Pagina 30 van 33

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: do 23 nov 2017, 09:33
door Zugführer
Aantal berichten verplaatst naar het Concessie Twente topic

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 02 dec 2017, 13:40
door ArrivaBas
*kick* Via deze link (http://nsdr.bemined.nl/2018-1/) zijn nu ook alle materieelinzetten per dag, per week, per dienst én per station te aanschouwen. Wat opvallende dingen:

- De [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie] wordt nóg ruimer in de rijtijd. Naar Breda 22 minuten, naar Dordrecht 21 minuten rijtijd.
- Een nog schevere frequentie van de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] naar Roosendaal, namelijk 35/25, naar Dordrecht wordt het 32/28.
- De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] wordt integraal FLIRT, dit wegens de koppeling aan de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie]. Tevens andere patroontijden.
- De [serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] blinkt uit in afwijkende tijden en lange stilstanden van soms wel 12 minuten op Amsterdam Bijlmer ArenA.
- De [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] wordt integraal SLT.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 02 dec 2017, 13:43
door Bemined
Die [serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] wordt buiten de spits elke 2 uur aangepast zodat de ICE er 'snel' voorbij kan scheuren.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 02 dec 2017, 13:48
door MetroRET
ArrivaBas schreef:*kick* Via deze link (http://nsdr.bemined.nl/2018-1/) zijn nu ook alle materieelinzetten per dag, per week, per dienst én per station te aanschouwen. Wat opvallende dingen:

- De [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie] wordt nóg ruimer in de rijtijd. Naar Breda 22 minuten, naar Dordrecht 21 minuten rijtijd.
- Een nog schevere frequentie van de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] naar Roosendaal, namelijk 35/25, naar Dordrecht wordt het 32/28.
- De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] wordt integraal FLIRT, dit wegens de koppeling aan de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie]. Tevens andere patroontijden.
- De [serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] blinkt uit in afwijkende tijden en lange stilstanden van soms wel 12 minuten op Amsterdam Bijlmer ArenA.
- De [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] wordt integraal SLT.
Dit was al eerder bekend op http://nsdr.bemined.nl/2018 (en voor materieelinzet kon men al te recht op http://nspersoneel.nl/diensten/dienst_k ... sr_mcn.php of de Shiftß app).

EDIT: Hierbij ook een overzicht met de materieellengtes van elke trein, gebaseerd op de HC-inzet: https://drive.google.com/file/d/1jKtLwb ... sp=sharing

Tevens wordt de dienstregeling in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] alleen maar beter, doordat er een gelijkere dienstregeling wordt geboden.
De genoemde 25/35 richting Roosendaal is alleen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe en is nu ook al het geval (ivm inhaling door de [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie]).

Richting Dordrecht worden straks op tijden gereden zodat er meer richting de symmetrie wordt gereden en tevens vóór de Beneluxtrein, zodat er in Dordrecht een langere keertijd ontstaat.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 02 dec 2017, 20:11
door Daniel
MetroRET schreef:Tevens wordt de dienstregeling in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] alleen maar beter, doordat er een gelijkere dienstregeling wordt geboden.
Nouja, beter??? Het wordt eerder nog nuttelozer dat er 4x/uur een trein rijdt tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, want die gaan richting Dordrecht in een 05/25 verdeling rijden :roll:
Vanuit de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] wordt weliswaar de overstaptijd richting Rotterdam Blaak/Centraal liefst 7 minuten korter, maar daar schieten de reizigers qua tijd niks mee op want het is een aansluiting op een Sprinter i.p.v. een IC. Ook vanuit de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] zit je eens in de 2 uur nog met een 10 minuten langere reistijd richting Rotterdam Blaak/Centraal, tenzij je hard kunt rennen en het in 3 minuten redt van 4b naar 3 (in dat geval is de reistijd juist 4 minuten korter)

Reizigers uit de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] die verder dan Rotterdam willen hebben echter weer niet het voordeel van de kortere overstaptijd: die krijgen als "verbetering" een nog robuustere overstaptijd van 16-17 minuten in beide richtingen (is nu maar in één richting zo). Ze hebben eens per uur in één richting een voordeeltje in de paar maanden dat de Benelux nog niet via de HSL gaat. Vanaf Breda Prinsenbeek is er dan wel weer in beide richtingen een vrij goede aansluiting in Dordrecht, dat is eerder een verbetering te noemen.
Effectief krijgen reizigers van Dordrecht Zuid naar wat verder gelegen bestemmingen dus een halfuursdienst met fatsoenlijke aansluitingen.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 03 dec 2017, 19:05
door Globetrotter
MetroRET schreef:
EDIT: Hierbij ook een overzicht met de materieellengtes van elke trein, gebaseerd op de HC-inzet: https://drive.google.com/file/d/1jKtLwb ... sp=sharing
Wat betekent ICM 3-7? Betekent dat dat er voor die rit met zeven bakken ICM wordt gereden of betekent het dat de materieelsamenstelling van die rit minimaal drie en maximaal zeven bakken ICM is?

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 03 dec 2017, 19:20
door Z2N
Tussen de drie en de zeven bakken, omdat dit obv de HC-inzet is wordt de materieelinzet bepaald op de HC-plannormen. 1 HC mag tot 7 bakken ICM meenemen, dus als er 1 HC gepland is zal die trein tussen de 3 en 7 bakken tellen.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 03 dec 2017, 22:17
door MetroRET
Correct.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 06 dec 2017, 16:35
door UtrechtOV
Iemand enig idee eigenlijk hoeveel SLT er nu reserve is?
Per maandag gaat de inzet goed omhoog. 3x SLT 12 (4000 en 14600) ipv SLT 10. Verder wordt tenminste één SLT 6 in de 4000 vervangen door SLT 8. En de SGM set in de (1)5800 wordt ook weer SLT. Verder meer losse SLT's in een aantal series. Er verdwijnen daarentegen alleen drie stellen uit de 4700/7400.

Momenteel vervangt SLT vrij veel door het hele land. Neemt de absolute reserve daarmee af per maandag? Namelijk ook hogere inzet DD-AR en SGM.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 06 dec 2017, 17:05
door Pim-AllianceB95
Er is per zondag vermoedelijk wel een hoop ICM over

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 06 dec 2017, 17:12
door Bemined
Volgens mij worden er in de spits nu maximaal 113 stellen SLT ingezet, dat zullen er waarschijnlijk iets meer worden als het eerste deel van het materieel dat (op papier) reserve was voor FLIRT weer in dienst treed. Verder zal er inderdaad wel wat ingekort worden in de [serie=Sprinter|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Woerden6100[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle6800[/serie]/[serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] vanwege de nieuwe s6500 serie. Netto geloof ik 3 composities meer volgend jaar omdat ook de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie], [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn8900[/serie] en [serie=Museumpendel|2017|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] met SLT gaan rijden (hoewel de [serie=Museumpendel|2017|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] in de ochtendspits niet rijdt, dus kan zijn dat dit stel van de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] of [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] af gaat komen).

DDAR gaat inderdaad ook meer rijden, DDM volgens mij juist weer minder. SGM volgens mij ook minder composities maar mogelijk wel meer die gekoppeld rijden. Maar waarschijnlijk zal er nog wel reserve over blijven, want de afspraak was destijds geloof ik dat er voor elke FLIRT een evenredig aantal bakken reserve zou zijn gedurende een jaar, dus laatste reserve komt na de zomer van 2018 vrij als de laatste FLIRTs een jaar rijden.

ICM wordt ook gewoon doorgeschoven, ik denk niet dat er opeens veel over zal zijn.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 06 dec 2017, 19:13
door Wubbo
Dat stel in de [serie=Museumpendel|2017|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] is ongetwijfeld een stel dat in de ochtendspits wat anders doet (en mogelijk zelfs nog aan de rand van de avondspits wat nuttigs kan doen). Het is niet bepaald een serie waar SLT echt in nodig is, meestal rijdt daar gewoon wat logistiek handig is.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 06 dec 2017, 21:05
door Globetrotter
Pim-AllianceB95 schreef:Er is per zondag vermoedelijk wel een hoop ICM over
ICM gaat rijden in de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]. Ik weet niet waar ze dan weg worden gehaald, maar op die lijn zijn er ook flink wat nodig.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 06 dec 2017, 21:24
door Z2N
Er gaan flink wat stellen weg uit de NoordOost, daar komt natuurlijk DDZ te rijden.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 06 dec 2017, 21:35
door Globetrotter
In welke treinseries gaat DDZ dan rijden?

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 06 dec 2017, 21:42
door MetroRET
[serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] / [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] / [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] / [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] / [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] / [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] / [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 15:14
door Dennenboom
Rover is ontevreden over de nieuwe dienstregeling.Het moet helemaal worden herzien. Waarom horen we dat nu pas?
Lees meer in de OVdeugtnietkrant van Nederland
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1406834 ... poorboekje

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 15:18
door Suus
Dit is de kritiek die Rover ook heeft geuit tijdens de tienminutentrein: de sprinterdienst op de lijn Uitgeest - Breukelen is vrij problematisch ingepast.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 15:19
door Alargule
Dennenboom schreef:Waarom horen we dat nu pas?
Weet niet wie je met 'we' bedoelt, maar 'ik' had het al in maart van dit jaar gehoord.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 16:59
door Bemined
Ezra schreef:ICM gaat rijden in de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]. Ik weet niet waar ze dan weg worden gehaald, maar op die lijn zijn er ook flink wat nodig.
Voor de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] zijn 12 composities nodig, en verder krijgen de [serie=Intercity|2017|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Leeuwarden - Meppel9000[/serie] er beide nog een compositie ICM bij. Samenstelling zal voornamelijk 2xICM zijn, bij de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] een enkele compositie 3xICM en de [serie=Sprinter|2017|Leeuwarden - Meppel9000[/serie] zal wel solo ICM worden. Stellen weggehaald worden er bij de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] (één compositie), [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] (drie), [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] (vier), [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] (eentje) en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]/[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] (eentje). In totaal dus 4 composities meer, mogelijk wel gemiddeld wat korter waardoor het evenveel bakken worden.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 20:58
door RobertT
En ter voorbereiding zit er vandaag al minstens 1 compositie ICM in de 3600,zoiezo in de 3671 2 stellen

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 21:14
door MetroRET
3623/3632/3647/3656/3671 reed met ICM7 (3647 vanaf Zp & 3656 tot Zp, met ICM10)
3625/3634/3649/3658/3673 reed met ICM6 (3649 vanaf Zp & 3658 tot Zp, met ICM9)

Tevens reed 2429/2424/2447 met ICM8 en is bij de kering op 2442 in Dordrecht vervangen door VIRM en leeg doorgegaan naar Roosendaal.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 21:22
door Bemined
Vanavond komen er nog twee setjes ICM bij in de 3683/3687. Ook alvast een DDZ uit de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] via de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] van Dordrecht naar Duivendrecht vanavond, de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] staat in het dagplan voor vanavond met een mix FLIRT, SGM, DDZ en VIRM gepland.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 21:37
door ArrivaBas
Inderdaad nu 2x DDZ4, 1x FLIRT7, 1x SGM5 en 1x VIRM6 in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] volgens OVinfo.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 22:38
door Chrysa
De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] wordt een beetje het afvoerputje heb ik het idee, volgens mij rijdt daar zowat alles op wat er toevallig in de buurt staat. :')