Na Kersenboogerd en Den Helder is er in Noord Holland alweer een station wat de NS regelmatig links laat liggen: Uitgeest.
UITGEEST - De sprinters tussen Amsterdam en Uitgeest werden in de eerste acht maanden van dit jaar maar liefst 535 keer opgeheven voordat ze hun eindstation bereikten. Dat blijkt uit cijfers van Rover. De reizigersorganisatie heeft de NS gevraagd actie te ondernemen. http://www.nhnieuws.nl/nieuws/213338/53 ... -opgeheven
535 keer voor niets wachten op station Uitgeest
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
- Locatie: Delft
- Contact:
Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest
Dit probleem is al in april gesignaleerd, het grote verschil met Den Helder is dat er hier niets aan gedaan is sindsdien. En in feite is de schaal waarop het toen gebeurde ook niet veranderd.
Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest
Werkt de oplossing van een reservetrein dan wel in Den Helder?
Zoals Mikos al eens schreef, zonder bemensing van zo'n reservetrein heb je er niks aan. Bemensing die vaak van de vertraagde trein af moet komen..
Zoals Mikos al eens schreef, zonder bemensing van zo'n reservetrein heb je er niks aan. Bemensing die vaak van de vertraagde trein af moet komen..
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
- Locatie: Delft
- Contact:
Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest
Het schijnt daar al wel beter te gaan. Verder zijn de keringen voor het personeel bij latere wijzigingsbladen (voor zover ik weet althans) ook weer omgezet naar een lange kering in Den Helder. Dus dan werkt het wel.
Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest
^^, aha, okay. Dan kan het werken inderdaad.
Maar goed, dan blijft dus eigenlijk de materieelplanning als enige over om voor een korte kering te kiezen..
Duss, als er straks voldoende materieel instroomt, komen de lange keringen wel weer terug, denk?
(kan de trein ook weer ff netjes schoongemaakt worden..
)

Maar goed, dan blijft dus eigenlijk de materieelplanning als enige over om voor een korte kering te kiezen..
Duss, als er straks voldoende materieel instroomt, komen de lange keringen wel weer terug, denk?
(kan de trein ook weer ff netjes schoongemaakt worden..

Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest
De situatie in Uitgeest is natuurlijk anders dan in Den Helder, want in Uitgeest sta je normaalgesproken maar een kwartier te wachten op de volgende trein, en in Den Helder een half uur.
Materieel is niet gratis, zeker niet als je het moet bemensen (in Den Helder kan dat makkelijker omdat dat een standplaats is en er ook wat gerangeerd wordt met materieel overdag, dus je hebt al een machinist). Je kan dus kiezen voor een lange kering in Uitgeest, maar aangezien ook NS geld maar 1x uit kan geven gaat dat ten koste van iets anders. Zo'n maatregel kost, zeker op jaarbasis, miljoenen.
Materieel is niet gratis, zeker niet als je het moet bemensen (in Den Helder kan dat makkelijker omdat dat een standplaats is en er ook wat gerangeerd wordt met materieel overdag, dus je hebt al een machinist). Je kan dus kiezen voor een lange kering in Uitgeest, maar aangezien ook NS geld maar 1x uit kan geven gaat dat ten koste van iets anders. Zo'n maatregel kost, zeker op jaarbasis, miljoenen.
- mijack1985
- Berichten: 999
- Lid geworden op: Za 22 Jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest
JWM schreef:Na Kersenboogerd en Den Helder is er in Noord Holland alweer een station wat de NS regelmatig links laat liggen: Uitgeest.
Hoewel dit over Uitgeest gaat, vraag ik mij af hoe men op Kersenboogerd terecht komt. Er wordt daar ook weer lang gekeerd op Hnko (sinds afgelopen december).
Ben zelfs een keer met +15 naar Kersenboogerd gestuurd en werd er gekeerd langs het perron ipv Opstel.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest
Tot vorig jaar was die dienstregeling anders, zoiets blijft dan in het archief van de omroep hangen.
Rame à l'approche
Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest
Ik had dit bericht al in Dienstregeling 2017 geplaatst voordat ik dit topic zag.
Probleem is dat de Intercity's en Sprinters aan de Zaanlijn dicht op elkaar zitten, en dat de Sprinters in Uitgeest een kering hebben van ik dacht 6 minuten.
De 3300 is nu wel grotendeels opgelost doordat er aan beide eindstations een ruimere kering is. Overigens wordt daar gewoon overdag doordeweeks regelmatig met twee treinstellen gereden.
Probleem is dat de Intercity's en Sprinters aan de Zaanlijn dicht op elkaar zitten, en dat de Sprinters in Uitgeest een kering hebben van ik dacht 6 minuten.
De 3300 is nu wel grotendeels opgelost doordat er aan beide eindstations een ruimere kering is. Overigens wordt daar gewoon overdag doordeweeks regelmatig met twee treinstellen gereden.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: 535 keer voor niets wachten op station Uitgeest
Suus schreef:Tot vorig jaar was die dienstregeling anders, zoiets blijft dan in het archief van de omroep hangen.
Ehm, in het nieuwsbericht staat nergens iets over Den Helder of Kersenboogerd. Ik ben zelf de schuldige.
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten