Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Mikos »

Je liegt sowieso, want conducteurs lopen in Nederland helemaal niet door de trein.

Gisteren zaten er nog 3 conducteurs op een trein die op alle stations in de provincie stopte. Dus het komt vaker voor. Ook aspiranten kunnen al BOA zijn, als ze in hun laatste weken zitten.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Aking »

Ik heb dan ook nergens beweerd dat ze in de trein liepen! Ze liepen op het perron namelijk :Y

En dat een trein op alle stations in de provincie stopt maakt hem nog geen Stoptrein natuurlijk, althans niet volgens de deveniesies van NS :')

En 't leek me logisch dat ze eerst HC en dan Boa werden, maar ik heb zowaar nog wat geleerd van je :o
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Mikos »

Tijdens de opleiding komt ook de opleiding tot BOA aan bod, pas na het behalen daarvan kun je alleen de trein op. In sommige gevallen betekent dat dat het wachten is op de beëdiging en er dan meteen alleen de trein opgegaan kan worden, in sommige gevallen betekent dat dat na de beëdiging het laatste examen nog gedaan moet worden. Verschilt dus per persoon.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Bemined
Berichten: 5945
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Bemined »

Z2N schreef:NS heeft een erg goede bijsturingsorganisatie
Tja, dat was goed te merken vandaag. Er zijn buiten de HSL (was alles behalve onverwacht geweest zal zijn) amper verstoringen geweest door de storm (ik zie slechts enkele defecte treinen en een aanrijding persoon), maar toch kreeg men het niet voor elkaar om een treindienst van Rotterdam naar Breda aan te bieden vanmiddag :roll:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Mikos »

Dat heeft niks met de bijsturing te maken, dat heeft met het uitgewerkte scenario van de LUD te maken. Dat daar verbetering in aan te brengen is, is wel duidelijk, maar heeft dus niks met de bijsturing te maken. Die :roll: is dan ook niet van toepassing. Maar, als er maar wat te klagen valt! *O*
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door SLToilet »

In de late avond stonden ineens nog enkele bussen Rtd-Bd (vv) in de reisplanner. Beter laat dan nooit of mosterd na de maaltijd? Of was het toch het dempen van de put als het kalf al verdronken is? Ik weet het antwoord denk ik al.

Overigens is Tbr ook lekker aan het aftakelen door die storm. Viel live een tegel uit een reeks tegels op de muur die zijn gevallen onderaan de trap naar spoor 2. 17:35 om precies te zijn.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Nitein-Repart
Berichten: 3548
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Nitein-Repart »

@Benemid: Als je de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] tussen Breda en Duivendrecht laat rijden, kun je de gehele [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] opheffen indien je minder treinen wilt laten rijden, dan kun je ook gelijk de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] laten stoppen in Schiedam en de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] in Delft Zuid.

De [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] laat je dan rijden zolang het kan, de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] hef je dan op.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door reisthijs »

Mikos schreef:Dat heeft niks met de bijsturing te maken, dat heeft met het uitgewerkte scenario van de LUD te maken. Dat daar verbetering in aan te brengen is, is wel duidelijk, maar heeft dus niks met de bijsturing te maken. Die :roll: is dan ook niet van toepassing. Maar, als er maar wat te klagen valt! *O*
Dat er gistermiddag geen treinen over de HSL reden had niets met het uitgewerkte scenario van de LUD te maken, volgens dat scenario hadden die treinen immers gewoon moeten rijden.

Als geplande treinen onverwacht niet kunnen rijden, dan is het toch niet gek om te verwachten dat er bijgestuurd wordt? Je zou denken dat er mogelijkheden genoeg waren, op de omleidingsroute was in elk geval ruimte zat dankzij de LUD.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Mikos »

Dat ze op de HSL uitvielen was niet volgens LUD, nee. Maar over Dordrecht rijdt er überhaupt geen (IC-)trein naar Breda onder normale omstandigheden. Dat dat wel in LUD opgenomen zou moeten worden als alternatief, lijkt me duidelijk (en neemt men ook mee in de evaluatie), maar heeft nog steeds niks met de bijsturing te maken. Die voerde het plan uit zoals bedoeld. Minpuntje voor het wegvallen van de HSL.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Aking »

Maar was dat minpuntje niet al maanden van tevoren te voorspellen geweest? :roll:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Mikos »

De uitwerking van LUD is eigenlijk bedoeld in geval van sneeuw en niet voor storm. In beide gevallen rijden er minder treinen en valt er meer op te vangen, het heeft alleen een ander effect. In geval van sneeuw kan er op de HSL wel gewoon gereden worden, in geval van storm niet.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Aking »

En dan is er niemand die bedenkt dat sommige dingen daarvan (zoals de HSL) niet heel handig zijn in deze specifieke situatie?

Of is dat hele LUD zo complex dat dat niet aan te passen is voordat mensen met verstand er drie jaar hun hoofd over breken? -o-
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Mikos »

Don't shoot the messenger. Een en ander wordt geëvalueerd en men zal waarschijnlijk een alternatief plan opstellen voor de uitzonderlijke gevallen waarin er in heel Nederland minder treinen kunnen rijden door storm.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door reisthijs »

Mikos schreef:Dat ze op de HSL uitvielen was niet volgens LUD, nee. Maar over Dordrecht rijdt er überhaupt geen (IC-)trein naar Breda onder normale omstandigheden. Dat dat wel in LUD opgenomen zou moeten worden als alternatief, lijkt me duidelijk (en neemt men ook mee in de evaluatie), maar heeft nog steeds niks met de bijsturing te maken. Die voerde het plan uit zoals bedoeld. Minpuntje voor het wegvallen van de HSL.
Het gaat hier niet over LUD of wat daar in opgenomen zou moeten zijn.
Ik heb het over bijsturen ten opzichte van het plan zoals het die dag bedoeld is. Als op de dag zelf blijkt dat het uitvoerbaar is, zou je daar toch van af moeten kunnen wijken, oftewel: bijsturen?

Ik zoek gewoon een antwoord op de vraag waarom bij een stremming op de HSL er geen IC(d) tussen Rotterdam en Breda wordt omgeleid. Of er op die omleidingsroute onder normale omstandigheden wel of geen IC rijdt doet er niet toe.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Bemined
Berichten: 5945
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Bemined »

Mikos schreef:Maar, als er maar wat te klagen valt! *O*
Wat een mentaliteit zeg :N Volgens mij is de bijsturing juist bedoeld voor situaties waarin het plan niet voorziet, en heeft dit dus juist alles met de bijsturing te maken: in het LUD had men een bepaalde situatie niet voorzien. En hoe stom die fout ook mag zijn, vingertjes wijzen helpt niet in zo'n geval, want dan zou het pas hooguit bij een volgende keer dat het LUD toegepast wordt verbeterd zijn, terwijl je juist NU een DIRECT herstel wil, immers die treindienst heeft 's ochtends tig reizigers naar hun werk vervoerd en die willen terug. Is dat niet juist iets voor de bijsturing om een creatieve oplossing te bedenken voor op de dag zelf, en vervolgens bij de evaluatie van het LUD een permanente oplossing voor de toekomst te gaan bedenken?
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Michael »

In het verleden werd er soms wel een ICD via Dordrecht omgeleid bij storingen.
waldo79
Berichten: 7646
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door waldo79 »

Bemined schreef:
Mikos schreef:Maar, als er maar wat te klagen valt! *O*
Wat een mentaliteit zeg :N Volgens mij is de bijsturing juist bedoeld voor situaties waarin het plan niet voorziet, en heeft dit dus juist alles met de bijsturing te maken: in het LUD had men een bepaalde situatie niet voorzien. En hoe stom die fout ook mag zijn, vingertjes wijzen helpt niet in zo'n geval, want dan zou het pas hooguit bij een volgende keer dat het LUD toegepast wordt verbeterd zijn, terwijl je juist NU een DIRECT herstel wil, immers die treindienst heeft 's ochtends tig reizigers naar hun werk vervoerd en die willen terug. Is dat niet juist iets voor de bijsturing om een creatieve oplossing te bedenken voor op de dag zelf, en vervolgens bij de evaluatie van het LUD een permanente oplossing voor de toekomst te gaan bedenken?
Mikos verwoordt het wellicht wat cru, maar de tip van de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] is nu toch opgepakt. Om hem dan het vel over de oren te trekken is wat vergaand is mijn bescheiden mening.
Bemined
Berichten: 5945
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Bemined »

Volgens mij interpreteer je het bericht niet goed, alleen mijn eerste zin sloeg op Mikos, in het bijzonder over het wegzetten van mensen als 'beroepsklagers'. De rest ging over waarom naar mijn idee het juist wél aan de bijsturing is om in te grijpen. Het feit dat het LUD fout zat is geen reden voor bijsturing om niets te doen. Schoonmakers ruimen toch ook niet alleen de rotzooi op die ze zelf maken? Evalueren, al dan niet met vingertjes wijzen, doe je achteraf, op de eerste plek komt het herstellen van de treindienst, en dat lijkt me iets voor de bijsturing.
Laatst gewijzigd door Bemined op vr 24 feb 2017, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Aking »

waldo79 schreef:Om hem dan het vel over de oren te trekken is wat vergaand is mijn bescheiden mening.
Maar is dat laatste ook daadwerkelijk het geval?

Ik krijg hier meer en meer het idee dat je geen enkele kritiek meer op de NS mag hebben, omdat Mikos daar "toevallig" werkt en elk onvertogen woord richting het bedrijf waar hij werkt wordt gezien als een persoonlijke aanval naar hem toe... -o-
waldo79
Berichten: 7646
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door waldo79 »

@Bemined: Daar heb je een punt mee, maar ik proef een felheid in sommige berichten :lol:

@Aking: copy that. Feedback professioneel incasseren is lastig.
Bemined
Berichten: 5945
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Bemined »

Tja, als je net de opmerking 'Maar, als er maar wat te klagen valt!' naar je hoofd geslingerd krijgt kan het wel eens gebeuren dat de eerstvolgende reactie iets minder vrolijk is :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Suus »

Ik snap de overweging wel om de 2400 uit te snijden bij een LUD, alleen is het natuurlijk jammer dat juist bij een verwachte storm de Moerdijkbrug in de HSL er als eerste uitgaat, vandaar dat ze er ook aanpassingen aan de brug gaan doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Michael »

Wat gaan ze dan aanpassen aan de HSL brug als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Suus »

Ik heb begrepen dat ze windschermen gaan plaatsen zodat de bovenleiding minder last meer heeft van zijwind.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Michael »

Okee. Ik had altijd begrepen dat de ICR rijtuigen het probleem waren doordat ze te licht waren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten