Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus schreef:
Waarom geboortedatum een verplicht veld is bij GtbV-aanvragen is mij al tijden een raadsel.
Er zijn sowieso genoeg mensen met dezelfde voorletters op zelfde adres. Maar bij veel bedrijven gaat het vervolgens mis met tweelingen met dezelfde voorletter.
Waarom moet je tweelingen kunnen onderscheiden bij een GtbV-aanvraag? Ik voer een chipkaartnummer in, dat is het enige wat van belang is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronaldussen schreef:Wat is er nou precies mis met 'beste reiziger'?
Er is niets mis met "beste reiziger" er is wel wat mis met de toon en inhoud van de maatschappelijke discussie. Net als het debat over de naam van feestdagen, de schminkkleur van de hulpjes van Sinterklaas en de aanwezigheid van scholieren op een klassefoto.
Van een relatief onschuldig onderwerp wordt een "Zaak van Leven en Dood" gemaakt, worden mensen elkaar zo'n beetje verbaal tot moes geslagen en ontbreekt elke wil tot een constructieve dialoog waarbinnen er oplossingen gevonden worden waar zo'n beetje iedereen (of tot op zekere hoogte een ruime meerderheid) het wel mee eens kan zijn..
Daar ben ik het van harte met je eens. Met al deze discussies heb ik zelf het idee dat de vurigste voor- en tegenstanders niet meer naar elkaar luisteren, terwijl je best wel een acceptabel compromis kunt sluiten.
Suus schreef:
Waarom geboortedatum een verplicht veld is bij GtbV-aanvragen is mij al tijden een raadsel.
Er zijn sowieso genoeg mensen met dezelfde voorletters op zelfde adres. Maar bij veel bedrijven gaat het vervolgens mis met tweelingen met dezelfde voorletter.
Waarom moet je tweelingen kunnen onderscheiden bij een GtbV-aanvraag? Ik voer een chipkaartnummer in, dat is het enige wat van belang is.
Zodat ook gecontroleerd kan worden of je wel daadwerkelijk mocht reizen met die kaart wellicht? Op die manier probeer je fraude zo veel mogelijk te voorkomen.
Onzin, er wordt alleen gecontroleerd aan de hand van de chipkaart of een eventueel abonnement op het moment van reizen wel geldig. Dat is ook zonder geboortedatum te controleren. Sterker nog, al die adresgegevens kunnen ze natuurlijk ook alleen vragen als ik mijn klantnummer niet weet. Scheelt weer een heel scherm aan onzinnige velden en een ingewikkeld matchsysteem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus schreef:
Waarom geboortedatum een verplicht veld is bij GtbV-aanvragen is mij al tijden een raadsel.
Er zijn sowieso genoeg mensen met dezelfde voorletters op zelfde adres. Maar bij veel bedrijven gaat het vervolgens mis met tweelingen met dezelfde voorletter.
Waarom moet je tweelingen kunnen onderscheiden bij een GtbV-aanvraag? Ik voer een chipkaartnummer in, dat is het enige wat van belang is.
Is het niet zo dat verreweg de meeste tweelingen dezelfde geboortedatum hebben? Beetje onzinnig argument.
Je hebt een punt dat een geboortedatum niet direct een unieke code is. Toch wordt het wel als controle / selectie / zoek middel gebruikt.
Bij de huisarts / ziekenhuis opname wordt toch ook eerst naar geboortedatum gevraagd?
Bij ons staat er in het systeem een 2 in superscript boven de naam bij een tweeling als je zoekt zodat je alert moet zijn op naam/geboortedatum. En we vragen eerst geboortedatum omdat dat minder typfouten oplevert dan de naam.
Ik snap de NS inmiddels helemaal niet meer. Ze lossen helemaal geen echte problemen op zoals idd zoals de pvv zegt mishandeling van conducteurs. Je kunt beter de meerderheid tevreden houden dan een minderheid. Dat er een iemand gaat roepen "ik vind het niet goed, er moet neutraal worden aangesproken" betekent niet dat je als vervoerder ineens een grote groep reizigers moet gaan irriteren. De NS lost hier helemaal niets mee op en zorgt alleen maar voor meer problemen. Dit doet de NS alleen maar om ervoor te zorgen dat er minder aandacht wordt besteed aan de echte problemen. :(
Oh, bedoel je het zo. Ik las het alsof je geen koppeling maakte met de PVV en de woorden 'echte problemen'.
Antwoord op jouw vraag: volgens mij stelt, áls de kans daar is, de PVV altijd vragen in de 2e kamer, aan het kabinet, omtrent de onderwerpen welke zij beschouwen als de echte problemen in onze samenleving / wereld.
Vraag 4
Kan de regering er als enig aandeelhouder bij NS op aandringen dat de D66-verantwoordelijken ontslagen worden en dat het daarmee vrijgekomen budget wordt aangewend om de echte problemen op het spoor aan te pakken, zoals de mishandelingen van conducteurs of de vele vertraging op het spoor? Bent u daartoe bereid?
Vraag 2
Kunt u aangeven hoeveel fte zich bij NS bezighouden met de opzet en de implementatie hiervan en welke kosten daarmee gemoeid zijn?
Antwoord 2
Nee. Deze informatie heb ik niet. Desgewenst kan ik u wel informeren over het aantal fte’s die gemoeid zijn met en de kosten van het beantwoorden van Kamervragen.
Volgens mij heeft de betrokken ambtenaar zich heerlijk kunnen vermaken. :D
Gewoon eens niet alle woorden op een goudschaaltje hoeven wegen, recht voor z'n raap antwoorden. Yeah.
Ik hoorde net ook zo'n genderneutrale omroep omroep op Schiphol voor de Thalys. Die was drietalig neutraal met "Beste reizigers", "Dear passengers" en "Chers voyageurs".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...