Dienstregeling 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Pascal1998
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Pascal1998 » wo 21 dec 2016, 15:07

Mag ik even weten of ik ook over de bus/tram/metro concessies mag praten hier? Want dan heb ik een opmerking: Syntus komt met het busvervoer naar Almere

Roeland
Berichten: 978
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Roeland » wo 21 dec 2016, 15:08

Maar je wilt ook niet dat je 's avonds op Eindhoven - Maastricht andere patroontijden hebt dan overdag. Dat is funest voor de overstaprelaties in Roermond en Sittard.

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3158
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Zugführer » wo 21 dec 2016, 15:27

Pascal1998 schreef:Mag ik even weten of ik ook over de bus/tram/metro concessies mag praten hier? Want dan heb ik een opmerking: Syntus komt met het busvervoer naar Almere

Dit topic is vooral bedoeld voor de trein, over Syntus in Almere staat in dit topic al het een en ander :)
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km
2019 (31-8): trein 18.261 km - bus 980 km - boot 654 km - tram 107 km - metro 67 km - kabelbaan 6 km

Pascal1998
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere

Re: RE: Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Pascal1998 » wo 21 dec 2016, 15:29

Zugführer schreef:
Pascal1998 schreef:Mag ik even weten of ik ook over de bus/tram/metro concessies mag praten hier? Want dan heb ik een opmerking: Syntus komt met het busvervoer naar Almere

Dit topic is vooral bedoeld voor de trein, over Syntus in Almere staat in dit topic al het een en ander :)


Als je goed kijkt/leest gebruik ik dat topic al.... Maar ik wou even weten of het ook hier geplaatst mocht worden.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5592
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Milco » wo 21 dec 2016, 15:33

We houden dergelijke discussies graag in één topic, zodat alles wat over één onderwerp gaat bij elkaar staat. ;)
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2939
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Nitein-Repart » wo 21 dec 2016, 17:24

SuperGhost schreef:Persoonlijk denk ik dan eerder dat je zoiets zal krijgen (tijden fictief, die zijn alleen om de verdeling weer te kunnen geven)

Overdag:
.00/.30 IC Den Helder - Nijmegen
.00/.30 IC Schiphol - Venlo
.10/.40 IC Enkhuizen - Maastricht
.15/.45 IC Schiphol - Nijmegen
.20/.50 IC Alkmaar - Heerlen (met zo'n 5 min. langere stops in Amsterdam en Eindhoven om kwartiersdiensten te kunnen verzorgen op de uiteinden)

Late avond:
.00/.30 IC Den Helder - Nijmegen
.00/.30 IC Schiphol - Venlo
.15/.45 IC Enkhuizen - Maastricht

waarbij dus de IC naar Maastricht 5 minuten verschuift ten zuiden van Amsterdam (iets langere stop op Amsterdam C) en die naar Venlo blijft rijden.

Dit is juist funest voor de aansluitingen in Roermond.

Het ideaalste (ivm aansluitingen) is dat de 3000 om .22/.52 vertrekt uit Utrecht. Je verknoopt Schiphol-Venlo met die trein dus die vertrekt ook om .22/.52. Enkhuizen-Maastricht volgt 10 minuten later met .02/.32. Deze komt .00/.30 aan in Den Bosch, .21/.51 aan in Eindhoven en .24/.54 aan in Roermond. Hiermee is het dag aansluiting in Roermond en een enorme verslechtering van de dienstregeling.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

SuperGhost
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor SuperGhost » wo 21 dec 2016, 17:26

De 3000 vertrekt nu om .24 vanuit Utrecht Centraal

De 800 nu om .39 en komt om .01 aan in Roermond en vertrekt om .03. Ga je dat dus 5 minuten vervroegen, dan krijg je een vertrek van .28/.58 in Roermond.

De stoptrein uit Nijmegen komt om .55 aan, dus dat wordt net te krap. Dan zou je hem dus nog 1 minuut moeten uitbuigen. Dat is wel te doen lijkt me.
Moest er bovendien komend jaar ook niet een baanvakversnelling komen op de Maaslijn (of is dat pas later)? Dan zou je namelijk ook al iets eerder in Roermond aan kunnen komen.

MetroRET
Berichten: 1807
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » wo 21 dec 2016, 17:59

Kan de 800 geen 10 minuten vóòr de 3000 zitten en die avond-wegvallende IC Amr-Hrl 10 minuten na de 3000.

reisthijs
Berichten: 4999
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor reisthijs » wo 21 dec 2016, 19:06

SuperGhost schreef:De 800 nu om .39 en komt om .01 aan in Roermond en vertrekt om .03. Ga je dat dus 5 minuten vervroegen, dan krijg je een vertrek van .28/.58 in Roermond.
Ga je het vertrek in Roermond niet met 5 minuten vervroegen, dan is er dus niks aan de hand.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12324
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Wubbo » wo 21 dec 2016, 21:54

Man man man, wat een speculaties hier. Zullen we het houden op de feiten (en vragen over de feiten) en zelfverzonnen constructies gewoon in de daarvoor bedachte forumdelen plaatsen? Zolang we geen duidelijkheid hebben over wat de constructie overdag is heeft het weinig zin om na te denken over de constructie 's avonds volgens mij, maar voel je vooral vrij om dat te doen in Ideeen over OV.

