Dienstregeling 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 1886
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Bemined » vr 27 jan 2017, 19:54

Ik vermoed dat die tijden indicatief zijn, gezien de opmerking dat de trein 18 minuten sneller zal de vertrektijd eerder 6:40 worden, tenzij de 2200 zelf ook aangepast wordt.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12322
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Wubbo » vr 27 jan 2017, 22:02

Ik zou mijn geld zetten op splitsen en combineren in Roosendaal en geen grote wijzigingen in de tijdsligging van de 2200. Door naar Dordrecht is niet realistisch want dat past alleen over de Moerdijkbrug als er een andere trein wordt opgeheven.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5616
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Chrysa » vr 27 jan 2017, 22:04

De Beneluxtrein zou naar de HSL gaan, dus dan zou het moeten kunnen toch? (Geen idee van de tijden van dat ding)

SuperGhost
Berichten: 2937
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor SuperGhost » vr 27 jan 2017, 22:07

Niet alleen die Benelux die dan al verdwenen is, maar momenteel rijdt die IC die het betreft tijdelijk nog door naar Breda, dus hoe kan er geen ruimte over de Moerdijkbrug zijn als die IC nu al in die zogenaamd niet-aanwezige-ruimte rijdt? Het enige is dat ten zuiden van Lage Zwaluwe dan de andere richting op gereden dient te worden.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12322
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Wubbo » vr 27 jan 2017, 22:08

En die Moerdijkbrug is nu qua punctualiteit dramatisch. Dat schijnt niet alleen te komen door de snelheidsbeperking die erop zit maar ook door het aantal treinen dat eroverheen moet, zeker als de beschikbare ruimte voor goederenvervoer ook daadwerkelijk gebruikt wordt. En dat gaat komende jaren weer vaak het geval zijn door werkzaamheden in Duitsland.

SuperGhost
Berichten: 2937
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor SuperGhost » vr 27 jan 2017, 22:11

Het gaat dan ook niet om meer ritten, maar juist minder:
Er komt van/naar Roosendaal dus eigenlijk maar 1 rit bij (in het andere half uur rijdt immers de Benelux nu al) in dat topspitsuurtje, maar de rest van de dag gaat er juist steeds 1 rit minder rijden (die Benelux die er verdwijnt).

Van/naar Breda gaat er ook 1 rit per uur minder rijden, want de IC rijdt straks maar 1x p/u i.p.v. 2x p/u.

Samengevat:
Nu:
Altijd overdag: 5 IC's + 4 SPR's

Dan:
Topspitsuurtje: 5 IC's + 4 SPR's (slechts in één richting, in andere richting het normale dagritme)
Overig overdag: 3 IC's + 4 SPR's

Op dat drukste uurtje heb je dus in één richting dezelfde drukte als nu (maar slechts in één richting), meer de rest van de dag dus minder.

PatrickM
Berichten: 1600
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: Treinen naar Zeeland in de spits 18 minuten sneller

Berichtdoor PatrickM » vr 27 jan 2017, 22:43

SLToilet schreef:Zeeland
Vanaf december komen er vier extra spitsritten tussen Rtd en Vs: om iets na 6:30 en 7:30 vanaf Vs naar Rtd en rond 16:50 en 17:50 vanaf Rtd naar Vs. Deze treinen doen 90 minuten over de reis en stoppen tot/na Bgn alleen in Goes, Middelburg en Vlissingen. Dit is het resultaat van onderhandelingen tussen de NS en de provincie.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2017 ... ItSvFPhBtQ



Mooi dat dit (eindelijk) van de grond komt. Nu nog even beslissen hoe men het in de daluren wil gaan doen, want ook dan is de situatie niet echt prettig. Over het algemeen stappen er tussen Gs en Bgn niet meer dan 5 mensen in...
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 27 jan 2017, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast na samenvoegen topics
06-03-2017: Trein: 2185,3 km
23-01-2017: Bus: 255,0 km · Metro: 1,6 km · Tram: 0,0 km · Boot: 0,5 km · OV-fiets 34,2 km

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12322
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Wubbo » vr 27 jan 2017, 22:50

@SuperGhost: het venijn zit hier in het goederenvervoer. Nu is de Betuweroute gewoon volledig open en rijdt er dus minder via Brabant en de Moerdijk dan als die maar deels open is. In 2018 is dat zo'n beetje om de week, als ik me de planning goed herinner.

SuperGhost
Berichten: 2937
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor SuperGhost » vr 27 jan 2017, 22:57

En doordat dus er meer paden verdwijnen, ontstaat er ook ruimte. Alleen gedurende 1 uurtje per richting zou dat even minder zijn. Je zou met de goederenpaden hier natuurlijk op in kunnen spelen: één uurtje lijkt me nog te overzien.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Bram » za 28 jan 2017, 01:28

Zou het een verlenging van de 1000 kunnen betreffen, die dan twee maal per spits doorrijdt na Rotterdam? Dat zou natuurlijk wel ideaal zijn.

