NS stopt met 'dames en heren'

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door Nitein-Repart »

Het lijkt mij niet wenselijk dat toiletruimtes gebruikt worden door zowel mannen als vrouwen, afgezien van het invalidetoilet. Bij de huidige scheiding tussen mannen, vrouwen en mindervaliden kunnen we 99,99% van de gebruikers scheiden. Dat 0,01% van de gebruikers niet weet bij welke groep hij/zij/het hoort betekent niet dat er extra toiletruimtes moeten komen, of dat mannen en vrouwen gebruik maken van dezelfde toiletruimtes. Iets met intimiteit etc.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door Mdk »

Een toilet(ruimte) voor iedereen kan soms wel praktischer en goedkoper zijn, t enige waar je wel mee zit is de afscherming van de urinoirs, kan me voorstellen dat zowel mannen als vrouwen (en mensen die niet binnen deze groepen vallen) er niet comfortabel mee zullen zijn zoals het nu gedaan wordt, als iedereen in 1 ruimte rondloopt.
Bij twijfel altijd klagen
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door webguy »

Misschien moeten we deze discussie in een ander topic voeren, dit gaat nog even over de omroep, niet over WCs.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door JWM »

Erno-BE schreef:Iets met intimiteit etc.
Dat is inderdaad schering en inslag op openbare toiletten. Ik moet nu ook al continu op m'n hoede zijn voor homo's die maar al te graag willen helpen als ik met broek open rits. Laat staan als daar allemaal van die hitsige vrouwen bij komen :N
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door Mdk »

Ik wist niet dat jij zo aantrekkelijk was dat mensen door hun geilheid meteen alle sociale normen aan de kant schuiven. :mrgreen:
Bij twijfel altijd klagen
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door Durashift »

Mdk schreef:Een toilet(ruimte) voor iedereen kan soms wel praktischer en goedkoper zijn, t enige waar je wel mee zit is de afscherming van de urinoirs, kan me voorstellen dat zowel mannen als vrouwen (en mensen die niet binnen deze groepen vallen) er niet comfortabel mee zullen zijn zoals het nu gedaan wordt, als iedereen in 1 ruimte rondloopt.
Precies, één toiletruimte voor M/V/LGHBTQ/mindervaliden is een logische constructie, lijkt mij. Nadeel is dat er dan slechts 1 persoon tegelijkertijd de nood kan ledigen, wat een lage capaciteit geeft.

Ik had het laatst bij een bedrijf (niet-OV) dat op de toegangsdeur naar de toiletgroepen een M/V teken stond. Vervolgens was er ín die ruimte een onderscheid voor M en V gemaakt. Gevolg is wel dat je, bij toeval, als man en vrouw dezelfde ruimte (met een bepaald onderwerp.. het is niet alsof je samen de kantine inloopt, zeg maar) binnen kan treden OF na gedane zaken samen bij het fonteintje de handen staat te wassen.
Voelt toch wel wat ongemakkelijk als je de andere persoon niet kent..

Zeker in de huidige tijd.. met al die man > vrouw beschuldigingen..
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door isadora »

Ik vind het allemaal gezeik in de marge, punt. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door Mdk »

"gezeik" _O-
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door Vinny »

Precies, één toiletruimte voor M/V/LGHBTQ/mindervaliden is een logische constructie, lijkt mij.
In treinen en op de meeste stations is er gewoon één WC ruimte met wasbak en fonteintje. Er wordt volgens mij een probleem gemaakt van iets dat er niet is: op de grotere stations zijn er wel mannen- en vrouwen WC-compartimenten, maar dat is vooral voor de efficiëntie gedaan. Dan kunnen er urinoirs naast elkaar geplaatst worden zonder alles meteen te "verhokken". Ik denk niet dat mensen er nou aanstoot aan nemen dat er af en toe een transgender in het verkeerde hokje zit. Maar goed, ik heb zelf ook nooit te maken gehad met seksuele intimidatie of iets dergelijks, dus ik heb misschien makkelijk praten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door IC140 »

webguy schreef:Gisteren voor het eerst op het station met al die reizigers... Wat me wel opviel vrijwel direct is dat de zin "Beste reizigers, dit is een bericht voor reizigers tussen x en y" nu nogal dubbelop klinkt omdat reizigers twee keer zo kort achter elkaar wordt gebruikt. Ze hadden daar vast een slimmere/kortere constructie voor kunnen denken...
Ze kunnen er gewoon: “Beste Reizigers, dit is een bericht voor dames en heren die reizen tussen x en y” van maken....Afbeelding
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door Durashift »

Gewoon een nieuw MP3'tje bakken en 'beste reizigers' vervangen door 'beste mensen'.

Want uiteindelijk zijn wij dat allemaal... mensen.

:)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door Suus »

Ik zag al een pleidooi voor Lieve reizigers voorbij komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door VIRM »

Gisteren hoorde ik bij de overstap op Schiphol het aangepaste bandje dat je je bagage nie tonbehaard mag achterlaten. De Duitse vertaling had het over ''liebe fahrgasten'. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door AppleMoose »

Suus schreef:Ik zag al een pleidooi voor Lieve reizigers voorbij komen.
:X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door Daniel »

VIRM schreef:De Duitse vertaling had het over ''liebe fahrgasten'. :)
Ook niet consequent dan: bij het bandje voor de IC-Berlijn is het wat netter met "Sehr geehrte Fahrgäste"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door starx »

Suus schreef:Ik zag al een pleidooi voor Lieve reizigers voorbij komen.
Als ze de reizigers dan ook lief gaan behandelen en niet als een stel schoolkinderen, dan ben ik helemaal voor. *O*
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door Mdk »

Durashift schreef:Gewoon een nieuw MP3'tje bakken en 'beste reizigers' vervangen door 'beste mensen'.

Want uiteindelijk zijn wij dat allemaal... mensen.

:)
Behalve de mensen die zich wolf/paard/aanvalshelikopter voelen, maar, we zijn in het ov wel allemaal reizigers (of personeel).
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door isadora »

Maar goed, de NS heeft het nu allemaal dus netjes geregeld.
Nu de rest van de wereld nog.
Vandaag eens even testen bij de HEMA op de afdeling genderneutraal ondergoed.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door Suus »

Heb je je bovenwijdte en onderwijdte al gemeten dan en door een Europese normtabel gegooid? Anders succes ermee :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door isadora »

Ze zullen toch wel pashokjes hebben. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door trolly »

Mdk schreef:
Durashift schreef:Gewoon een nieuw MP3'tje bakken en 'beste reizigers' vervangen door 'beste mensen'.

Want uiteindelijk zijn wij dat allemaal... mensen.

:)
Behalve de mensen degenen die zich wolf/paard/aanvalshelikopter voelen, maar, we zijn in het ov wel allemaal reizigers (of personeel).
FTFY
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door isadora »

Beste reizigers, maar de Engelstalige omroep was nog steeds ouderwets.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door cassie127 »

trolly schreef:
Mdk schreef:
Durashift schreef:Gewoon een nieuw MP3'tje bakken en 'beste reizigers' vervangen door 'beste mensen'.

Want uiteindelijk zijn wij dat allemaal... mensen.

:)
Behalve de mensen degenen die zich wolf/paard/aanvalshelikopter voelen, maar, we zijn in het ov wel allemaal reizigers (of personeel).
FTFY
En als ik het station passeer met een passageproduct... Wat ben ik dan... Een passant en geen reiziger
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door Aking »

Dan reis je van de ene kant van het station naar de andere kant :Y
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: NS stopt met 'dames en heren'

Bericht door Chrysa »

cassie127 schreef: En als ik het station passeer met een passageproduct... Wat ben ik dan... Een passant en geen reiziger
En dan is de omroep dus ook niet relevant voor jou. :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten