] en SLT in de [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie]. Ook bij intercity's zitten af en toe wat afwijkingen, ICM in de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] en VIRM in de [serie=Sprinter|2017|Groningen - Zwolle8100[/serie] (ja, één keer per week mag er nog een VIRM een paar slagjes Groningen doen).
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door jelmerrr »

SLT is wat sneller, ik weet niet of dat nodig is? Misschien dat ze SGM ergens anders in willen zetten?
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MLouter »

Twee vragen:

Is te verwachten dat de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] op termijn altijd gaat rijden en niet alleen in de spits?

Waarom is in de tegenrichting eigenlijk geen tussenliggende stop, dat het in beide richtingen kan blijkt al. wel goed dat de trein nu "instapbaar" wordt i.p.v. een leeg-materieel.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

Is niet inpasbaar door de 3600 te Oss.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Bemined »

Maar de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] zit achter de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] richting Den Bosch, dus daar heeft ie geen last van, die [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] dwingt alleen een afwijkende symmetrie af. Zit er dan een goederentrein vlak achter de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] als deze 's middags non-stop van Oss naar Den Bosch rijdt? Anders zou deze gewoon moeten kunnen stoppen, hij staat tenslotte in Den Bosch 10 minuten stil voor er doorgereden wordt als [serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie].
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door JWM »

De tegenspits is natuurlijk een veredelde mat-rit die open gesteld is voor reizigers. Volgensmij vraagt ProRail voor elke extra stop nog wat euro's infraheffing.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef:Tevens is SGM in de 8900 ook niet heel prettig met de TBS in Leiden.
Wat bedoel je hier precies mee?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Z2N »

SGM mag op station Leiden Centraal de sporen 1 en 2 slechts met 10 km/h berijden, na de beide keren dat daar een SGM doorgeslipt is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Meltrain »

Maar wat wordt dan bedoeld met TBS?
Ik dacht dat MetroRET bedoelde dat er ergens een TBS-kliniek in Leiden zit en dat dan vanwege de veiligheid geen SGM ingezet mocht worden. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door diederickx »

Hij bedoelt vast TSB = tijdelijke snelheidsbeperking.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

Helemaal juist.
Excuus btw voor de foutgekozen typfout.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MLouter »

MetroRET schreef:Is niet inpasbaar door de 3600 te Oss.
Waarom kan het in de ochtend dan wel?
Tijd voor een extra perronspoor/ keerspoor in Oss :P
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

In de ochtend wordt er in de andere richting dan in de middag gestopt.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door starx »

MetroRET schreef:Op deze kaart staat dat de 17900 een stop zou gaan krijgen in Esk, maar volgens mij stopt hij daar dus niet.
Er staat volgens mij nog een fout in. Er staat dat de 6500 Vaartsche Rijn gaat overslaan in beide richtingen. Dat is niet zo, want hij stopt er wel in de spitsrichting.

Verder valt me op dat de 6500 alleen maar een rijtijdmarge heeft in de richting van Utrecht, zowel in de ochtend als middagspits. Anders zou de kering in Htnc maar 3 minuten zijn en dat zou te kort zijn.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door IC140 »

De richting Utrecht is langzamer doordat hij op spoor 21 keert. Om daar binnen te komen moet je al vrij vroeg naar 40 afremmen door de wissels die nog voor de tailtrack liggen. Vanaf spoor 21 kun je wel gewoon snel vertrekken naar Houten. Hij heeft dus gewoon netjes in beide richtingen voldoende speling, maar de technische rijtijd verschilt per richting.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Durashift »

Bemined schreef:Je, dat zal wel van de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] afgehaald worden om de mensen in Soest die over het lawaai van die treinen klagen tevreden te houden. (..).
Die zijn blij.

De luidruchtige dubbeldekker-treinen rijden vanaf volgende maand niet meer over de spoorlijn door Soest. Dat heeft de gemeente vandaag bekendgemaakt.

Met ingang van zondag 10 december zet de NS alleen nog de veel stillere sprinters in op het traject tussen Utrecht en Baarn. Burgemeester Rob Metz laat in een schriftelijke reactie weten dat hij blij is met de oplossing. "Blij dat onze gezamenlijke inspanningen uiteindelijk tot dit resultaat hebben geleid en dat hiermee eind dit jaar een einde komt aan de overlast."

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1684420/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

Ja, maar overdag rijdt er ook al geen DDAR meer, maar SGM die dan in de avond wordt ingewisseld door SLT van de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie].
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door VIRM »

Bemined schreef:Als ik kijk naar HC diensten lijkt het er ook op dat SLT12 weer terugkomt in de spits, in de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] krijgen enkele treinen een tweede HC in de spits.
Is het bij SLT zo dat er tot en met 10 bakken er minimaal een HC op moet, en bij twaalf bakken twee HC's?
Beul van de blindegeleidelijn
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

Correct
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten