Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door isadora »

Eigenlijk zou ik deze schitterende en leerzame topics het liefst in een Wiki zien staan.
Zonde dat ze hier langzaam, in de toekomst, weer wegvloeien.

Ook de aanvullingen van Klaasje vind ik erg informatief en leerzaam, echte super-topics hoor. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door Klaasje »

Thanks :D
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door Mikos »

Ja, mooie aanvullingen, Klaasje! Mocht er behoefte aan zijn van meer mensen, dan is er vast iemand die uit kan leggen of regelen hoe een en ander hier op de wiki terecht kan komen. Ik heb nog wel meer onderwerpen, alleen zo weinig tijd (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door Daniel »

Op de wiki kan je gewoon inloggen met dezelfde account als op het forum, dus da's alvast makkelijk. En het is een kwestie van een bestaande pagina uitbreiden want op de wiki hebben we deze pagina al. Wellicht dat we als beheer een keertje moeten kijken naar de vindbaarheid van dergelijke pagina's want die is toch wat minder goed dan veel andere zaken.

Met het bewerken op de wiki zijn er zat gebruikers die je kunnen helpen, maar op zich wijst de wikisoftware wel zichzelf voor de eenvoudiger pagina's als deze.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door Mikos »

En wat als ik de hele cursus op de Wiki wil kopiëren, met eventueel de bijdragen en aanvullingen die op het forum voorbij zijn gekomen? Ik heb even rondgeneusd op de Wiki en zie al wel dat daar weer een heleboel tijd in gaat zitten, die ik momenteel niet bepaald heb.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door baladid »

Als je hier je toestemming neerzet zou ook iemand anders dat in de wiki kunnen zetten.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door AppleMoose »

Als tussenoplossing zou het beheer deze topics als sticky kunnen aanmerken. Dan blijven ze gewoon bovenaan vaststaan op de eerste pagina.
Wiki is leuk, maar de 'toon' is vaak wat 'droog' en 'zakelijk' en je zit weer vast aan allerlei regels. De manier van schrijven van en interactie met Mikos maakt dat deze topics (voor mij althans) aantrekkelijk zijn om te lezen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door Wubbo »

Manier van schrijven hebben we volgens mij geen regels voor op de wiki. Wel voor structuur voor lijnpagina's enzo, maar dat zijn dit niet. Het forum heeft als voordeel dat er interactie is, de wiki heeft als voordeel dat iedereen kan toevoegen en er zo een compleet verhaal ontstaat.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door regenmaker »

Wat mij betreft kan je je cursus zo toevoegen op bijvoorbeeld de pagina Seinen. Dan pakken andere gebruikers het vanzelf weer op.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
hups
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 19 okt 2016, 19:18

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door hups »

"dat het rode sein altijd onderop hoort te zitten, geel in het midden en groen onder"

Correctie; groen boven.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:deze pagina
In ieder geval naam aanpassen? Ik zou nooit gezocht hebben op 'seinstelsel'.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door regenmaker »

Maar er is ook een pagina over seinen. Ik kan dat soort pagina's überhaupt heel slecht vinden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door Mikos »

Ik ben persoonlijk veel groter fan van het compleet kopiëren van de openingspost, met de aanvullingen er aan toegevoegd als Wiki-pagina, omdat je dan het hele onderwerp in zijn geheel op één pagina hebt staan. Dan kun je van daaruit altijd nog doorverwijzen naar al die andere losse pagina's. Dat is ook de reden dat ik het nu niet op de Wiki ga zetten.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door Chrysa »

Waarom beginnen we niet gewoon met een lijst waar leerzame posts zoals deze op een rijtje komen te staan op de wiki? Gewoon linken naar het forum, scheelt gedoe.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Cursus Spoor 3: Seinenstelsel

Bericht door Wubbo »

Dan is het wel fijn als iemand de aanvullingen in de post verwerkt zodat het 1 verhaal wordt, wat mij betreft. Ik wil dat best een keer gaan doen, maar kom daar voorlopig niet aan toe denk ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 95 gasten