"De aderen van de Randstad slibben dicht"
Re: "De aderen van de Randstad slibben dicht"
Mwah dat is niet helemaal waar. Een jaartje geleden is er een onderzoek (stukje uit Trouw) gepresenteerd door CROW waarin er wordt gepleit extra te investeren op infrastructuur en OV in de grotere provinciale steden buiten de Randstad. De verwachting is dat steden zoals Leeuwarden, Groningen, Zwolle, Apeldoorn etc. de komende jaren een forse toename in files krijgen.
Re: Re:
Oh, dan zal ik voortaan maar 50km fietsen wanneer ik naar Rotterdam moet. Niet dus.Klaasje schreef: Vooralsnog is het aantal vierkante meters per persoon nog heel veel lager dan bij auto's. Die steviger beprijzen en autoparkeerplaatsen omzetten in fietsparkeerplaatsen dus!.
Re: "De aderen van de Randstad slibben dicht"
Niemand verbied jou om de auto aan de rand van de stad te parkeren en met de fiets of ov verder te gaan. Nu denk ik overigens dat Rotterdam wat dat betreft minder problematisch is dan Den Haag, Amsterdam en Utrecht. Wat je echter wel veel ziet in met name binnensteden, is dat de ruimte voor verkeer beperkt is en dat verkeer een grote negatieve invloed heeft op de omgeving. En juist in zo'n soort setting zie je dat de auto veel ruimte in beslag neemt terwijl die weinig bijdraagt aan de bereikbaarheid van het gebied. De auto weghalen resulteert dan regelmatig in meer ruimte voor het OV en fietsers waarbij er eventueel zelfs ruimte aan andere zaken teruggegeven kan worden.
Re: "De aderen van de Randstad slibben dicht"
@flipje > In Groningen en Leeuwarden worden op dit moment projecten uitgevoerd en opgepakt om de files de baas te kunnen.
Alleen in de binnensteden gaat dat niet lukken. Zou men dat wel doen dan moet daar fors gesloopt worden en dat wil / doet men niet (maar dat geldt voor bijna alle steden).
Alleen in de binnensteden gaat dat niet lukken. Zou men dat wel doen dan moet daar fors gesloopt worden en dat wil / doet men niet (maar dat geldt voor bijna alle steden).
Re: Re:
Welkom in het bezuinigingsplan voor het busvervoer van Overijssel :YChrysa schreef:Oh, dan zal ik voortaan maar 50km fietsen wanneer ik naar Rotterdam moet. Niet dus.Klaasje schreef: Vooralsnog is het aantal vierkante meters per persoon nog heel veel lager dan bij auto's. Die steviger beprijzen en autoparkeerplaatsen omzetten in fietsparkeerplaatsen dus!.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re:
Daar hoorde ik zondagavond in 't oog op morgen een nieuwsflits over: die fietsen worden amper gebruikt.. en dragen daardoor dus bij aan een volle (bezette) fietsenstalling.. Kortom, van probleemoplosser naar een probleemveroorzaker?Suus schreef: (..)
Het is dat oBike zulke afschuwelijke fietsen zijn, maar het idee om fietsen gemeenschappelijk te maken is niet gek.
Re: Re:
Men heeft 3000 fietsen "gedumpt" in Rotterdam en het gevolg is dat elk vrij gaatje in fietsenrekken met die dingen werden gevuld. En met een borg van 79 euro en fietsen die matig rijden door massieve banden en gemaakt voor de maten van een gemiddelde Chinees trek je niet direct het grootste publiek. Nu hebben we in Rotterdam nog geluk, in Amsterdam hebben vijf bedrijven tegelijk hun fietsen in de hoofdstedelijke rekken gedumpt.Durashift schreef:Daar hoorde ik zondagavond in 't oog op morgen een nieuwsflits over: die fietsen worden amper gebruikt.. en dragen daardoor dus bij aan een volle (bezette) fietsenstalling.. Kortom, van probleemoplosser naar een probleemveroorzaker?Suus schreef: (..)
Het is dat oBike zulke afschuwelijke fietsen zijn, maar het idee om fietsen gemeenschappelijk te maken is niet gek.
Toch snap ik het idee wel, want veel mensen gebruiken hun fiets net zoals een auto maar twee keer per dag. Van huis naar werk/station en van werk/station naar huis. De rest van de dag staat die fiets stof te happen. Als de fietsen in de kelder van Rotterdam Centraal gebruikt zouden worden door mensen die een omgekeerde beweging maken zouden ze veel nuttiger zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: "De aderen van de Randstad slibben dicht"
Ik dacht dat OV-fiets een paar jaar terug een speciaal abonnement had voor forenzen om huis > station te fietsen, waarbij je dus 's avonds je fiets ophaalt thuis neerzet en de volgende ochtend weer inlevert en dat je hem het hele weekend bij je hebt. Bestaat dit uberhaupt nog?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: "De aderen van de Randstad slibben dicht"
Ik zie het zogauw nergens meer, maar je betaald per 24 uur dus op zich kan je het nog altijd zo doen. Er zit ook nog geen toeslag op dan voor een lange huurperiode.
Was volgens mij ook vooral op specifieke stations zoals Utrecht Centraal waar de capaciteit van de stallingen toen nog veel kleiner was.
Was volgens mij ook vooral op specifieke stations zoals Utrecht Centraal waar de capaciteit van de stallingen toen nog veel kleiner was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: "De aderen van de Randstad slibben dicht"
In het weekend lopen de kosten dan wel flink op. Er was volgensmij een speciale prijsformule voor bedacht.
Re: "De aderen van de Randstad slibben dicht"
Je kunt ook een tweede fiets kopen en een fietsenstallingsabonnement nemen. Dat heb ik een tijdje gedaan toen ik in Amersfoort werkte. Wel heerlijk was dat :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: "De aderen van de Randstad slibben dicht"
Die stallingsabonnementen zijn inderdaad redelijk voordelig ja, vermoed dat je daar minder voor betaald dan elke dag een OV-fiets huren. Kan ook niet anders want zelfs als je dagelijks een los kaartje voor de stalling koopt is dat al 50% goedkoper
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: "De aderen van de Randstad slibben dicht"
Maar dat is juist niet wat je wil, je wil dat fietsen hergebruikt worden. Vandaar deelfietsen zoals oBike.Vinny schreef:Je kunt ook een tweede fiets kopen en een fietsenstallingsabonnement nemen. Dat heb ik een tijdje gedaan toen ik in Amersfoort werkte. Wel heerlijk was dat :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: "De aderen van de Randstad slibben dicht"
12 euro per maand destijds. De tweede hands fiets was 70 euro. Prima dealDaniel schreef:Die stallingsabonnementen zijn inderdaad redelijk voordelig ja, vermoed dat je daar minder voor betaald dan elke dag een OV-fiets huren. Kan ook niet anders want zelfs als je dagelijks een los kaartje voor de stalling koopt is dat al 50% goedkoper
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: "De aderen van de Randstad slibben dicht"
Volgens mij was het alleen in Utrecht en Den Haag. Heb er toen nog wel eens naar gekeken, maar het was behoorlijk prijzig omdat je gewoon de normale dagprijs voor ov-fiets betaalde, maar dan in een abonnementsvorm. Dat werkt dus niet als methode om ruimtetekort in de ov-fietsstalling op te lossen.Daniel schreef:Ik zie het zogauw nergens meer, maar je betaald per 24 uur dus op zich kan je het nog altijd zo doen. Er zit ook nog geen toeslag op dan voor een lange huurperiode.
Was volgens mij ook vooral op specifieke stations zoals Utrecht Centraal waar de capaciteit van de stallingen toen nog veel kleiner was.
Ik ben in Utrecht 60 euro per jaar kwijt voor de stalling, dus dan is het helemaal voordelig. OV-fiets vind ik alleen interessant als je in een andere stad fietst dan normaal, maar voor woon-werkverkeer is het niet ingericht.Vinny schreef:12 euro per maand destijds. De tweede hands fiets was 70 euro. Prima dealDaniel schreef:Die stallingsabonnementen zijn inderdaad redelijk voordelig ja, vermoed dat je daar minder voor betaald dan elke dag een OV-fiets huren. Kan ook niet anders want zelfs als je dagelijks een los kaartje voor de stalling koopt is dat al 50% goedkoper
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten