Dienstregeling 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4161
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor cassie127 » di 31 okt 2017, 15:51

Valt mij ook op dat ze van de ene spoorverbinding naar Duitsland wel alle stations vermelden (zoals IC Berlin) Maar van een RB 51, 61 & 64 niet volledig
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 46842,5 km, Bus: 3212,1 km, Metro: 154,8 km, Tram: 40,8 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 01-12

MetroRET
Berichten: 1831
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » di 31 okt 2017, 17:35

Op deze kaart staat dat de 17900 een stop zou gaan krijgen in Esk, maar volgens mij stopt hij daar dus niet.

Bemined
Berichten: 1894
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Bemined » di 31 okt 2017, 17:48

Daar lijkt ook geen ruimte voor te zijn, de s17900 heeft gezien de spooropstelling in Enschede een kering van 5 à 6 minuten op de 7900 en andersom. In het andere halfuur keert de 7900 op zichzelf in 9 minuten.

MetroRET
Berichten: 1831
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » di 31 okt 2017, 17:53

Daarom des te opvallender... :lol:

wouter15
Berichten: 1070
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor wouter15 » di 31 okt 2017, 20:30

Op http://locov.nl/Images/Locov%202017-269 ... 397173.pdf is een document verschenen over het wijzigingsblad van 10 december 2017.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41551
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Suus » di 31 okt 2017, 20:34

Heel netjes dat er iets aan de punctualiteit van de 909 wordt gedaan. Die trein is gewoon te vaak te laat omdat de Belgen de eerste Thalys niet op tijd over de grens krijgen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 12506
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Geert » di 31 okt 2017, 23:01

JWM schreef:
regenmaker schreef:Meest opvallende verschil is dat ze de treinserienummers erin hebben gezet.

Dit zijn toch geen officiële kaarten vanuit de NS, ook al staat er bij de laatste wel een NS-logo op?

Volgens mij bestelt NS zijn eigen variant voor intern gebruik.

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor JWM » di 31 okt 2017, 23:58

Dus ze zien zelf ook de voordelen van zo'n kaart? Waarom hangt zoiets dan niet op alle stations bijvoorbeeld?

Alargule
Berichten: 3371
Lid geworden op: ma 10 mei 2010, 12:57
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Alargule » wo 01 nov 2017, 07:31

regenmaker schreef:Nouja niet op deze versie blijkbaar: klik


Je hebt inderdaad gelijk. De 'publieksversie' gaat zo te zien vooral uit van routes, met vermelding van de frequentie door de lijndikte aan te passen. De kaart waar ik naar link redeneert vanuit de treinseries. Leuk voor ons OV-hobbyisten, maar minder geschikt voor publiek gebruik.

De publieksversie voor 2018 ben ik overigens nog niet tegengekomen.
Én di, én da...

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2939
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Nitein-Repart » wo 01 nov 2017, 08:04

cassie127 schreef:Valt mij ook op dat ze van de ene spoorverbinding naar Duitsland wel alle stations vermelden (zoals IC Berlin) Maar van een RB 51, 61 & 64 niet volledig

Ik vind het juist heel onoverzichtelijk om alle stations in België en Duitsland te vermelden die toevallig een treinverbinding met Nederland hebben. Wie heeft er überhaupt ooit gehoord van Wissingen of Brüchmühlen? Toch krijgen die plaatsen een internationale trein. Voor alle internationale treinen (RB61, RB64, RB51, RE19, RE13, L Antwerpen) zou ik alleen de stations vermelden die nuttig kunnen zijn voor de Nederlander, dus geen Wissingen of Brückmühlen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

OVinspecteur
Berichten: 334
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor OVinspecteur » wo 01 nov 2017, 13:26

Wubbo schreef:
dennistd schreef:Ik ga dan uit van .15 uit Tl en .26 in Gdm en .34 uit Gdm en .45 in Tl.

.34 uit Geldermalsen kan niet ivm de binnenkomst van de sprinter uit 's-Hertogenbosch (aankomst .37). Om dit mogelijk te maken moet er een perron langs spoor 1 komen, maar als dat er is kan er ook al wat meer met de sprinter Tiel - Utrecht (dat ligt nu vast in combinatie met goederen tussen Utrecht en de Betuweroute).

Het lijkt erop dat ze zoiets ook van plan zijn om te gaan bouwen: http://www.phsbibliotheek.nl/files/NB-201609-3-positie-liftschachten.jpg.
Maar tot 2022 heb je daar nog niks aan. :(

Gebruikersavatar
webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8451
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor webguy » do 02 nov 2017, 22:55

Lijst met materieel gevonden op basis van diensten machinisten en conducteurs.

dennistd
Berichten: 3440
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor dennistd » do 02 nov 2017, 22:59

Deels VIRM in de 1600, die had ik niet zien aankomen.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14840
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Meltrain » do 02 nov 2017, 23:59

Bij het doornemen van dat lijstje kom ik een serie 6500 tegen, die nog niet op de Wiki staat. Deze treinserie rijdt zo te zien alleen op werkdagen.
Weet iemand welke serie dat is?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

OV-Hobbyist
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor OV-Hobbyist » vr 03 nov 2017, 00:00

Dat is de spitssprinter Utrecht C-Houten Castellum
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14840
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Meltrain » vr 03 nov 2017, 00:14

Thanks. :pos:
De pagina van deze treinserie bestond overigens al wel, maar doordat er in de Infobox per ongeluk "6800" i.p.v. "6500" stond, kwam het nummer 6500 niet voor in dit overzicht.
(Dat er twee keer een serie 6800 voortkwam, was me even ontgaan. :oops: )
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Pim-AllianceB95
Berichten: 969
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » vr 03 nov 2017, 09:00

webguy schreef:Lijst met materieel gevonden op basis van diensten machinisten en conducteurs.

Heerlijk, dat ratjetoe in de 5/600. Voor individuele treinen doen we op maandag DDZ, dinsdag ICM, woensdag weer DDZ, donderdag ICM...

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4509
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor isadora » vr 03 nov 2017, 13:54

Zojuist een mailtje NS met verwijzing naar de nieuwe dienstregeling.
Mogelijk hier al wel 100 miljoen keer voorbij gekomen, maar dan nog maar eens. :D
https://www.ns.nl/reisinformatie/nieuwe-dienstregeling
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

MetroRET
Berichten: 1831
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » vr 03 nov 2017, 14:23

Pim-AllianceB95 schreef:
webguy schreef:Lijst met materieel gevonden op basis van diensten machinisten en conducteurs.

Heerlijk, dat ratjetoe in de 5/600. Voor individuele treinen doen we op maandag DDZ, dinsdag ICM, woensdag weer DDZ, donderdag ICM...


En natuurlijk de geldverspillende LM-ritten om VIRM in Onnen te krijgen.
Kon dat niet anders (uitlopers 2100 en 2800 laten keren op een ritje 700/500).

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor JWM » vr 03 nov 2017, 15:20

Als het anders had gekund hadden ze dat wel gedaan lijkt me :wink:

Bemined
Berichten: 1894
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Bemined » vr 03 nov 2017, 17:01

Als ik kijk naar HC diensten lijkt het er ook op dat SLT12 weer terugkomt in de spits, in de 4000 en 4600/14600 krijgen enkele treinen een tweede HC in de spits.

ICE105
Berichten: 295
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor ICE105 » za 04 nov 2017, 00:39

JWM schreef:Als het anders had gekund hadden ze dat wel gedaan lijkt me :wink:

Er is een interne regel bij NS dat er niet meer dan 2 materieelsoorten in 1 treinserie mag, dus VIRM bij DDZ en ICM in de 500 en 700 mag niet. VIRM rijdt in de avond leeg Lelystad-Onnen en in de vroege ochtend weer terug.

MetroRET
Berichten: 1831
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MetroRET » za 04 nov 2017, 00:43

Haal ICM dan uit de 700/1800 (die ene omloop) en ruil dat tegen een aantal VIRM.

Bemined
Berichten: 1894
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Bemined » za 04 nov 2017, 13:35

Ik zie trouwens dat de scheve halfuurdienst van de 2200 bij Roosendaal rechtgetrokken is, de treinen 2252 en 2256 kunnen in de middagspits dus weer met twee stellen VIRM gaan rijden tussen Rotterdam en Roosendaal.

Verder een snelle blik op de materieelomloop: de nieuwe opzet van doorkoppelen te Ht pakt gunstig uit voor FLIRT, er zijn twee composities minder nodig doordat de 4400/9600 niet langer bijna een half uur stilstaan onderweg. De 7600 levert een compositie FLIRT in voor SGM, en er komt er eentje extra bij, waardoor er straks 27 komen te rijden als ik goed heb geteld. Hoeveel daarvan gekoppeld gaan rijden (nu 19 van de 26) is nog afwachten, maar dat zal wel een vergelijkbaar aantal zijn. Ik denk 5900 en 7500 plus de ongeveer helft van de 6700/9600 solo en de rest gekoppeld, dan heb je 80% van het FLIRT ingezet.

SLT krijgt er hoop series bij, de s6500, 7700, 8900, 28300 en één compositie in de 7300, dat zullen wel 8 losse stellen worden voor deze series. De 4700/7400 levert drie stellen in (wordt SGM), overige stellen zullen dus uit het reserve moeten komen en door het inkorten van de 6000 en 6900, de s6500 pendelt met één compositie (lijkt mij solo SLT) heen en weer dus daar zal wel wat winst te pakken zijn. SGM verdwijnt dus uit de 7700, 8900 en 28300 en gaat naar de 4700/7400, 5500 en 7600 toe. Al met al lijkt het wegvallen van DDZ uit de sprinterdienst (op één DDZ8 in de 5600 na) wel goed opgevangen te worden door de tienminutensprinter, terugkeer van de reservepoule van FLIRT (vooral DDAR) en de gunstigere doorkoppelingen te Ht.

Wat betreft intercity, bij DDZ tel ik zo snel 39 stellen (waarvan dus 2 stuks nog als boemeltje in de 5600), verdeling viertjes en zesjes onbekend maar zal wel 24/15 of 23/16 zijn. In de spits de 7 solo en 16 gekoppeld op de drukste dagen. DDAR gaat weer flink omhoog qua inzet, de vloot die op papier reserve was voor FLIRT komt dus weer in dienst. DDM gaat daarentegen juist omlaag qua inzet. VIRM lijkt qua inzet vrijwel gelijk te blijven, verdeling wordt uiteraard wel anders. In de 3100 komt een combinatie van 3xVIRM4 te rijden in de ochtendspits. ICM valt weinig over te zeggen op basis van de diensten omdat deze geen HC per treinstel heeft.

wouter15
Berichten: 1070
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor wouter15 » za 04 nov 2017, 19:51

Waarom zijn de SGM stellen uit de 7700, 28300 en 8900 eigenlijk vervangen door SLT? Deze series rijden nu met SGM3 maar als je dat ruilt voor een SLT4 (wat het denk ik word) dan maakt dat toch geen verschil?


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten