Real time vertrektijden Connexxion

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Real time vertrektijden Connexxion

Bericht door Chauf21 »

Het is nu mogelijk om actuele vertrektijden van de bus bij jouw halte op te vragen. Wanneer je op de website de haltetijdentabel opvraagt, wordt van enkele komende bussen weergegeven of deze te vroeg danwel te laat rijden.

Afbeelding

(Met dank aan een mailtje op de groep Busfoto)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Real time vertrektijden Connexxion

Bericht door Geert »

Nieuw: dynamische reisinformatie
Als u de vertrektijden opzoekt via 'zoek halte', vindt u daarbij voortaan ook dynamische reisinformatie. Dat is informatie over de exacte aankomsttijden van de bus, trein of tram bij de dichtstbijzijnde halte. Als een rit vertraging heeft, kunt u dat dus direct zien.
En meer nieuwe dingen: http://www.reiziger.connexxion.nl/web/s ... ntid=26281

Wat ik persoonlijk wel fijn vind is dat je nu alleen de buslijnen uit je eigen provincie te zien krijgt, in plaats van bijvoorbeeld alle lijnen 50 in heel Nederland. Dan heeft die provinciekeuze tenminste nog zin :P
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Real time vertrektijden Connexxion

Bericht door math1985 »

Ik zie dat GVU-tijden nu ook via de Connexxion-site te bekijken zijn.

Ik zie overigens geen vertragingen?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Real time vertrektijden Connexxion

Bericht door reisthijs »

math1985 schreef:Ik zie dat GVU-tijden nu ook via de Connexxion-site te bekijken zijn.
Dat is al een hele tijd zo. Het is opmerkelijker dat GVU nog steeds de dienstregeling ook op de eigen site heeft staan. Voor de andere CXX-dochters (Hermes en Novio) kan je alleen nog bij de CXX-site terecht.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Real time vertrektijden Connexxion

Bericht door Karl »

Concessie-eis?
Het is een spectrum.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Real time vertrektijden Connexxion

Bericht door math1985 »

Ha, nu zie ik wel vertragingen.
Ver vooruit kijken lijkt niet uit te moeten maken, vertragingen worden een half uur van te voren op de site gezet. Voor zo ver ik kan zien is de vertraging altijd gelijk aan de actuele vertraging of vervroeging.

Ik zag trouwens ook een bus die op het beginpunt al 1 minuut vertraging had. Hoe zouden ze dat weten?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Real time vertrektijden Connexxion

Bericht door Chauf21 »

math1985 schreef:Ik zie overigens geen vertragingen?
Bij op tijd rijden of geen beschikbare tijd wordt er niets weergegeven.
math1985 schreef:Ik zag trouwens ook een bus die op het beginpunt al 1 minuut vertraging had. Hoe zouden ze dat weten?
Blijkbaar rekent Infoxx vertragingen door in de omloop en worden ook deze gegevens verzonden (of is het Internetsysteem zo intelligent opgezet dat vertragingen worden doorgerekend in vervolgritten van die omloop).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Real time vertrektijden Connexxion

Bericht door Daantje »

Leuk idee om dat op de website te plaatsen :) Alleen nu mijn vraag, wat heb je eraan: het komt zo vaak voor dat een bus bij halte a te vroeg of te laat is maar vervolgens bij halte a+1 wel weer op tijd is. Als ik bij die halte in wil stappen en even kijk hoe vroeg of laat mijn bus is voor ik naar de halte kan lopen, kan het zomaar zijn dat het dan lijkt alsof m'n bus te vroeg/laat is terwijl hij bij mijn halte weer op tijd is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten