Pagina 31 van 33

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 22:42
door Milco
Bij een dienstregelingwissel waarbij het materieel eveneens wisselt probeert NS met zo min mogelijk LM-ritten het materieel over te brengen. Ik heb ergens gelezen dat om die reden ooit op zondagochtend eens een sleep SGM's werd ingezet als Intercity vanuit Rotterdam naar Enschede om het materieel in Twente te krijgen.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 09 dec 2017, 06:12
door Pim-AllianceB95
Vandaag lijkt zo ongeveer de hele 700/1800 al voorzien te zijn van DDZ, dat gaat overigens wel gepaard met wat krappere samenstellingen dan gepland (in de 726/730/734 bijvoorbeeld 8 bakken terwijl het toekomstig spoorgebruik een inzet van minimaal 10 bakken suggereert). Reizigers voor Den Haag gaan vandaag via Utrecht, dus dat compenseert wellicht enigszins :)

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 09 dec 2017, 08:38
door jensvdkroft
Even een hele domme vraag. Ik kan nergens de busboekjes van Connexxion voor 2018 vinden. Weet iemand waar ik die kan vinden? Op de site van cxx zie ik alleen die van Zaanstreek. Ik wil graag die van AML en Gooi- en Vechtstreek. #dtv :@

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 09 dec 2017, 09:40
door JWM
Zou er morgen al meteen gesnoeid gaan worden in de dienstregeling? Het gaat sneeuwen (A)

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 09 dec 2017, 10:02
door Bemined
Pim-AllianceB95 schreef:Vandaag lijkt zo ongeveer de hele 700/1800 al voorzien te zijn van DDZ, dat gaat overigens wel gepaard met wat krappere samenstellingen dan gepland (in de 726/730/734 bijvoorbeeld 8 bakken terwijl het toekomstig spoorgebruik een inzet van minimaal 10 bakken suggereert).
Alle 700 treinen richting Leiden vandaag zijn in Zwolle gespoorwijzigd naar 5a, ik vermoed lengtebeperking vanwege het keren op tevens spoor 5a in Leiden (spoor lijkt net een paar meter te kort te zijn voor 10 bakken).

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 09 dec 2017, 11:00
door SLToilet
Chrysa schreef:De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] wordt een beetje het afvoerputje heb ik het idee, volgens mij rijdt daar zowat alles op wat er toevallig in de buurt staat. :')
Ach, het heeft wel z'n charme, althans, kom ik iedere keer weer een andere trein tegen. Op een gegeven moment staat de ene trein tegen, dan komt er wel weer iets anders :D

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 09 dec 2017, 12:37
door Meltrain
jensvdkroft schreef:Even een hele domme vraag. Ik kan nergens de busboekjes van Connexxion voor 2018 vinden. Weet iemand waar ik die kan vinden? Op de site van cxx zie ik alleen die van Zaanstreek. Ik wil graag die van AML en Gooi- en Vechtstreek. #dtv :@
Busboekjes zijn er nauwelijks meer, maar hier staan van de meeste regio's wel lijnfolders.
En de folders die er nog niet zijn, zullen te zijner tijd wel geplaatst worden.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 09 dec 2017, 13:07
door ArrivaBas
@Chrysa Vanaf morgen wel integraal FLIRT, hoor. Dit was een logistieke verplaatsing.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 09 dec 2017, 13:09
door MetroRET
3625 reed vanochtend met Flirt6, als onderdeel van die logistieke verplaatsing voor de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie].

Verder geen DDZ meer in de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] vandaag, deze rijden nu al volledig op de Hanzelijn-IC's.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 09 dec 2017, 18:39
door Suus
JWM schreef:Zou er morgen al meteen gesnoeid gaan worden in de dienstregeling? Het gaat sneeuwen (A)
Check! Geen tienminutentrein morgen.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 09 dec 2017, 18:49
door Daniel
Er worden uiteraard vrij letterlijk treinen tussenuit gesneden, wordt dus een 10/20 interval tussen Amsterdam en Eindhoven morgen is nu in de reisplanner te zien.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 09 dec 2017, 19:07
door reisthijs
Dat is toch gebruikelijk bij een uitgesneden dienstregeling, er wordt op de meeste trajecten één serie opgeheven en de rest rijdt op de geplande tijden.

Een 10/20 interval is altijd nog beter dan 30/30.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 00:42
door SuperGhost
Maar hadden ze niet veel beter de avonddienst kunnen rijden, met dus een kwartiersdienst?

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 01:22
door JWM
Paar treinseries schrappen is waarschijnlijk minder complex dan op andere tijden gaan rijden.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 12:39
door IC140
SuperGhost schreef:Maar hadden ze niet veel beter de avonddienst kunnen rijden, met dus een kwartiersdienst?
Dan moet bijvoorbeeld de IC uit Hoorn naar Amsterdam 5 minuten vroeger vertrekken en ook moeten er Sprinters hier en daar vroeger vertrekken (Geldermalsen richting Den Bosch). Zou een beetje sneu zijn aangezien beide maar 2x per uur rijden.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 13:25
door Bemined
Ondanks de uitgedunde dienstregeling was via de NS app stiekem toch nog de geplande materieelinzet van vandaag op te vragen, met uitzondering van treinen die met FLIRT reden. Dus bij deze, onder voorbehoud van fouten, de geplande verdeling van het materieel op deze maandagochtend, wat waarschijnlijk grotendeels over een zal komen met andere maandagen van dienstregeling 2018. Overige dagen van de week zullen bij sommige series meer afwijken dan bij andere, met name de ICM/DDZ verdeling in de 500/600 is anders.

Intercity's:

Code: Selecteer alles

500                                             2xICM7, 1xICM11, 2xDDZ10, 1xDDZ12
600                                             1xICM6, 1xICM11, 1xICM12, 2xDDZ6, 1xDDZ12
700/1800                                        1xICM7, 1xDDZ4, 5xDDZ6, 4xDDZ8, 2xDDZ10
800                                             7xVIRM6, 1xVIRM8, 7xVIRM10
1500/2600                                       4xICM6, 2xICM7, 1xICM8, 1xICM9
1600/11600                                      1xICM4, 1xICM6, 2xICM7, 1xICM9, 1xICM10, 1xICM12, 1xVIRM10
1700/11700                                      1xICM6, 1xICM7, 1xICM8, 1xICM9, 1xICM10, 1xICM11, 1xICM12, 1xVIRM12
2000/8800                                       1xICM6, 2xICM7, 1xICM8, 3xDDZ8
2100                                            2xVIRM8, 2xVIRM10
2200                                            5xVIRM6, 1xVIRM8, 7xVIRM10
2300                                            1xICM3
2400                                            1xVIRM6, 8xVIRM10
2800                                            1xVIRM6, 1xVIRM8, 1xDDZ8
3000/3100                                       5xVIRM6, 3xVIRM8, 10xVIRM10, 1xVIRM12
3400                                            3xDDM1-4
3500                                            4xVIRM6, 3xVIRM8, 1xVIRM10, 2xVIRM12
3600                                            3xICM6, 5xICM7, 3xICM8, 1xICM9
3900                                            3xVIRM4, 5xVIRM6, 6xVIRM8, 1xVIRM10
4500                                            2xVIRM4, 3xDDM1-4
6200                                            2xICM3
8100                                            2xICM3, 3xICM6, 1xVIRM4
9000                                            3xICM3, 1xICM4
Sprinters:

Code: Selecteer alles

3300                                            2xSLT6, 2xSLT8, 2xSLT10
4000                                            1xSLT6, 1xSLT8, 4xSLT10, 2xSLT12
4300/5800/15800                                 1xSLT4, 8xSLT6, 4xSLT10
4600/14600                                      4xSLT6, 1xSLT8, 5xSLT10, 2xSLT12
4700/7400                                       3xSGM3, 3xSGM5, 3xSGM6
4800/5400                                       8xSGM5, 1xSGM6
4900                                            1xSLT6, 1xSLT8, 2xSLT10
5000/5100                                       4xSGM5, 5xSGM6
5500                                            3xSGM5
5600                                            1xDDAR3, 4xDDAR6, 1xDDZ8
5700                                            2xSLT6, 4xSLT8
6000/6100                                       2xSLT6, 1xSLT8, 3xSLT10
6300                                            4xSGM5
6500                                            1xSLT4
6800/6900/7800                                  5xSLT6, 5xSLT8, 1xSLT10
7000                                            3xSGM3, 3xDDAR3 (SGM lijkt dagplan te zijn, jaarplan geeft DDAR aan)
7300                                            3xSGM3, 1xSLT4
7600                                            2xSGM3, 2xSGM5, 1xFLIRT?
7700                                            3xSLT4
8900                                            2xSLT4

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 11:25
door Hainje
Ik zie op de gele vertrekstaten dat de treinen uit Eindhoven niet meer doorrijden naar Enkhuizen. Dit was tijdens de test op woensdag wel het geval. Zijn ze daar (na protest) op terug gekomen?

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 11:33
door MetroRET
Nee, net als eens eerder bij een aantal treinseries, wordt bij de s3900 tussen Hrl en Ut, Asd als eindbestemming genoteerd op de CTA bakken en dus ook op de bekende gele borden.
Vanaf Asa wordt er wél Ekz getoond op de CTA-bakken en dus waarschijnlijk ook op de gele borden.
Dit geldt overigens ook voor de s2900.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 14:41
door evos
starx schreef:Ik vraag me alleen af of [serie=Sprinter|2018|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] tijdens de daluren nu wel kan keren in Aml of dat die alsnog leeg naar Hgl door moet rijden.
Is inmiddels bekend hoe dit probleem is opgelost?

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 17:37
door Wubbo
MetroRET schreef:Nee, net als eens eerder bij een aantal treinseries, wordt bij de s3900 tussen Hrl en Ut, Asd als eindbestemming genoteerd op de CTA bakken en dus ook op de bekende gele borden.
Vanaf Asa wordt er wél Ekz getoond op de CTA-bakken en dus waarschijnlijk ook op de gele borden.
Dit geldt overigens ook voor de s2900.
Ik vind dat een rare beslissing. In Utrecht wordt nu regelmatig gevraagd of deze trein ook naar Amsterdam Sloterdijk gaat...
evos schreef:
starx schreef:Ik vraag me alleen af of [serie=Sprinter|2018|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] tijdens de daluren nu wel kan keren in Aml of dat die alsnog leeg naar Hgl door moet rijden.
Is inmiddels bekend hoe dit probleem is opgelost?
Meestal leeg naar Hengelo, soms past keren in Almelo.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 18:20
door MetroRET
Wubbo schreef:
MetroRET schreef:Nee, net als eens eerder bij een aantal treinseries, wordt bij de s3900 tussen Hrl en Ut, Asd als eindbestemming genoteerd op de CTA bakken en dus ook op de bekende gele borden.
Vanaf Asa wordt er wél Ekz getoond op de CTA-bakken en dus waarschijnlijk ook op de gele borden.
Dit geldt overigens ook voor de s2900.
Ik vind dat een rare beslissing. In Utrecht wordt nu regelmatig gevraagd of deze trein ook naar Amsterdam Sloterdijk gaat...
Welkom in de fantastische wereld van NS.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 18:51
door reisthijs
MetroRET schreef:Nee, net als eens eerder bij een aantal treinseries, wordt bij de s3900 tussen Hrl en Ut, Asd als eindbestemming genoteerd op de CTA bakken en dus ook op de bekende gele borden.
Vanaf Asa wordt er wél Ekz getoond op de CTA-bakken en dus waarschijnlijk ook op de gele borden.
Dit geldt overigens ook voor de s2900.
Dit is voor treinseries die (Eindhoven -) Utrecht - Amsterdam en verder rijden nooit eerder gedaan. Den Helder, Schagen, Alkmaar mag allemaal wel maar Enkhuizen als eindbestemming is nu ineens wel een probleem?!

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 19:03
door jelmerrr
evos schreef:
starx schreef:Ik vraag me alleen af of [serie=Sprinter|2018|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] tijdens de daluren nu wel kan keren in Aml of dat die alsnog leeg naar Hgl door moet rijden.
Is inmiddels bekend hoe dit probleem is opgelost?
Zaterdag zag ik een stelletje staan op spoor 5 van de 7000 dus ze hebben wel bepaalde bewegingen volgens mij.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 19:07
door Mikos
Zaterdag was er nog geen sprake van de nieuwe dienstregeling. :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 20:15
door Vinny
reisthijs schreef:
MetroRET schreef:Nee, net als eens eerder bij een aantal treinseries, wordt bij de s3900 tussen Hrl en Ut, Asd als eindbestemming genoteerd op de CTA bakken en dus ook op de bekende gele borden.
Vanaf Asa wordt er wél Ekz getoond op de CTA-bakken en dus waarschijnlijk ook op de gele borden.
Dit geldt overigens ook voor de s2900.
Dit is voor treinseries die (Eindhoven -) Utrecht - Amsterdam en verder rijden nooit eerder gedaan. Den Helder, Schagen, Alkmaar mag allemaal wel maar Enkhuizen als eindbestemming is nu ineens wel een probleem?!
Ik vind Schagen (of exotischer eindbestemmingen in Noord-Holland) wel degelijk licht problematisch als eindbestemming te lezen in Limburg. Niet iedereen is goed in topografie. Afkappen tot Amsterdam Centraal met als regel: "Rijdt als intercity door naar (...)" vind ik publieksvriendelijker.