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor JWM » do 22 dec 2016, 06:10

reisthijs schreef:De verbinding Amsterdam Centraal - Utrecht - Eindhoven is veel te druk, die gaat echt niet verdwijnen.

Schiphol - Utrecht is niet voor niets 's avonds uitgedund tot een halfuurdienst: er zijn dan gewoon niet zo veel reizigers.
Amsterdam C - Utrecht is altijd druk, daar wil je echt niet minder dan 4x/uur rijden.

De verbinding met Amsterdam Centraal zijn steden als Zwolle en Enschede ook kwijt geraakt ten faveure van Schiphol. Ik zie niet in waarom Maastricht deze dan wel perse zou moeten behouden. De verbinding vanaf Eindhoven met Amsterdam Centraal blijft het grootste deel van de dag sowieso wel bestaan en wellicht kunnen er 's avonds ook wel wat langer 4 treinen blijven rijden tussen Utrecht en Eindhoven. Daar is men sinds dienstregeling 2017 al mee begonnen.

Maargoed, sowieso zou ik liever Den Haag - Venlo weer terug zien keren en een eventuele 5e/6e IC op de A2 corridor kan ook prima in Eindhoven eindigen. De ooit prima aansluitingen in Eindhoven lijken nu nergens meer naar en dat zal volgend jaar niet beter worden. Maarja, die succesvolle verbinding over de HSL...

reisthijs
Berichten: 4999
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor reisthijs » do 22 dec 2016, 09:39

Dat stukje wat je qoute gaat niet over Maastricht.

Amsterdam C - Eindhoven is de door NS aangewezen A2-corridor, die verbinding blijft sowieso de hele dag bestaan. Dat is ook het geval in het eindbeeld dat NS voor ogen heeft: 6 treinen per uur op de corridors Alkmaar-Eindhoven en Schiphol-Arnhem.

ETMET in dienstregeling 2018 is de eerste stap richting dat eindbeeld.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

SuperGhost
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor SuperGhost » do 22 dec 2016, 12:34

Ik dacht dat het nog allerminst zeker was dat alles vanaf Eindhoven naar Amsterdam C gaat en alles vanaf Arnhem C naar Schiphol. Volgens mij gaat NS ook enorm veel gezeur krijgen als ze dat daadwerkelijk doen. Het zou me niets verbazen als het uiteindelijk om en om zal worden. Maar dat is nog jaren vooruit.

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1361
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor SLToilet » vr 27 jan 2017, 15:33

Zeeland
Vanaf december komen er vier extra spitsritten tussen Rtd en Vs: om iets na 6:30 en 7:30 vanaf Vs naar Rtd en rond 16:50 en 17:50 vanaf Rtd naar Vs. Deze treinen doen 90 minuten over de reis en stoppen tot/na Bgn alleen in Goes, Middelburg en Vlissingen. Dit is het resultaat van onderhandelingen tussen de NS en de provincie.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2017 ... ItSvFPhBtQ
Instructie: als de deurknop groen wordt je een piepje hoort, kun je gaan drukken. Één seconde normaal drukken is echt voldoende. De knop wordt oranje/rood, vervolgens heel eventjes groen. Dan opent de deur voor je. Nog een prettige reis in de FLIRT!

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5617
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Chrysa » vr 27 jan 2017, 15:36

*O*

Ben alleen wel benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat lukken eind december...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41435
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Suus » vr 27 jan 2017, 15:43

Nou, dat lijkt mij niet zo moeilijk. De twee ritten die in Vs gaan beginnen zijn nu ritten van de 12200 die nu in Bgn beginnen, waarna in Rsd tijdens een lange stop de 2200 er tegenaan gezet wordt.

De ritten naar Vs zijn twee reguliere 2200 die naar Rsd rijden, waarna het voorste stel dan een supercity wordt en het achterste treinstel de "normale" intercity blijft. Zeker aangezien de vertrektijden van de 2200 in Rtd nu om :21 en :51 liggen.

Ik weet zo snel niet of de huidige 12200 leeg wordt voorgereden uit Roosendaal of helemaal leeg uit Vlissingen komt, als het dat eerste is gaan er twee stellen extra in Vlissingen overnachten, lijkt mij ook niet problematisch.
Rame à l'approche

SuperGhost
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor SuperGhost » vr 27 jan 2017, 15:48

Ik hoop juist dat die spitsritten dan als verlenging van de IC die dan in Dordrecht eindigen gezien worden, dus dat je dan krijgt:
Vlissingen - Amsterdam Centraal (stoptrein tot Roosendaal, via Haarlem - reguliere trein)
Vlissingen - Lelystad Centrum (via Amsterdam Zuid - 2 ritten per dag per richting)

Dat levert een kwartiersdienst (gedurende 1 uur per dag per richting) op tussen Bergen op Zoom - Dordrecht (- Leiden Centraal) en levert ook (weer) een rechtstreekse verbinding op voor Zeeland/West-Brabant met Schiphol, Zuidas en Flevoland.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4570
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Mikos » vr 27 jan 2017, 15:49

Suus schreef:Ik weet zo snel niet of de huidige 12200 leeg wordt voorgereden uit Roosendaal of helemaal leeg uit Vlissingen komt, als het dat eerste is gaan er twee stellen extra in Vlissingen overnachten, lijkt mij ook niet problematisch.

De 12229 en 12231 worden allebei voorgereden uit Roosendaal.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41435
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Suus » vr 27 jan 2017, 15:50

SuperGhost schreef:Ik hoop juist dat die spitsritten dan als verlenging van de IC die dan in Dordrecht eindigen gezien worden.
Als je de sneltrein waarde wil geven moet deze in de knoop van Roosendaal vallen, dat kan alleen als je het als vleugel van de huidige 2200 doet. Daar komt bij dat de door NS gecommuniceerde vertrektijden in Rotterdam de huidige vertrektijden van de 2200 zijn.
Rame à l'approche

SuperGhost
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor SuperGhost » vr 27 jan 2017, 16:06

Grotendeels oneens.

Wil je die IC in Roosendaal overstap laten hebben ri. Breda, dan moet de stop-IC vervroegd worden met 2-3 minuten. Naast dat die langere wachttijd natuurlijk niet echt wenselijk is voor die overige Zeeuwse stations, kan dat ook voor de (buurt)busaansluitingen van belang zijn. De vraag is of dat dus wel wenselijk is (ken de exacte bustijden daar niet).

Als je die IC niet aanpast, dan zal de snelle IC juist géén overstap hebben in Roosendaal. Dan zou alleen de ri. Rotterdam overhouden. Dan zou zo'n snelle spits-IC juist een grotere meerwaarde hebben als die een eigen verbinding heeft i.p.v. exact dezelfde als de stoppende IC.

Enige wat ik met je eens ben is dat NS waarschijnlijk het exact dezelfde IC laat zijn. Wat niet duidelijk is, is of NS dus die stop-IC dan aanpast, of dat de overstap in Roosendaal er niet zal zijn voor de spits-IC. Ik vrees eigenlijk dat laatste, want NS is niet zo van afwijkende tijden.

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor JWM » vr 27 jan 2017, 16:40

Als ik het goed begrijp ben je 's ochtends sneller in Roosendaal maar staat de trein daar vervolgens een eeuwigheid stil om uiteindelijk te combineren met de stoppende Intercity die later uit Vlissingen is vertrokken?

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5617
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Chrysa » vr 27 jan 2017, 16:42

Dat is bij de huidige 12200 wel zo, dus zou best kunnen. Ik vind het maar raar.

Bemined
Berichten: 1887
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Bemined » vr 27 jan 2017, 16:54

Een extra trein vanuit Dordrecht verlengen is niet realistisch, ten eerste is dit erg duur, ten tweede is de capaciteitsverdeling op dat baanvak al lastig genoeg. Het recyclen van de 12200 is veel voordeliger, je vertrekt 18 minuten na de 2229 uit Vlissingen (06:40) en komt 3 minuten na aankomst van de 2229 in Roosendaal aan (07:27) en koppelt aan, en om 7:31 vervolg je de rit naar Dordrecht. In de middag doe je hetzelfde met de 2250, aankomst 17:29 in Roosendaal, de 2250 vertrekt weer om 17:36, de intercity kan dan om 17:33 vertrekken en om 18:21 in Vlissingen aankomen. Je mist dan weliswaar de cross-platformoverstap met de 3600, maar de normale 2200 blijft ook gewoon rijden, dus die reizigers gaan er niet op achteruit. Ik kan me ook niet voorstellen dat men iets anders in gedachte heeft dan dit.

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 5847
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor trolly » vr 27 jan 2017, 17:59

Hoe ze het ook doen, een echte intercity naar Vlissingen is natuurlijk wel een enorme sprong vooruit *O* Naar 1975 ofzo :Y
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

starx
Berichten: 607
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor starx » vr 27 jan 2017, 18:46

Ik begrijp niet zoveel van het hele plan van die Zeeuwse IC..

Als die uit Vlissingen vertrekt om 6:30, dan knalt die achterop de trein die om 6:22 vertrekt.. Bij Goes ontstaat er dan al een opvolgconflict.

Het makkelijkste lijkt mij om de snelle IC een vleugeltrein te laten zijn van de langzame IC. De snelle IC moet dan ongeveer een kwartier later uit Vlissingen vertrekken. In Roosendaal is meer dan genoeg tijd voor combineren/splitsen.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten