Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Z2N »

Hier in Alphen rolt ondertussen de storm op een goed tempo binnen, nadat het een half uurtje ofzo zonnig is geweest (maar nog steeds met die harde wind). Een blik op de bewolkingskaart laat zien waarom: het middelpunt van de storm koerst recht op Noord-Holland af, wat dus betekent dat de sterkste wind hier in Zuid-Holland zal zijn. :|
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Suus »

Het noordelijke deel van de HSL gaat nu ook dicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door ODRAIL »

Kortom de gehele HSL is dicht.

En dus zal de ICD ook niet rijden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Wordt de Thalys omgeleid via Roosendaal, of is die ook maar geskipt?
In zo'n geval rijdt deze over de oude route (de route voordat de HSL was aangelegd).
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door isadora »

Suus schreef:Het noordelijke deel van de HSL gaat nu ook dicht.
En ondertussen ook weer open, of toch niet?
Het rode lijntje in de kaart van NS is verdwenen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Suus »

Nope, nog steeds dicht, alleen nu vermomd als "minder ICD-treinen tussen Amsterdam en Breda" :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door isadora »

Soms moeilijk te interpreteren al die informatie, dank Suus.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Lijn65 »

RTVNoord meld nu dat er vanaf 17:00 ook minder treinen gaan rijden tussen Zwolle en Groningen.
In verband met de storm rijden er tussen 17.00 en 21.00 uur slechts twee treinen per uur tussen Groningen en Zwolle, in plaats van de normale vier. Het gaat om een intercity en een stoptrein
Edit: RTVNoord zat ernaast, volgens ProRail en NS is de dienstregeling niet aangepast.
Basislijn
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door VIRM »

In de AV zag ik dat er een omloopje SGM7 is de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] zit. Mijn 3047 reed vanmiddag overigens met een ICM8. En de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] stopt extra te Zaandam, dus toen ik vanochtend op de 3024 stond te wachten, stoptte er de nieuwe VIRMm ineens aan de andere kant van het perron. :)

De [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] was trouwens geknipt in Alkmaar (er is een pendel_IC 303000 tussen Alkmaar en Den Helder). De reisplanner loopt daar behoorlijk achter de feiten aan met aankomst- en vertreksporen in Alkmaar, maar de treindienstleider probeert daar volgens mij zoveel mogelijk cross-platformoverstappen te maken. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door isadora »

Op Schiphol is een vliegtuig naast de baan geraakt:
Op Schiphol is een vliegtuig in
problemen gekomen,vermoedelijk door de
harde wind.Het toestel staat naast de
landingsbaan,met een vleugel op de
grond.

Het is nog niet duidelijk wat er is
gebeurd en hoeveel mensen er aan boord
zijn.

Bron: NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Chrysa »

Je hoeft alle zinnen
in je nieuwsberichten
niet zo snel af te kappen
hoor. Onze schermen
zijn breed genoeg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door JWM »

Wel nodig als je alles van teletekst copy/paste :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door ODRAIL »

isadora schreef:Op Schiphol is een vliegtuig naast de baan geraakt:
Op Schiphol is een vliegtuig in
problemen gekomen,vermoedelijk door de
harde wind.Het toestel staat naast de
landingsbaan,met een vleugel op de
grond.

Het is nog niet duidelijk wat er is
gebeurd en hoeveel mensen er aan boord
zijn.

Bron: NOS
Door dit voorval is Schiphol gesloten.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5811
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Mikos »

Voor wel 10 hele minuten.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Daniel »

Hier inmiddels wat stormschade op het balkon :-P

Vanmorgen kreeg ik een korter dan geplande trein voorgeschoteld, niet heel handig met minder treinen op Amersfoort - Deventer (trein kwam al met staanplaatsen uit Apeldoorn).
Vanmiddag wel een [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] op een lengte die die serie nooit bereikt normaal: 12 bakken ICM. Al zag de spreiding er bij vertrek uit Amersfoort niet zo best uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door waldo79 »

Afgezien van de uitdunning tussen Utrecht en Den Haag geen noemenswaardige problemen. Drukte is niet erger dan andere dagen al hielp het wel dat de 2065 met een dubbeldekker werd gereden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door isadora »

JWM schreef:Wel nodig als je alles van teletekst copy/paste :')
:Y :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Chrysa »

Rond Amsterdam ook behoorlijk wat 3xVIRM-IV aan elkaar gekoppeld. Volgens mij gebeurt dat anders nooit...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Z2N »

In de vorige dienstregeling (2016) zat er 1 rit van de 800 tussen in de ochtend die van Amsterdam tot Eindhoven met 3x VIRM-IV reed, maar in de dienstregeling 2017 komt het niet voor nee.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Aking »

Volgens mij weet de NS van gekkigheid niet wat ze met het extra personeel moeten doen...

Een andere verklaring heb ik althans niet voor de DRIE hc's op de 7071 :')
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5811
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Mikos »

Niet spannender maken dan het is; er is een hoop personeel in opleiding, dus dan heb je al snel een aspirant (1) bij een mentor (2) die ook wel eens een stukje met een trein mee moeten met een andere HC (3) om verderop weer een trein op te halen. En als dat niet genoeg is, kan er ook nog een op weg naar huis zijn. Komt, ook buiten speciale dagen als deze, wel vaker voor.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Bemined »

Chrysa schreef:Rond Amsterdam ook behoorlijk wat 3xVIRM-IV aan elkaar gekoppeld. Volgens mij gebeurt dat anders nooit...
In de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] rijdt nog zo'n combinatie rond (3164, derde stel wordt in Arnhem bijgeplaatst), maar dat is wel de enige die ik kan vinden.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Michael »

Ik vraag me af waarom ze de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] als de HSL dicht is niet gewoon via Dordrecht (zonder stop aldaar) naar Rotterdam laten rijden. Doordat zowel de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie], [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] en de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] niet reden kreeg de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] waarschijnlijk de volle laag met passagiers van in ieder geval de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]. Is het niet mogelijk om de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] dan gewoon via Dordrecht te laten rijden zodat de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] niet overbelast word? Desnoods laat je hem 1 keer per uur rijden ipv 2 keer per uur. Dat is in ieder geval iets.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Niet spannender maken dan het is
Nou ja, het is volgens mij oprecht voor het eerst in mijn leven dat ik 3 hc's (niet zijnde PBT/S&V of passagierend) op één stoptrein tegen kom (binnen Nederland that is)
er is een hoop personeel in opleiding, dus dan heb je al snel een aspirant (1) bij een mentor (2) die ook wel eens een stukje met een trein mee moeten met een andere HC (3) om verderop weer een trein op te halen. En als dat niet genoeg is, kan er ook nog een op weg naar huis zijn. Komt, ook buiten speciale dagen als deze, wel vaker voor.
Is een aspirant al BOA? Want dat waren ze alle drie. En als personeel op weg naar huis is lopen ze toch niet meer mee? (maar zitten ze in de eerste klas te patiencen (A) )
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Donderdag minder treinen in hele land door verwachte storm

Bericht door Bemined »

Tja, ik snap ook werkelijk niet waarom men de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] liet rijden en de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] preventief liet opheffen, men weet toch ondertussen wel dat de HSL altijd de eerste spoorlijn is die plat gaat bij storm :roll: Hef van preventief de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] op en laat de verlengde [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] rijden, desnoods als stoptrein tussen Ddr en Bd als je dan zo nodig het aantal treinen hier wil terugdringen (dan kan je de sprinter opheffen). De [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] en [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] laat je rijden zolang het kan, en zodra de HSL dicht moet hef je deze op maar heb je dus een backup achter de hand liggen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 gasten