Pagina 27 van 33

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 10:45
door Frank
Arriva had nog voorgesteld op zaterdag 2x per uur te gaan rijden tussen Elst en Tiel (de lijn kende afgelopen jaar een reizigersgroei van 15%). Dat gaat nu niet door, omdat het afhankelijk was van of de aansluitingen te Tiel nog verbeterd konden worden. Bovendien verslechteren komend jaar de aansluitingen trein/bus zowel te Kesteren als te Rhenen, als ik de adviesaanvraag van Arriva mag geloven (ik heb daar zelf weinig verstand van). Volgens mij is dit voor niemand een situatie om gelukkig van te worden. Niet dat ik echt een tegenstander ben van 6x per uur een trein, maar het pakt in deze regio gewoon slecht uit.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 11:20
door regenmaker
Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 11:28
door Wubbo
Frank schreef: Bovendien verslechteren komend jaar de aansluitingen trein/bus zowel te Kesteren als te Rhenen, als ik de adviesaanvraag van Arriva mag geloven (ik heb daar zelf weinig verstand van).
Die snap ik niet, zowel de trein Arnhem - Tiel als de sprinter Rhenen - Utrecht wijzigen niet (behalve in de avonduren en het weekend voor die laatste) komende dienstregeling.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 11:38
door regenmaker
Lijn 44/45 biedt zowel in Tiel als in Kesteren aansluiting op de trein. Dus als de sprinter Tiel - Utrecht verschuift (door PHS) en de stoptrein Tiel - Arnhem niet, dan...

Lijn 45 komt nu om '38 aan in Tiel, de trein naar Utrecht vertrekt om '46, prima. Maar dat wordt dus '38 respectievelijk '36, zou je de bus niet verschuiven.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 11:54
door MetroRET
MarkNL schreef:
MetroRET schreef:En is hier een bron van, of wordt hier gegokt op de huidige inzet ?
De bron is iemand die inzage had in de komende machinist-diensten.
Bedankt voor de info. :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 11:56
door Nitein-Repart
regenmaker schreef:Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
Van inkorten tot Elst maak je net zo geen vrienden mee, overstappen op kleine stations als Elst moet je zoveel mogelijk zien te vermijden, want dat gaat echt reizigers kosten of levert bij nieuwe verbindingen nauwelijks reizigers op.

Het probleem is dat er tussen Arnhem en Nijmegen teveel treinen rijden, waardoor de dienstregeling van Arnhem-Tiel min of meer bepaald wordt, zonder dat Arriva daar invloed op heeft. Jarenlang ging het goed met de stoptrein Arnhem-Tiel, maar nu vanaf december niet meer.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 12:02
door Frank
regenmaker schreef:Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
Met het risico af te dwalen: ik vind het een (zeer) slecht idee. Even aangenomen dat je de huidige dienstregeling tussen Arnhem en Nijmegen aanhoudt creëer je zo een overstap van circa 12 minuten. Als je dat minder wilt maken ben je de (deze dienstregeling voor het eerst sinds lange tijd weer goed zijnde) overstap vanuit Nijmegen aan het verslechteren. Tussen en Arnhem en Nijmegen win je iets aan ademruimte, maar de dienstregeling daar gaat behoorlijk goed imo. Bovendien blijf je evenveel treinstellen voor de dienst nodig hebben (tenzij je een of twee stations schrapt).

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 12:13
door regenmaker
Erno-BE schreef:Van inkorten tot Elst maak je net zo geen vrienden mee, overstappen op kleine stations als Elst moet je zoveel mogelijk zien te vermijden, want dat gaat echt reizigers kosten of levert bij nieuwe verbindingen nauwelijks reizigers op.
Nouja, als de aansluitingen in de dienstregeling 2018 te Kesteren weer slechter worden, dan ga je ook reizigers verliezen. Het is dus kiezen uit twee kwaden.

Ik ben vooral benieuwd naar de exacte bustijden van lijnen 44/45, dan kunnen we beide situaties beter vergelijken in zowel de richting Arnhem als Utrecht.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 12:50
door Meltrain
Frank schreef:
regenmaker schreef:Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
Met het risico af te dwalen: ik vind het een (zeer) slecht idee. Even aangenomen dat je de huidige dienstregeling tussen Arnhem en Nijmegen aanhoudt creëer je zo een overstap van circa 12 minuten. Als je dat minder wilt maken ben je de (deze dienstregeling voor het eerst sinds lange tijd weer goed zijnde) overstap vanuit Nijmegen aan het verslechteren.
Dit kun je natuurlijk oplossen door de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] voortaan ook in Elst te laten stoppen.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 13:18
door cassie127
regenmaker schreef: Ik ben vooral benieuwd naar de exacte bustijden van lijnen 44/45, dan kunnen we beide situaties beter vergelijken in zowel de richting Arnhem als Utrecht.
Ze staan al in de Ovinfo app

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 13:23
door regenmaker
Ja, Arriva heeft de oude data kv1 geüpload met als einddatum 31 december 2017. Maar dat is dus nog de oude dienstregeling. Je kan niet verder dan 31 december scrollen.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 30 okt 2017, 13:42
door OVinspecteur
I.p.v. inkorten tot Tiel - Elst: zou de [serie=Stoptrein|2017|Arnhem - Tiel31100[/serie] niet beter verlengd kunnen worden naar Geldermalsen? En in Kesteren vanuit westelijke richting dan aansluiten op een bus naar de Wageningen Universiteit? Hoeven studenten uit het zuiden niet meer om te rijden via Ede. :?: En meer mogelijkheden voor een aansluiting naar Utrecht wellicht?

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 30 okt 2017, 15:24
door dennistd
Dan kan alleen door de de [serie=Sprinter|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] iets uit te buigen op Gdm - Wnn, vanwege het enkelspoor tussen Wnn en Tl. Daarnaast kost het je een extra treinstel voor de [serie=Stoptrein|2017|Arnhem - Tiel31100[/serie] (de kering in Tl is nu 4 minuten). De aansluiting in Gdm zou dan 13 min ri Ddr zijn, 16 min ri Ut en 25 min ri Ht.

Ik ga dan uit van .15 uit Tl en .26 in Gdm en .34 uit Gdm en .45 in Tl.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 30 okt 2017, 15:42
door JWM
Wel handig, zo'n bericht vol afkortingen waarvan er zelfs eentje niet eens in de database staat :')

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 30 okt 2017, 16:02
door Dennenboom
Dit wordt bedoeld:
Dan kan alleen door de de Sprinter Tiel – Utrecht Centraal iets uit te buigen op Geldermalsen - Wadenoyen, vanwege het enkelspoor tussen Wadenoyen en Tiel. Daarnaast kost het je een extra treinstel voor de stoptrein Arnhem – Tiel (de kering in Tiel is nu 4 minuten). De aansluiting in Geldermalsen zou dan 13 minuten richting Dordrecht zijn, 16 minuten richting Utrecht Centraal en 25 minuten richting Den Bosch.

Ik ga dan uit van .15 uit Tiel en .26 in Geldermalsen en .34 uit Geldermalsen en .45 in Tiel.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 30 okt 2017, 16:20
door MetroRET
JWM schreef:Wel handig, zo'n bericht vol afkortingen
Maakt dat wat uit dan...

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 30 okt 2017, 18:07
door Wubbo
dennistd schreef:Ik ga dan uit van .15 uit Tl en .26 in Gdm en .34 uit Gdm en .45 in Tl.
.34 uit Geldermalsen kan niet ivm de binnenkomst van de sprinter uit 's-Hertogenbosch (aankomst .37). Om dit mogelijk te maken moet er een perron langs spoor 1 komen, maar als dat er is kan er ook al wat meer met de sprinter Tiel - Utrecht (dat ligt nu vast in combinatie met goederen tussen Utrecht en de Betuweroute).

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 30 okt 2017, 19:09
door dennistd
Ik ben ook uitgegaan van een perron langs spoor 1, anders kom je er (vrijwel) niet tussendoor.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 30 okt 2017, 20:38
door Mikos
Ik pleit voor een kabelbaan. Maar dan wel in het Zandbak-topic, graag. (A)

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 14:59
door Alargule
Hij is er weer: de Spoorkaart, editie 2018:

http://www.nicospilt.com/pdf/Spoorkaart_2018.pdf

*trein*

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 15:08
door regenmaker
Meest opvallende verschil is dat ze de treinserienummers erin hebben gezet.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 15:10
door Alargule
De werden vorig jaar en het jaar daarvoor ook al vermeld...?

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 15:14
door regenmaker
Nouja niet op deze versie blijkbaar: klik

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 15:46
door Suus
Er is een publieksversie en een versie voor zakelijk gebruik.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 15:50
door JWM
regenmaker schreef:Meest opvallende verschil is dat ze de treinserienummers erin hebben gezet.
Dit zijn toch geen officiële kaarten vanuit de NS, ook al staat er bij de laatste wel een NS-logo op?