VIRM
Berichten: 4497
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor VIRM » za 28 jan 2017, 11:22

Goed dat ze hier iets aan gaan doen. Maar wat nu als de spits-IC vertraging oploopt? Van wat ik heb gehoord blinkt de Zeeuwse Lijn niet echt uit qua punctualiteit.
Beul van de blindegeleidelijn

Bemined
Berichten: 1886
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Bemined » za 28 jan 2017, 11:36

Bram schreef:Zou het een verlenging van de 1000 kunnen betreffen, die dan twee maal per spits doorrijdt na Rotterdam? Dat zou natuurlijk wel ideaal zijn.

Dat lijkt me nog minder realistisch, ICR stammen zijn schaars en daar veranderd in 2018 niets aan. Ga er nou maar gewoon van uit dat er in Roosendaal een treinstel afgekoppeld wordt welke als intercity door gaat.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41427
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Suus » za 28 jan 2017, 11:43

trolly schreef:Hoe ze het ook doen, een echte intercity naar Vlissingen is natuurlijk wel een enorme sprong vooruit *O* Naar 1975 ofzo :Y

De vroegere intercity deed meer stations aan de nieuwe. Kruiningen-Yerseke en Vlissingen Souburg worden geschrapt.
Rame à l'approche

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor JWM » za 28 jan 2017, 11:54

VIRM schreef:Goed dat ze hier iets aan gaan doen. Maar wat nu als de spits-IC vertraging oploopt? Van wat ik heb gehoord blinkt de Zeeuwse Lijn niet echt uit qua punctualiteit.

Als dat zo is liggen die oorzaken denk ik buiten Zeeland? Zo complex is die lijn namelijk niet.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5616
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Chrysa » za 28 jan 2017, 12:40

Een middelburgse bakker had een taart gebakken ter ere van de nieuwe trein. :)

Afbeelding
Hij lijkt een beetje ingezakt. :')

Bron

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 5842
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor trolly » za 28 jan 2017, 13:01

Mooie taart Chrysa!

Suus schreef:De vroegere intercity deed meer stations aan de nieuwe. Kruiningen-Yerseke en Vlissingen Souburg worden geschrapt.

Kruiningen-Yerseke zou kunnen, maar ik weet héél zeker dat Vlissingen Souburg in 1975 voorbijgereden werd :Y
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3158
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Zugführer » za 28 jan 2017, 13:26

In 1971 reed trein 10282 Kruiningen-Yerseke ook al voorbij.
Dat was pas een echte intercity 8-)
Ook al stopte hij wel op Eteen-Leur, Tilburg West en alle stations tussen Amersfoort en Zwolle :mrgreen:
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km
2019 (31-8): trein 18.261 km - bus 980 km - boot 654 km - tram 107 km - metro 67 km - kabelbaan 6 km

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 5842
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor trolly » za 28 jan 2017, 13:42

Zugführer schreef:Dat was pas een echte intercity 8-)
Ook al stopte hij wel op Eteen-Leur, Tilburg West en alle stations tussen Amersfoort en Zwolle :mrgreen:

Maar hij kwam kennelijk wèl overal :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

starx
Berichten: 607
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor starx » za 28 jan 2017, 14:03

Sinds de dienstregeling op de Zeeuwse lijn is aangepast is het aantal reizigers van Kruiningen-Yerseke ook gekelderd. Sommige andere stations zijn juist drukker geworden. Kapelle-Biezelinge is heeft inmiddels zelfs flink meer reizigers. Dus de keuze voor Kruiningen-Yerseke als IC-station was sowieso een beetje willekeurig.

MdJ
Berichten: 4330
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor MdJ » za 28 jan 2017, 14:16

Kruiningen was altijd een IC stop voor de veerboot naar Zeeuws Vlaanderen.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5616
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Chrysa » za 28 jan 2017, 14:20

Die vaart al sinds 2003 niet meer, terwijl er daarna ook nog intercities gestopt hebben. :?

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3158
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Zugführer » za 28 jan 2017, 14:21

Dat is inderdaad de reden dat daar intercity's stopten. Sinds de Westerscheldetunnel is geopend is Kruiningen-Yerseke als "echte" IC-stop niet echt relevant meer.
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km
2019 (31-8): trein 18.261 km - bus 980 km - boot 654 km - tram 107 km - metro 67 km - kabelbaan 6 km

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12322
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Wubbo » vr 03 feb 2017, 14:38

Alle ideeen over Zeeland staan nu hier.

Om het hier weer over 2018 te hebben: hier de adviesaanvraag van NS aan het Locov.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7489
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor regenmaker » vr 03 feb 2017, 14:49

Opvallend vind ik een verbinding Heerlen - Enkhuizen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41427
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2018

Berichtdoor Suus » vr 03 feb 2017, 14:56

Dat Enkhuizen betrokken zou raken bij de tienminutendienst is geen verrassing, het was alleen nog de vraag of die trein naar Venlo of Heerlen zou gaan rijden als de bestaande 800 en 3000 in tact gelaten zouden worden.

Ik ga zo de rest even rustig lezen, maar het begin is goed. Meer treinen, jeej!
Rame à l'approche


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten