535 keer voor niets wachten op station Uitgeest

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

535 keer voor niets wachten op station Uitgeest

Bericht door JWM »

Na Kersenboogerd en Den Helder is er in Noord Holland alweer een station wat de NS regelmatig links laat liggen: Uitgeest.

UITGEEST - De sprinters tussen Amsterdam en Uitgeest werden in de eerste acht maanden van dit jaar maar liefst 535 keer opgeheven voordat ze hun eindstation bereikten. Dat blijkt uit cijfers van Rover. De reizigersorganisatie heeft de NS gevraagd actie te ondernemen. http://www.nhnieuws.nl/nieuws/213338/53 ... -opgeheven
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest

Bericht door Gekko123 »

Dit probleem is al in april gesignaleerd, het grote verschil met Den Helder is dat er hier niets aan gedaan is sindsdien. En in feite is de schaal waarop het toen gebeurde ook niet veranderd.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest

Bericht door Durashift »

Werkt de oplossing van een reservetrein dan wel in Den Helder?

Zoals Mikos al eens schreef, zonder bemensing van zo'n reservetrein heb je er niks aan. Bemensing die vaak van de vertraagde trein af moet komen..
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest

Bericht door Gekko123 »

Het schijnt daar al wel beter te gaan. Verder zijn de keringen voor het personeel bij latere wijzigingsbladen (voor zover ik weet althans) ook weer omgezet naar een lange kering in Den Helder. Dus dan werkt het wel.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest

Bericht door Durashift »

^^, aha, okay. Dan kan het werken inderdaad. :pos:

Maar goed, dan blijft dus eigenlijk de materieelplanning als enige over om voor een korte kering te kiezen..
Duss, als er straks voldoende materieel instroomt, komen de lange keringen wel weer terug, denk?

(kan de trein ook weer ff netjes schoongemaakt worden.. :wink: )
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest

Bericht door Wubbo »

De situatie in Uitgeest is natuurlijk anders dan in Den Helder, want in Uitgeest sta je normaalgesproken maar een kwartier te wachten op de volgende trein, en in Den Helder een half uur.

Materieel is niet gratis, zeker niet als je het moet bemensen (in Den Helder kan dat makkelijker omdat dat een standplaats is en er ook wat gerangeerd wordt met materieel overdag, dus je hebt al een machinist). Je kan dus kiezen voor een lange kering in Uitgeest, maar aangezien ook NS geld maar 1x uit kan geven gaat dat ten koste van iets anders. Zo'n maatregel kost, zeker op jaarbasis, miljoenen.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest

Bericht door mijack1985 »

JWM schreef:Na Kersenboogerd en Den Helder is er in Noord Holland alweer een station wat de NS regelmatig links laat liggen: Uitgeest.
Hoewel dit over Uitgeest gaat, vraag ik mij af hoe men op Kersenboogerd terecht komt. Er wordt daar ook weer lang gekeerd op Hnko (sinds afgelopen december).

Ben zelfs een keer met +15 naar Kersenboogerd gestuurd en werd er gekeerd langs het perron ipv Opstel.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest

Bericht door Suus »

Tot vorig jaar was die dienstregeling anders, zoiets blijft dan in het archief van de omroep hangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest

Bericht door VIRM »

Ik had dit bericht al in Dienstregeling 2017 geplaatst voordat ik dit topic zag.

Probleem is dat de Intercity's en Sprinters aan de Zaanlijn dicht op elkaar zitten, en dat de Sprinters in Uitgeest een kering hebben van ik dacht 6 minuten.
De [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] is nu wel grotendeels opgelost doordat er aan beide eindstations een ruimere kering is. Overigens wordt daar gewoon overdag doordeweeks regelmatig met twee treinstellen gereden.
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest

Bericht door JWM »

Suus schreef:Tot vorig jaar was die dienstregeling anders, zoiets blijft dan in het archief van de omroep hangen.
Ehm, in het nieuwsbericht staat nergens iets over Den Helder of Kersenboogerd. Ik ben zelf de schuldige.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten