Dienstregeling 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door dennistd »

reisthijs schreef:Het is inderdaad vreemd dat NS die data wel aanlevert voor de internationale database (waar SBB, DB e.v.a. gebruik van maken), maar niet gelijk beschikbaar maakt in de eigen binnenlandse reisplanner.
Maar je mag de reisplanner ook helemaal niet meer dan 10 dagen voor vertrek raadplegen (A)
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Nitein-Repart »

Vorig jaar kon je rond deze tijd wel de NS-reisplanner raadplegen, maar toen waren er meer wijzigingen dan nu. Rond Arnhem en Nijmegen is op een paar extra ritten van de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] vrijwel niets veranderd. De veranderingen zitten voornamelijk op de Noord-Zuidas van Den Helder naar Maastricht, in Friesland en in Overijssel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door cassie127 »

In Overijssel stelt het ook niet heel veel voor. Meeste is een verschuiving van enkele minuten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
treinleven
Berichten: 17
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 18:48

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door treinleven »

NS nog weer even op Twitter gepolst, zeiden dat de nieuwe dienstregeling spoedig in de reisplanner komt.

Verder even inhoudelijk over de dienstregeling: gemiste kans dat die sneltrein van Keolis niet stopt op Enschede Kennispark. Het is altijd enorm druk met studenten, vooral tijdens de spits en op zondagavond. Als Intercity's op Kennispark kunnen stoppen voor wedstrijden van FC Twente zouden ze dat eigenlijk gewoon altijd moeten doen, of op z'n minst tijdens de spits.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Somoht »

vorig jaar zater ook drie dagen tussen levering van de week en de eerste levering met DRGL2017, kwam op vrijdag toen
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door JWM »

treinleven schreef:
Verder even inhoudelijk over de dienstregeling: gemiste kans dat die sneltrein van Keolis niet stopt op Enschede Kennispark. Het is altijd enorm druk met studenten, vooral tijdens de spits en op zondagavond.
Volgens de telcijfers 2500 reizigers per dag. Nu zal dat cijfer ongetwijfeld een impuls krijgen als er sneltreinen en Intercity's gaan stoppen maar dan kom je alsnog niet uit op cijfers die een reisstijdverlenging voor doorgaande reizigers kan rechtvaardigen. Borne heeft er bijvoorbeeld net zoveel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Meltrain »

Kunnen we al gaan speculeren over de materieelinzet? :D
Somoht schreef:vorig jaar zater ook drie dagen tussen levering van de week en de eerste levering met DRGL2017, kwam op vrijdag toen
Wat bedoel je precies?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door RobertT »

Suus schreef:
RobertT schreef:ook veranderd het perron in Ehv:de 1100 komt binnen op 1,de 800 en de 3500 gaan van 2.
Ah, er heeft iemand ontdekt dat als je de sporen op deze manier indeelt dat je dan geen kruisende bewegingen krijgt tussen Boxtel en Eindhoven.
En om mezelf een beetje te corrigeren,de IC naar Maastricht vertrekt van spoor 1,2 en 3!.De IC's voor 8 uur van 1,daarna verschillend op 2 of 3.
Lijkt er een beetje op dat spoor 3 wordt gebruikt als er eventueel een stel in Ehv achter blijft.Voor de reiziger in ieder geval weer lekker duidelijk
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door reisthijs »

JWM schreef:Volgens de telcijfers 2500 reizigers per dag. Nu zal dat cijfer ongetwijfeld een impuls krijgen als er sneltreinen en Intercity's gaan stoppen maar dan kom je alsnog niet uit op cijfers die een reisstijdverlenging voor doorgaande reizigers kan rechtvaardigen. Borne heeft er bijvoorbeeld net zoveel.
Ik voorzie ook nog een omlooptechnisch probleem: er zijn nu korte keringen gepland in Enschede (sneltrein gaat na 5 minuten terug als stoptrein en andersom). Met een extra tussenstop haal je dat niet meer, lang keren kost extra materieel wat Keolis naar ik aanneem niet heeft.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door dennistd »

En vergeet ook niet dat Kennispark voor veel studenten ook helemaal niet handig ligt. Het is veel sneller om in Hengelo over te stappen op lijn 9 die wel vlakbij komt en elke 10 minuten rijdt (en toevallig ook van Syntus is :wink: )
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Somoht »

Meltrain schreef:Kunnen we al gaan speculeren over de materieelinzet? :D
Somoht schreef:vorig jaar zater ook drie dagen tussen levering van de week en de eerste levering met DRGL2017, kwam op vrijdag toen
Wat bedoel je precies?
Wanneer het waarschijnlijk is dat nieuwe dienstregeling in de NS planner komt. Normaal levering elke dinsdag, en DRGL2017 kwam op een vrijdag.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door starx »

Ik heb even de dienstregeling in Twente bekeken. Dat is wel echt een zootje geworden zeg -o-. Vooral in de richting Enschede is de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] eigenlijk een groot probleem. wat ik mij afvroeg: de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] zorgt ervoor dat [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] in de spits 2 minuten later aankomt in Enschede. Maar waarom kan de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] in die richting dan niet Almelo de Riet of Borne overslaan? Ik denk dat het aantal gedupeerde reizigers dan minder zou zijn.

In de andere richting is het probleem gelukkig een stuk minder groot.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door ArrivaBas »

Chrysa schreef:De 6600 en 4400 worden gekoppeld voor een rechtstreekse trein Dordrecht - Den Bosch - Arnhem. :shock:
De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] krijgt volgens Somda ook kortere reistijden, wat naar mijn idee duidt op integrale inzet van FLIRT.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Nitein-Repart »

@starx, ik zag dat er maar vier IC-treinen, twee minuten extra reistijd krijgen. Ik vind dat wel meevallen. Het is alleen vervelend als je in Enschede een busaansluiting hierdoor mist, maar ik denk dat het aantal getroffen slachtoffers vrij beperkt is.

De zo gehate sneltreinen zorgen wel voor:
-15 minuten op Rijssen-Enschede buiten de spits
-15 minuten op Zwolle-Vriezenveen (indien de sneltrein doorrijdt naar Zwolle)
-Reismogelijkheden tussen Zwolle en Oldenzaal gaan van 2 naar 3 (indien de sneltrein doorrijdt naar Zwolle)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Zwolle - Vriezenveen? Wordt dat dan zelfs sneller dan via Mrb?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door webguy »

De NS International planner doet het overigens ook al. Die loopt wel gelijk op met DB/SBB/etc
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door starx »

Erno-BE schreef:@starx, ik zag dat er maar vier IC-treinen, twee minuten extra reistijd krijgen. Ik vind dat wel meevallen. Het is alleen vervelend als je in Enschede een busaansluiting hierdoor mist, maar ik denk dat het aantal getroffen slachtoffers vrij beperkt is.
Daar klopt inderdaad. Het is voor de IC-reizigers inderdaad niet onoverkomelijk, maar wel vervelend. Maar het gebeurt wel precies op de drukke tijden dat zoiets heel slecht uitkomt. En dat had ik alsnog liever gezien dat de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] eenmaal per uur Almelo de Riet overslaat in de richting van Enschede. Ook niet ideaal, maar ik denk dat hier minder reizigers last van hebben.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

De [serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] wordt, wanneer het niet naar Asd rijdt, opgeheven en dan zal de [serie=Sprinter|2017|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] rijden tussen Bkl en Rhn.
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door RobertT »

Volgens NS gaan er meer sprinters rijden,oa Geldermalsen-Den Bosch,Houten castellum-Utrecht en Meppel-Zwolle.Wat ze er niet bij zeggen is dat een deel maar op bepaalde tijden rijdt.Zo rijdt Geldermalsen-Den Bosch alleen 'savonds vaker:De uurdienst na 2200 wordt een halfuursdienst.
Houten Castellum-Utrecht alleen in de spits
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Z2N »

Dat betekent toch niet dat die treinen dan niet extra zijn? :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door starx »

Ja, het is inderdaad te zien in de reisplanner. De treinen 6983, 6987, 6980 en 6984 gaan ook rijden tussen Geldermalsen en 's Hertogenbosch, zowel op werkdagen als in het weekend *O*. Dat betekent dan ook meteen dat er op de hele A2-corridor vanaf volgend jaar geen uurdiensten meer voorkomen.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

Zoveel schilt het ook niet, want die ritten werden al leeg aan en afgevoerd vanuit Ht.

Tijdens Drgl 2016 was het nog haalbaar om in Gdm kort te keren, maar dat paste niet langer in de huidige dienstregeling (57 min keertijd anders).
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door starx »

In de nieuwe dienstregeling voor Zwolle-Leeuwarden heb ik nog iets wonderlijks aangetroffen.
De [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] moeten in de ochtendspits 3 minuten later uit Zwolle weg (twee keer de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en één keer de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]). De [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] rijdt over het hele traject 3 minuten later en komt ook 3 minuten later in Leeuwarden aan. Maar de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] gaat op deze momenten Meppel overslaan en komt daardoor slechts 1 minuut later aan. In de andere richting speelt het niet.
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door RobertT »

Z2N schreef:Dat betekent toch niet dat die treinen dan niet extra zijn? :')
Tuurlijk zijn ze extra :D .Alleen als je het snel leest denk je,oh extra bovenop de huidige halfuursdienst.
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Selivio »

starx schreef:In de nieuwe dienstregeling voor Zwolle-Leeuwarden heb ik nog iets wonderlijks aangetroffen.
De [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] moeten in de ochtendspits 3 minuten later uit Zwolle weg (twee keer de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en één keer de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]). De [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] rijdt over het hele traject 3 minuten later en komt ook 3 minuten later in Leeuwarden aan. Maar de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] gaat op deze momenten Meppel overslaan en komt daardoor slechts 1 minuut later aan. In de andere richting speelt het niet.
Dat is nu(drgl 2017) toch ook al zo? Zover ik weet worden de vertrekken omgedraaid met Zl-Emn ([serie=Sneltrein|2017|Emmen - Zwolle3800[/serie] en [serie=Stoptrein|2017|Emmen - Zwolle8000[/serie] vertrek in de ochtendspits om 7:18, 7:48 en 8:18 ipv de rest van de dag om :21/:51). Dit om ruimte te maken op perron 15/16 voor de binnenkomende Zl-Co [serie=Stoptrein|2017|Ommen - Zwolle13800[/serie] spitstrein om deze eerder aan te laten komen in Zl. Wat de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] nu doen verderop naar Lw weet ik eigenlijk niet(en heb ik me nooit echt in verdiept... :oops: )
Grt. Stefan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten