NS: sneller geld terug bij vertraging

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

NS: sneller geld terug bij vertraging

Bericht door VIRM »

Het wordt eenvoudiger om geld terug te vragen bij vertraging. Foto: ANP
Dat treinreizigers zonder persoonlijke ov-chipkaart met een papieren formulier geld
moeten terugvragen bij vertraging is zo 1999. En dat vindt NS nu ook. Vanaf half april
kan iedereen via een digitaal formulier geld terugvragen. Plus: het geld staat sneller op
je bankrekening.

http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnen ... -met-trein
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS: sneller geld terug bij vertraging

Bericht door Suus »

Het nieuwe formulier staat online, maar de versnelde maatregelen zouden ook via Mijn NS van toepassing zijn.

Alhoewel, misschien komt het geld nu wel sneller, maar er is weinig significant verbeterd voor een vertraging met de intercity direct. Je moet nog steeds 3 pagina's aan internetformulier doorworstelen in plaats van slechts een paar klikken in Mijn NS. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: NS: sneller geld terug bij vertraging

Bericht door Chrysa »

huh? Ik heb een paar maanden terug met een e-ticket gereisd en gewoon geld terug gekregen bij vertraging.

Het duurde 4 maanden, maar toch.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS: sneller geld terug bij vertraging

Bericht door Geert »

Dat laatste is de belangrijkste verbetering, je zou nu veel sneller moeten horen of je claim in orde is bevonden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS: sneller geld terug bij vertraging

Bericht door Suus »

Dit formulier is inderdaad sneller dan voorheen. Nu in twee weken reactie op een claim, terwijl met het oude formulier (waarbij ik geen registratienummer kreeg) ik nu al op drie weken en counting sta.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS: sneller geld terug bij vertraging

Bericht door Suus »

Ik neem mijn woorden terug, de verwerking van vertragingen ingediend bij dit formulier gaat al net zo kansloos langzaam als begin dit jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: NS: sneller geld terug bij vertraging

Bericht door starx »

Gelukkig maar, ik was al bang dat NS zomaar vanuit het niets iets beter zou gaan doen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS: sneller geld terug bij vertraging

Bericht door huibf »

Suus schreef:Ik neem mijn woorden terug, de verwerking van vertragingen ingediend bij dit formulier gaat al net zo kansloos langzaam als begin dit jaar.
Kreeg na 2 dagen de goedkeur. Het daadwerkelijk terugstorten duurt langer. Dat gaat met batches tegelijkertijd.
Was wel op abonnementniveau. Trajectvrij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS: sneller geld terug bij vertraging

Bericht door Suus »

Ik heb nog vijf claims open staan, waarbij eentje al over de termijn van zes weken zit. De claims stapelen zich sneller op dan ze verwerkt worden lijkt het wel.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten