Trein'vergeet' station.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door waldo79 »

Ik zag van de week via de on-line kanalen dat de [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie] stations ging overslaan tussen Nm en Ah. Maar goed, dit is maar in 1 richting geweest en om de kering te Ah te kunnen redden.
Kijk, een sprinter die stations skipt is wat bijzonder, maar hier is nog een back-up van de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie].
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door SuperGhost »

De [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie] die stations overslaat om de kering in Arnhem te kunnen halen?
- de kering in Arnhem is 22 minuten
- de sprinter rijdt dan alleen Nijmegen - Arnhem Centraal, dus sloeg alle stations over die hij moest bedienen
- de sprinter komt in Nijmegen van het rangeerterrein
Dan is er dus iets goed fout gegaan in de planning lijkt me :')
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door waldo79 »

Niet te snel oordelen, de trein is voor zover ik weet doorgereden naar Zutphen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door SuperGhost »

Waldo, je zegt nota bene zelf in je verhaal dat hij de kering in Arnhem moest halen :wink:
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door waldo79 »

Die heb ik ten onrechte genoemd. Maar goed, dit is één specifiek geval waarin niet per ongeluk een station gemist is.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door sven_engelen »

Het is bij mij een keer in Kessel overkomen dat de bus de halte Hout oversloeg. Erger was een ICM die station Helmond vergat. Station Helmond is toch niet over het hoofd te zien? -o-
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door SuperGhost »

waldo79 schreef:Die heb ik ten onrechte genoemd. Maar goed, dit is één specifiek geval waarin niet per ongeluk een station gemist is.
Ah, in dat geval doet die sprinter dat al jarenlang wel af en toe (weet ik uit eigen ervaring). :wink:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Chrysa »

sven_engelen schreef:Het is bij mij een keer in Kessel overkomen dat de bus de halte Hout oversloeg. Erger was een ICM die station Helmond vergat. Station Helmond is toch niet over het hoofd te zien? -o-
Wees nou eerlijk, jij komt ook zo min mogelijk in Helmond toch?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Wubbo »

Helmond is een rollenspel.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door MarkNL »

Lijkt mij sterk dat er iemand ooit in Helmond is geweest of überhaupt van het bestaan van Helmond heeft gehoord.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Chrysa »

Tja, wie stopt er nou met een trein in the middle of nowhere? (A)
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Nitein-Repart »

De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] stoppen ook een keer in The Middle of Nowhere, de [serie=Stoptrein|2017|Arnhem - Tiel31100[/serie] trouwens ook.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door waldo79 »

Als je Hemmen-Dodewaard bedoeld? Daar ligt een dorp op 1 km afstand :lol:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Chrysa »

Erno-BE schreef:De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] stoppen ook een keer in The Middle of Nowhere.
Nee hoor, dat is een belangrijke knoop in het spoorwegennet. :Y

Hemmen-Dodewaard snap ik niet. Voor Dodewaard is station Opheusden dichterbij, en voor Hemmen (waarvan de bevolking in 1 zo'n GTW'tje past. :') ) is Zetten-Andelst weer dichterbij.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Nitein-Repart »

Jaja, Zevenbergen en Oudenbosch hebben iedere 7 dagen per week een busverbinding met Breda, vanuit Bd-Prinsenbeek kun je ook via Breda naar Roosendaal, dus een spoorwegknooppunt voor die paar lui die van Bd-Prinsenbeek naar Zevenbergen en Oudenbosch moeten, jaja.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Chrysa »

Ik denk dat je sarcasmemeter een beetje kapot is. :p
(Overigens rijdt er tussen Prinsenbeek en Zevenbergen gewoon een bus.)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] stoppen ook een keer in The Middle of Nowhere, de [serie=Stoptrein|2017|Arnhem - Tiel31100[/serie] trouwens ook.
De stoptrein Zutphen-Oldenzaal stopt nog letterlijker in the middle of nowhere, er ligt daar niet eens meer een perron (Laren-Almen) :wink:
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door huibf »

Sinds de " elke 10 minuten een trein" komt het met enige regelmaat voor de trein Venlo niet haalt en keert in Blerick.
Gevolg is dat reizigers lopen naar Venlo over de brug. De Arrivatrein is te lang wachten.

Alles voor het slagen van het prestiseuze project, zal ik maar zeggen...
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Zugführer »

Dat heeft meerte maken met het plannen van een korte kering en/of geen reservematerieel in Venlo hebben staan lijkt me, of er nou om de 10 minuten of om de 15 minuten gereden wordt tussen Eindhoven en Utrecht maakt daarvoor weinig uit.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door MdJ »

huibf schreef:Sinds de " elke 10 minuten een trein" komt het met enige regelmaat voor de trein Venlo niet haalt en keert in Blerick.
Gevolg is dat reizigers lopen naar Venlo over de brug. De Arrivatrein is te lang wachten.

Alles voor het slagen van het prestiseuze project, zal ik maar zeggen...
Met enige regelmaat? De afgelopen 5 dagen heeft volgens ovtijden 3500 Venlo bereikt, ook wel eens met vertraging.
Welke treinen heb je het over welke dag?
Bij twijfel: gebruik beton.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door sven_engelen »

Het gebeurt inderdaad nog wel eens als de trein teveel vertraging heeft. Lopen over de brug heeft dan ook geen zin omdat het niet doorgegeven wordt dat de trein op Blerick keert en laat de NS dus de reiziger in Venlo in de kou staan. De korte keertijd in Venlo zal er zeker mee te maken hebben maar in Venlo hebben ze vaak genoeg reservematerieel staan wat niet gebruikt wordt en dat valt me enorm tegen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Suus »

Het is wel sinds dit jaar dat in Venlo kort wordt gekeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door sven_engelen »

Sinds vorig jaar al. De trein kwam om .58 en .28 een en vertrok om .04 en .34. Dat is nu met 1 minuut verschoven in vertrek. De IC vertrekt nu om .03 en .33
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Trein'vergeet' station.

Bericht door Meltrain »

Zugführer schreef:Dat heeft meerte maken met het plannen van een korte kering en/of geen reservematerieel in Venlo hebben staan lijkt me, of er nou om de 10 minuten of om de 15 minuten gereden wordt tussen Eindhoven en Utrecht maakt daarvoor weinig uit.
Er zit wellicht wel een verband: als een trein met forse vertraging in Venlo aankomt en daar weer vertrekt, is hij er vanaf Eindhoven makkelijker tussen te proppen als de volgende trein (gepland) 15 minuten later vertrekt dan wanneer die al 10 minuten later vertrekt.
Om geen domino-effect te krijgen, zal men dus eerder geneigd zijn om de trein in te korten in Blerick.
Uiteraard speelt de korte kering een veel grotere rol.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten