R-net

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: R-net

Bericht door verfmeer »

OmniLezer schreef: Om een lang verhaaltje kort te maken met een voorbeeld; ik heb gelezen dat Qliner 385 R-net moet worden, maar qua frequentie heeft het nog heel wat te overbruggen. Lijn 37 van Haaglanden Connexxion idem dito.
Bedoel je niet lijn 36? Lijn 37 rijdt nu inderdaad niet vaker dan eens per half uur, maar lijn 36 gaat met de opening van de Hoekse metrolijn 6x per uur rijden.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: R-net

Bericht door ovforens »

Lijn 28 in Utrecht wordt een mooie kandidaat. Rijdt sinds een maandje op 100 meter na volledig op een eigen tracé.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: R-net

Bericht door OmniLezer »

verfmeer schreef:
OmniLezer schreef: Om een lang verhaaltje kort te maken met een voorbeeld; ik heb gelezen dat Qliner 385 R-net moet worden, maar qua frequentie heeft het nog heel wat te overbruggen. Lijn 37 van Haaglanden Connexxion idem dito.
Bedoel je niet lijn 36? Lijn 37 rijdt nu inderdaad niet vaker dan eens per half uur, maar lijn 36 gaat met de opening van de Hoekse metrolijn 6x per uur rijden.
Ja en lijn 37 is ook kandidaat. Zo staat het op de wiki.
Lijn 36 is gewoon goed gekozen: snel en frequent.
Lijn 37: Waarom is die gekozen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: R-net

Bericht door verfmeer »

Ik denk dat de wiki niet klopt, zeker niet qua tijd. Er is geen bronvermelding op de en het is al 4 jaar oud, dus ik vertrouw het niet. Ook in het vervoersplan van 2018 wordt er niet over gesproken: http://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/file ... VP2018.PDF
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: R-net

Bericht door regenmaker »

Het klopt dat de pagina over R-net een beetje achterhaalt is. Laatst heb ik de concessie Zuidholland-Noord opgeknapt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: R-net

Bericht door waldo79 »

Ik heb in het verleden al een aantal keren flink in die pagina's over R-net lopen snoeien, maar aangezien ik geen groot kenner ben houd ik het daar op hoofdlijnen.

Sowieso moet je bij dat soort pagina's vrij compact informatie aanbieden. Hoe meer details je erin verwerkt, hoe sneller het veroudert.
En het is niet zo dat er hele websites in gekopieerd worden, ik haal de marketingtaal er zo uit :!:
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: R-net

Bericht door n-evo »

Ik hou persoonlijk niet van het onderscheid dat beleidsmakers steeds introduceren binnen het OV door speciale kleurtjes, lijnnummers of whatever. Vaak verwateren de zaken die paar lijnen speciaal maakten ook met de tijd en wordt het alleen maar rommeliger of onduidelijker. Probeer aan een toerist maar eens uit te leggen waarom je met het kaartje uit de R-NET (GVB) metro niet in een R-NET (Connexxion) bus mag stappen. Het is toch allemaal R-NET? Ik vraag me ook tot op heden af wat een drukke metrolijn en een streekbus met elkaar gemeen hebben dat ze op dezelfde hoop terecht komen.

Ook zie je dat ze per regio nu al aan de haal gaan met de huisstijl. In Rotterdam zitten er nog gigantische RET-banden op de metro's. In Amsterdam is de metro "wayfinding" blauw i.p.v. rood. Ook hebben ze de Amsterdamse metrohuisstijl opgenomen binnen de R-NET-formule omdat dat in beide metrosteden wat praktischer was.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: R-net

Bericht door CamilleKreemers »

Natorious schreef:R-Net had naar mijn mening beperkt moeten worden tot een samenhang van snelle, hoogfrequente bussen met een hoge betrouwbaarheid en strakke haltes. Het is de uniformiteit die het interessant maakt voor mensen om mee te reizen.
Ze reizen dan namelijk niet met een ´bus´ ( -o- ) maar met R-Net ( *O* ).
Een concessie waar ze het tot nu toe erg goed aanpakken, naar mijn mening is Haarlem-IJmond.
De 300, 310, 340, 346 en 356 vormen een geheel rond de regio Haarlem, rijden erg vaak en hebben haltes met die uniforme uitstraling.
Losstaande lijnen als de 436 hadden ze beter een eigen formule kunnen bedenken. En de 400 valt ook gigantisch buiten de boot met het Randstadrail in de buurt.

Ik vind R-Net op een tram/metro pas belachelijk. Die staan (meestal) al bekend als snelle, frequente verbindingen. Om dat te benadrukken heb je geen R-Net nodig.
Ik hoop dat je dat snel van een tram respectievelijk ziet? In mijn geheugen waren trams in Amsterdam niet echt snel, aangezien de fietsen de tram inhaalden.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: R-net

Bericht door n-evo »

Nou staan mensen er hier ook wel om bekend om van alles "...is 10 minuten fietsen" te maken. Of je nou van Buikslotermeerplein naar Gelderlandplein moet of van De Aker naar IJburg. Daar wint de tram het natuurlijk nooit van. :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten